hvor gamle skal de være før de kan få brødskive?

*Frk.Mamma

Gift med forumet
er det 8 mnd de skal være da elelr er det opp og ned??

jenta vår var 7 mnd når vi begynte gi henne skive [:)]

vår gutt har spist skive fast si han var 7 mnd.. fikk prøve litt fra 6 mnd alder..

han har fremdeles ingen tenner å er 9 mnd men går strålende med brødskive :)

vi starta også å gi smakebiter når hun var 6 mnd :) Nommis![:)]

Her var ho ca 6 månder. 

ok, kan han min få smake på det? han er 5 mnd og spiser fast føde, har spist det fra han var rundt 3 mnd.

Hvis du føler deg komfertabel med det så :) [;)]
Bare lag små biter! Kan godt hende han brekker seg, men det er normalt fordi de ikke er vant til å svelge noe så "grovt"[:D]

ORIGINAL: mrs.Petersonss

Hvis du føler deg komfertabel med det så :) [;)]
Bare lag små biter! Kan godt hende han brekker seg, men det er normalt fordi de ikke er vant til å svelge noe så "grovt"[:D]

ok han tygger middagsglassene fint og takler de som det er litt biter i så da kan man jo prøve hvis han vill ha

Her fikk Amalie brødskiver fra 6 mnd.
Det gikk helt fint, no stress[:)]

Her var han 8 mnd[:D]

Jeg begynte å gi han brødskive da han tygde grøten sin[:D]

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ok, kan han min få smake på det? han er 5 mnd og spiser fast føde, har spist det fra han var rundt 3 mnd.

ja hvis du syns det er greit er det jo bare å prøve :)
bare gi bittesmå biter å sørg for at brødet ikke er helt ferskt.. kan ha litt vann på og i tilfelle bare :)

Har prøvd de 2 siste mnd - hun er litt over 8 mnd, men hun vil ikke ha...[8|]

Begynte rundt 6mnd. I starten fikk han bittesmå biter, var uvant med noe så tørt i munnen men eterhvert skjønte han at han måtte "tygge" de. Så økte størrelsen på bitene etterhvert, nå er han 7,5mnd og spiser vel biter som er rundt 1x1cm. Tør også å gi han skalker å gnage på nå når han tygger de lenge før han svelger.
Bare pass på at det er brød som ikke blir deigete når man spiser det, det ville iallefall ikke minien her ha noe av.

ORIGINAL: elva*

jenta vår var 7 mnd når vi begynte gi henne skive [:)]

Samme her!

Minste her fikk brødskive fra ho var 6 mnd, ingen varige men av det. 

6 mnd var min da han fikk en brødskive å tygge på[:)]

her fikk hun smake første gang når hun var 7 mnd....[:)]..

Back
Topp