hvor gammel bør man være før man gifter seg??

verteline

Elsker forumet
ja hva syns du er rette alder for å gifte seg? hva andre ting spiller inn?..

jeg giftet meg i i sommer var da 23 ble 24 rett etterpå men..

søskenbarnet mitt skal gifte seg neste år, han er 19 nuh.. å maaange syns han er alt for ung.. så hva syns du er rette alder?

Så lenge man er over 18 år så synes jeg det er helt greit å gifte seg, men synes de bør ha vært sammen et par år først :) :) Koselig med folk som tørr å gifte seg :)

Si det du. Noen er klare når de er 18, mens andre er klare når de er mye eldre enn det. Alle ekteskap kan gå til grunne - uansett hvor gammel man er. 

Jeg var selv 20 da jeg giftet meg, mannen min 21. Jeg har ikke angret et sekund:) Vi har nå vært gift i 5 år og har en sønn på snart 2 + en i magen. Vi lever et godt og stabilt liv og er veldig, veldig glade i hverandre:)

Kan legge til at vi hadde vært i sammen i 2 år og 3 mnd da vi giftet oss:)

vi var 19...

men ser jo i en alder av 25, hva det ordentlig vil si å gifte seg. jeg er mer klar nå, enn jeg var da. Nå ser jeg erfaringene vi har hatt sammen osv..

Tror ikke det fins noe fasit svar på hvor gammel man bør være før man gifter seg.
Noen har funnet den rette, og er modne nok når de er 18, andre først når de er 35...

Jeg giftet meg når jeg var 26 (han 28), og kunne godt har giftet meg 2-3 år tidligere, men mannen min var ikke moden nok før dette...

Det spørs vel hvorfor man gifter seg. Jeg giftet meg da jeg var 21. Hadde da vært sammen i 3 år. Var sikker på at han var mannen for meg, men jeg kjente meg selv utrolig dårlig på den tiden. Han var en herlig mann, men ikke i nærheten av "den rette". Så vet ikke om tallet på alderen har noe å si.

Jeg synes man kan vente noen år... 
Jeg kjenner en som gifta seg når han fortsatt hadde reguleringen liksom, brudebildene ser ut som de er tatt ut av en eller annen komedie :P
Super kristene da, så de måtte jo for å kunne ha seg :P

Tja, kommer veldig Ann på personene syns eg da :p eg var 20 når eg giftet meg og det var rett formeg :) mannen var 25 ..

Man må være over 18 år men alderen er ikke så viktig som hvor godt forholdet mellom de to som gifter seg er!

Så jeg mener at man bør ha vært sammen og helst bodd sammen noen år før en gjør det forpliktende steget å love hverandre å være sammen resten av livet.

Så lenge folk elsker (og aller helst kjenner) hverandre og gifter seg på rette premisser så har vel ikke alder så mye å si. Det er mye mer "riktig" at et par på under 20 gifter seg fordi de virkerlig vil dele livet med hverandre enn at et voksent par gifter seg for å redde ett skakk-kjørt forhold... syns jeg ihvertfall :)

Jeg tror ikke det finnes noen fasit på når man bør gifte seg, tror det viktigste er å ikke forhaste seg og å være trygg på seg selv å hva man vil.

Jeg tror ikke det finnes noen fasit på når man bør gifte seg, tror det viktigste er å ikke forhaste seg og å være trygg på seg selv å hva man vil.

Min sønn får gifte seg når han kan forsørge kona si om hun vil det. Døtrene mine får gifte seg når de er klare for å få barn. Fordi uansett hvordan man snur og vender på det, så *kan* det bli barn i ett ekteskap uansett hvordan man beskytter seg, så de får vente til de er klare for å håndtere det. 

Så lenge man er over 18 er det ikke alderen som teller. Det er jo om man en moden nok for å avlegge det løftet.. Det er et stort skritt å ta, men det går an å angre.. Det største skrittet å ta for et par er jo uansett å få barn sammen, og der er det ingen angrefrist liksom..

Jeg giftet meg da jeg var 20(fyllte 21) og mannen 23. Vi hadde vært sammen i 4 år, forlovet og eid leilighet sammen i 2 år. For oss var det det rette tidspunktet å gjøre det på :) Vi elsker hverandre så utrolig høyt og kunne ikke levd uten hverandre, å nå har vi en perfekt sønn sammen som er 6 uker gammel:) Er forresten veldig glad for at vi giftet oss før vi fikk barn

Gifta oss i mai. Jeg er 21 og mannen er 24. Var sammen 2 år før vi gifta oss 

Jeg tenker at det ikke er nødvendig før man er 25.

Haster jo ikke, så man kan jo bli kjent først.

Ellers så vet jeg selv at jeg forandret meg veldig mange ganger fra jeg var 18 til 25. Skjer jo masse på de årene, så selv om man er helt sikker på at man har møtt den rette når man er 18, er det ikke sikkert den personen man er som 23, 24 eller 25 er like enig.

Et kallenavn skrev:

Ellers så vet jeg selv at jeg forandret meg veldig mange ganger fra jeg var 18 til 25. Skjer jo masse på de årene, så selv om man er helt sikker på at man har møtt den rette når man er 18, er det ikke sikkert den personen man er som 23, 24 eller 25 er like enig.

Er jo der noen har ett handicap, man klarer ikke bli så veldig godt kjent når man aldri kan være alene hehe... 

Det er vanskelig å si noe alder siden en person som er 18 kan være mer voksen en en på 30 til tider.
Så må da ha litt i forhold til hvordan en er og hvordan forholdet erJeg giftet meg da jeg var 23år og gubben var 26. Vi hadde da vært sammen i 1år da vi giftet oss

*Meya* skrev:

Et kallenavn skrev:

Er jo der noen har ett handicap, man klarer ikke bli så veldig godt kjent når man aldri kan være alene hehe... 

Haha.. Ser den altså!

Har ikke noen problemer med at ikke alle mener det samme som meg heller, så vil jo alltid være opp til den enkelte.
 :-)

Jeg synes jo at det krever mer modenhet og forpliktelse å få barn enn å gifte seg jeg da..  Var selv 19 og mannen 24. Lille kom 10 år senere og jeg var ikke klar før.  Men jeg hadde og har en forestilling om mannen i mitt liv og vi ville gifte oss, ikke bare være samboere. Jeg synes dette løftet forplikter og gir trygghet og stabilitet.  Men jeg tror ikke folk flest er moden som 19-åring nei, og iallefall ikke gutter.  Det har gått veldig fint med oss, men jeg vil ikke anbefale det til hvem som helst å forplikte seg så tidlig.

Back
Topp