Hvor gamle er storesøskenene?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har barn fra før - hvor gamle er de når babyen blir født? :-)

---

Vi har en gutt på 4,5 år fra før. På tide at han får et søsken, hadde alltid sett for meg å få de litt tettere, men så har det liksom ikke passet før nå. Fordelen er jo at han begynner å bli mye mer selvstendig og hjelpsom :-) Litt kjedelig at han begynner på skolen når nestemann begynner i barnehagen, kunne tenkt meg at de hadde et felles år i barnehagen først.

Vi har også en jente på 4,5 år så er i akkurat samme situasjon som dere [emoji4]
Vi hadde også lyst på nr 2 litt tidligere men har ikke fått det til før nå.

Mannen min har to barn fra før. De er 18 og 11 når lille blir født.
Sammen har jeg og mannen tre barn fra før. De er 8 år. 7 år og 5 år når lille blir født.

21 mnd er hun når lillebror blir født :) hun skjønner ikke mye av det som skal skje, men skjønner vell brått at oppmerksomhet er noe som må deles :hilarious:

Vi har også en jente på 4,5 år så er i akkurat samme situasjon som dere [emoji4]
Vi hadde også lyst på nr 2 litt tidligere men har ikke fått det til før nå.

Hører mange er veldig fornøyde med denne aldersforskjellen også :-) alt har vel sin sjarm [emoji4]

Hører mange er veldig fornøyde med denne aldersforskjellen også :-) alt har vel sin sjarm [emoji4]

Det er sant [emoji4] Vi får se det positive i det. Vi er jo heldige som har blitt gravide igjen. Ikke alle som er like heldige.
Og 4,5 år er jo egentlig ikke så mye. Det er 8 år mellom meg og min søster f. eks.

Det blir 6,5 år mellom våre to.

Jeg tror ikke aldersforskjellen har så mye å si for barna. Det viktigste er hva som passer foreldrene best.

Det er nok fordeler og ulemper uansett for stor eller liten aldersforskjellen er.

Det er sant [emoji4] Vi får se det positive i det. Vi er jo heldige som har blitt gravide igjen. Ikke alle som er like heldige.
Og 4,5 år er jo egentlig ikke så mye. Det er 8 år mellom meg og min søster f. eks.

Jeg har tre søsken - hun ene er 4,5 år yngre enn meg faktisk, hun andre er 7 år yngre og lillebror er 13 år yngre. Søstrene mine har jeg bodd sammen med hele tiden. Når vi var yngre hadde jeg en mye mer tydelig storesøster-rolle enn det de to hadde seg i mellom. Når vi ble eldre har aldersforskjellen jevnet seg ut, så nå betyr det lite (selv om jeg fortsatt blir spurt mye om råd [emoji4]). Funket alltid veldig bra!

Det blir 6,5 år mellom våre to.

Jeg tror ikke aldersforskjellen har så mye å si for barna. Det viktigste er hva som passer foreldrene best.

Det er nok fordeler og ulemper uansett for stor eller liten aldersforskjellen er.

Nei, enig i det. Alle aldersforskjeller har sine fordeler :-) søsknene har jo aldri prøvd noe annet heller :-) Skal bli spennende å se hvordan storebroren tar det [emoji28]

Storebror blir 2 år og 5 måneder like etter termin. :) Tror det blir fint. Han forstår mye av det som skjer, samtidig er han liten nok til at han ikke vil reflektere veldig mye på hvordan ting var før vs nå. Han lever i nuet og det byr nok både på utfordringer og fordeler. Vi gleder oss veldig til å se hva slags storebror han blir [emoji173]️

Her er storebror 8,5 år før han eeeendelig får seg søsken. [emoji1]

Back
Topp