Hvor gammel for å vurdere fosterdiagnostikk

Ormerods

Forelsket i forumet
Ble litt overrumpla av spm om vi ønsker fosterdiagnostikk. Er kommet relativt langt(14+3) og det haster hvis vi ønsker å lete etter avvik. Jeg er 37 1/2, og heller mot å stå over. Noen som har tanker eller erfaring ?

Jeg er 40 så vi takket ja :) Er jo en blodprøve og en grundig ultralyd noe vi syns var ok :)

Om du tenker at du ønsker å bære frem uansett, er det jo unødvendig å sette seg i en valg situasjon du i utgangspunktet ikke tenkte å være i.

Vi ønsket fosterdiagnostikk fordi vi var klare på om det var avvik, ønsket vi abort, uansett hvor grusomt det måtte bli.

Sannsynligheten for avvik er jo også mindre statistisk sett, når man fremdeles akkurat er fylt 38.

Jeg er 35 år og vi valgte å ta det på riksen...
jeg ønsker ikke å bære frem ett barn som vil dø rett etter fødtsel eller leve noen uker/ mnd i ett smertehelvete før død. Heldigvis alt bra med lille gutten vår, men eg vett mine begrensninger og hva jeg hadde orket og gå igjennom...

Jeg er 39 å har tatt DUO testen Babyen i magen viste ingen tegn til avik og den så helt frisk ut, men selv om det skulle ha vist seg at babyen hadde kromosonfeil hadde jeg likevel valgt å bære den frem.

Jeg lot muligheten gå uten å benytte meg av den. Var kommet så langt at de på ul i går sa at vi kanskje ikke fikk tilbudet lenger. Det ville blitt mye stress med reiser og slikt og sånn jeg forstår opplegget er det jo uansett ikke noen "garanti" for at resultatet er sikkert. Jeg går resten av svangerskapet slik jeg har gjort de tre andre gangene og håper å få et friskt og fint barn, men husker også på at ikke alle får ønsket sitt oppfylt. Noen barn er jo annerledes, enten pga kromsomavvik, fødselsskader eller andre faktorer vi ikke rår over .

Jeg valgte å stå over testen sist jeg var gravid, jeg var da like gammel som deg. Men denne gangen takket jeg ja i og med at risikoen øker betraktelig etter fylte 40 (Jeg er 41).

Jeg er 35 år og vi valgte å ta det på riksen...
jeg ønsker ikke å bære frem ett barn som vil dø rett etter fødtsel eller leve noen uker/ mnd i ett smertehelvete før død. Heldigvis alt bra med lille gutten vår, men eg vett mine begrensninger og hva jeg hadde orket og gå igjennom...
Fikk du tilbudet når du bare er 35?

Fikk du tilbudet når du bare er 35?
Nei eg ba om det sjøl da vi har hatt litt problemer i familien og så spiller mannens alder en rolle også. Eg ble også sjekka for om det er mer relatert til ett spesielt kjønn....
men prøvene mine var veldig bra... 99,6% sjangse for at det ikke er noe kromosom avvik❤️

Back
Topp