Hvor gammel for og farge håret?

Babyfacepsycho

Glad i forumet
La denne ut på anonymforumet på dinbaby, bare for og få mye respons. [8D]
Men legger den her hos dere også jeg, kom liksom til og tenke over dette idag siden jeg har klipt både meg og storegull. [:)]

Hva mener dere om dette?
Jeg er vel selv over middels interessert av hår, og det kommer vel etterhvert smitte over endel på døtrene mine.
Enn så lenge har ikke eldste på 3 år spurt, men etterhvert kommer vel spørsmålet om hun kan få lov til og farge også.

Når er passe alder for og la henne prøve? Hvordan? En stripe eller to? Hele håret? Permanent farge eller sånn som vaskes bort?
Jeg vet egentlig omtrent hva jeg mener og tenker om dette, men spørsmålet er: Hva mener dere?

Åpner herved for debatt! =)

Jeg farget HELE håret når jeg gikk i 4 klasse :p Og det syntes jeg er tidlig..
De har såre hodebunner og jeg syntes å farge håret og bli opptatt av utseende i så tidlig alder er feil da, de trenger ikke begynne med slik før u.skolen iallefall  ^^ Er min mening..

Skal de ha en stripe eller to finnes det andre ting enn permanent farge..

Datteren min på snart 11 har veldig lyst å stripe håret sitt. Jeg synes hun er for ung, har tenkt å vente med striper i håret tidligst når hun er konfirmant. Mulig jeg er streng, men synes hun er for liten enda. Kan kanskje godta en eller to striper nå, men farging av håret nå er helt uaktuelt [:D] Minimum 14 år, mener jeg.

Jeg farget håret første gang i 8 klasse.. Det synes jeg er passe da[:)] Synes barna kan "være seg selv" frem til da.. Finnes jo også de som har allergiske reaksjoner på hårfarge.. Ser liksom ikke nødvendigheten i at et barn skal farge håret[:-] Om det er et par rosa striper for eksempel så hadde det ikke vært såå ille da.. Men ikke så mye tidligere enn det jeg sa..

Kusinen min farget håret for første gang når hun var 18... Det skulle hun aldri gjort.
Hun hovnet opp og kunne verken se eller spise, og har hatt masse bivirkninger i ettertid. Så det kan fort gå veldig veldig gale om de ikke tåler det, så best vente lengst mulig mener jeg..

Jeg synes minst de bør gå på ungdomsskole, men flere av barna i barnehagen har kommet med striper som har blitt "limt" på i rosa og grønn... Hadde også en gutt som hadde fått grønn lugg. Det må ha vært sånn "glansvask" eller noe. Gikk bort etter noen vask. Det synes jeg er helt greit om det er noe de selv vil[:)] (Går vel forresten an å farge det med kreppapir om det er lyst nok? Vet ikke hvor mye sånn sliter, jeg...)

Jeg stripet håret for første gang da jeg konfirmerte meg og da var jeg 15 år.Det er tidligst mener jeg.[:)]

Jeg farget selv håret når jeg gikk siste året på barneskolen, men det var en minicolouration som var ganske lik min egen farge..

Og som frisør så kan jeg jo si det at begynnelsen på ungdomsskolen er da jeg syns man kan begynne å farge håret hvis man vil..Litt av grunnen til jeg sier det, er fordi at hvis barn(små barn) farger håret, så er det ikke alltid fargen sitter i håret dems i det hele tatt, Man har jo forskjellige hårtyper fra man er baby/barn/voksen og gammel, og det er den hårtypen man har som "voksen" som er den som farge sitter best/lettest på:)

Jeg har vel farget håret på barn ned i 8 år på salongen å sånn, men det syns jeg blir helt feil egentlig..Da kan di heller ta en sånn stripe med farge som  man sprayer på eller ta en extensionstripe i håret i stedet..hehe:)

Men som di sier her også, så er det jo greit å sjekke at barnet ikke reagerer på fargestoffene også da! hehe[;)]

Og det er BARE hår!!! Mange andre teite ting di kan drive med i stedet som ikke går ann til å rette opp så lett, hår gror ut!

Men det er mye mulig at jeg tar en bleket stripe i håret til barna mine hvis det har seg at jeg står å farger håret selv og di står og maser..det er jo ikke farlig på noen som helst måte når det ikke er i kontakt med hud...men så er jeg jo også slik at jeg vil at barn skal være barn, og ikke bli voksne før det er dags at di blir det da..tenker jeg tar det som det kommer jeg:) hehe

ORIGINAL: rico

jeg husker ikke hvor gammel jeg var faktisk. men var vel rundt ungdomskolen alder.

Og personlig mener jeg noe rundt der selv.

Men jeg brukte slik mascara som var tilegnet hår. med forskjellige farger. som vasket ut med bare vann. det brukte jeg tidligere. men det var ikke noe permanent hårfarge. og var bare å vaske vekk hvis det ble for stygt.
men jeg hadde da sort hår før så ikke noe syntes på mitt hår da. hehe

Farget håret til konfirmasjonen...
Men brukte og sånn hårmaskara.. [8D]

vi har satt ubgdomsskolen for all farging. utenom slike mascara farger som går bort i vask

Har ei datter på 12 som maser og maser, men jeg vil ikke. Syns det er for tidlig, men vet det er fler i klassen hennes av begge kjønn som har farget og stripet flere ganger allerede. Greit med sprayfarge som går ut ved vask, men det setter umulige flekker på alt annet[&:]
Selv stripet jeg ikke håret før jeg var 25. Men tok permanent (fy tusan for sterke hjemmepermanenter i min barndom) fra jeg gikk i 5. eller 6. klasse. Håret ble jo helt for j... Derfor jeg er litt tilbakeholden og tror jeg, selv om produktene har forbedret seg ganske mange hakk siden den gang. Frisøren sier at en ev. kan begynne smått med hårmousse med farge. Dette vaskes ut litt og litt.

Det er veldig forskjellig men ser de fleste venter til ungdomsskolen. et tips når du skal sjekke om du er allergisk dette gjelder alle allergi tester er å påføre det på innsiden av albuen for der har du tynn hud plus at det er lett synlig for deg.

det er ei jente i klassen til fredrikke som striper håret og har gjort det siden før hun begynte på skolen, å da synes jeg du kun gjør det for foreldrenes skyld og ikke barnet

Jeg farget hele håret mørkt (hadde veldig lyst hår på den tiden) i 6. klasse. Det var vel kanskje litt tidlig, men jeg var vel den siste som begynte å eksperimentere med hårfarge av jentegjengen sånn egentlig. Litt lysere striper synes jeg man kan få før, men helfarge var kanskje noe tidlig da.8. klasse kanskje? Det var ca da jeg begynte å bruke sminke på skolen også mener jeg å huske.

Back
Topp