Hvor gamle er storesøsknene dere forteller til?

Min datter på 2,5 år sa her om dagen at "Mamma har baby i magen".

Aner ikke hvor hun har det fra for vi hadde ikke tenkt å si noe ennå, men tror kanskje det er ønsketenkning da ei hun er mye med i bhg skal bli storesøster snart [emoji1]

Min tre åring og sa nettopp: "har du baby i magen mamma ?" [emoji23]
Tror og det er ønsketenking.
Har også en på 6 år.
Men tenker ikke å si noe før vi vet kjønn. Sånn omtrent uke 14-15 [emoji5]

Her er storesøster 16 mnd, hun skjønner jo ikke stort av baby i magen og kommer sikkert ikke til å gjøre det når den blir stor heller. Magen altså ;) men hun susser på den når hun blir bedt om å gjøre det, og klapper og koser. Er generelt veldig klengete og kosete på meg om dagen, mulig hun senser at det er noe :)

Veldig spennende å høre fra dere. Håper vi kan vente i det lengste med å fortelle. Og når storebror får vite det, får alle andre også høre nyheten.

6,3 og 1år! Men kommer ikke til å si noe før etter vi har passert uke 12:-)
Han på straks 3år sier allerede at han vil ha ei lillesøster[emoji23][emoji87]

Storesøster er 8 år og fikk vita det på TUL, uke 7 [emoji4] Ho har vært veldig flink og holdt det hemmelig [emoji28] Men no glede ho seg veldig til å fortella det til venninnene sine [emoji179]

Planen er å fortelle det til storesøsken på 8 og 4 etter ferien da er jeg ca. 13 uker. Ser det litt an med 4-åringen, men storesøster på 8 får iallefall vite det daxsmile3

7 år. har ikke fortalt noe til han enda. det er et stort ønske fra hans side også å bli storebror. så vi har valgt å vente med å fortelle til etter UL nr 2 i uke 13 som er om 3 uker. så vi vet hvordan ting ligger an osv... :-)

Her er de 1, 3, 6, 7 og 9. Har ikke fått vite noe enda. Bor en liten plass, og det er langt å kjøre for TUL. Så tror ikke det blir noe av denne gang heller. Så venter til jeg kan høre liv med doppleren. Og vil være komt et stykke på vei så det er greit at alle andre får vite det og.
Har foreløpig ikke sagt noe til resten av familien heller... er 8+5.

Tenker å fortelle det til barna 4 og 6 når vi er klar for at hele byen skal få vite det:D hehe.. Etter ul i uke 12 tenker jeg de får nyheten, dersom alt er fint:)

mine er 2 og 4. vente til etter ul i uke 13 kanskje, usikker på om det gjør noe om våre foreldre får vite det før våre barn. siden de er så små kan det jo bli litt overveldende.

Har egentlig lyst til å fortelle jentene mine på 12 og 6 på mandag når de kommer hjem fra ferie hos pappaen, vet de kommer til å bli overlykkelige (er da 11 uker), men tenker at det kan være lurt å vente til etter TUL uken etter (uke 12).
Mini på 13 mnd skjønner nok ikke stort før babyen kommer. ;)

Vi planla å fortelle seksåringen vår det etter tidlig ultralyd i uke 12, men så viste det seg at kusinene hennes hadde fått vite det ved en glipp. Jentene møtes i helga så da var det bedre å fortelle det selv, enn at hun fikk vite d via kusinene. Så fortalte nå i uke 9. Hun er glad og koser med/snakker til magen. Veldig rørende. Så håper alt går bra videre.

Back
Topp