Hvor går grensa på lite liv i magen?

Hvordan går det med deg? :)
Synes egentlig det var dårlig at de ikke sa du skulle komme til sjekk, jeg. Som sagt: alt står nok kjempebra til inne i magen!
Men man skal ha kjempelav terskel for å ta inn gravide for sjekk ved endringer i bevegelsesmønsteret :) Vare for å være sikker liksom!
Men regner med at det går fint med dere :)
Så fint at du spørr :) var som sagt lite aktivitet i går, men noe liv var det jo. Etter midnatt og rett før jeg var på veg til å sette meg i bilen og kjøre til føden så begynte hun i magen å bli skikkelig våken. Hun sparket og slo fra seg der inne som aldri før. Helt merkelig!! I dag tidlig våknet jeg av at hun sparket og det pleier ikke jeg å våkne av. Så nå kjenner jeg godt med liv om ikke noe annet. Heldigvis <3
 
Så fint at du spørr :) var som sagt lite aktivitet i går, men noe liv var det jo. Etter midnatt og rett før jeg var på veg til å sette meg i bilen og kjøre til føden så begynte hun i magen å bli skikkelig våken. Hun sparket og slo fra seg der inne som aldri før. Helt merkelig!! I dag tidlig våknet jeg av at hun sparket og det pleier ikke jeg å våkne av. Så nå kjenner jeg godt med liv om ikke noe annet. Heldigvis <3

Ååå, så flott å høre :love7
Ingenting som er bedre enn det! I 99% av tilfelle er det slik som dette, at barnet blir aktivt igjen og alt går flott! :p
Men jeg er super-hønemor! Ikke bare mot meg, men mot alle andre :p Snål greie.

Men dette var så flott å høre! Når er termin forresten? :love2
 
Ååå, så flott å høre :love7
Ingenting som er bedre enn det! I 99% av tilfelle er det slik som dette, at barnet blir aktivt igjen og alt går flott! :p
Men jeg er super-hønemor! Ikke bare mot meg, men mot alle andre :p Snål greie.

Men dette var så flott å høre! Når er termin forresten? :love2
Ja, men jeg blir jo redd selv også, så jeg forstår tankegangen din :love7
Min termin var for snart 10 dager siden, ultralyd termin den 30.06 :love2
 
Ja, men jeg blir jo redd selv også, så jeg forstår tankegangen din :love7
Min termin var for snart 10 dager siden, ultralyd termin den 30.06 :love2

Fødsel rett rundt hjørnet da :love7
Har du noen tegn til fødsel? :)
 
Fødsel rett rundt hjørnet da :love7
Har du noen tegn til fødsel? :)
Mensmurringer i mage og rygg, men thats it... det har jeg hatt lenge! virker som mini koser alt for mye inni der :Heartpink har prøvd alt av kjerringråd uten nytte, hehe! :D
 
Mensmurringer i mage og rygg, men thats it... det har jeg hatt lenge! virker som mini koser alt for mye inni der :Heartpink har prøvd alt av kjerringråd uten nytte, hehe! :D

Den siste ventetiden kan være litt tortur, altså! :p
Men ja.. Ingenting funker når baby har bestemt seg for å bli litt til! Dessverre :p
Satser på at baby plutselig finner ut at nååå er tiden inne :D
 
Den siste ventetiden kan være litt tortur, altså! :p
Men ja.. Ingenting funker når baby har bestemt seg for å bli litt til! Dessverre :p
Satser på at baby plutselig finner ut at nååå er tiden inne :D
Hehehe har skjønt det... vi satser på at hun kommer snart<3 men vet du hva som regnes som høyt blodtrykk??
 
Hehehe har skjønt det... vi satser på at hun kommer snart<3 men vet du hva som regnes som høyt blodtrykk??
Det gjør hun nok! :) Kan ikke gjemme seg der inne for alltid ;)
Over 140/90 mmHg mener jeg regnes som høyt blodtrykk for gravide :) Hvordan det, har du høyt/lavt blodtrykk? :)
 
Det gjør hun nok! :) Kan ikke gjemme seg der inne for alltid ;)
Over 140/90 mmHg mener jeg regnes som høyt blodtrykk for gravide :) Hvordan det, har du høyt/lavt blodtrykk? :)
Blæ... har målt jevnlig i dag og det ligger på 157/97.. aner ikke hvordan jeg skal tolke det :( lå på 127/77 i går! Var voldsomt til greier som skulle skje med meg nå da...
 
Blæ... har målt jevnlig i dag og det ligger på 157/97.. aner ikke hvordan jeg skal tolke det :( lå på 127/77 i går! Var voldsomt til greier som skulle skje med meg nå da...

Det er vanlig at blodtrykket stiger på slutten av svangerskapet, men i sjeldne tilfeller kan det være et symptom på preeklampsi. Har du hatt høyt blodtrykk tidligere i svangerskapet eller er det bare nå? Har du hodepine, kvalme og synsforstyrrelser? Har du noen hevelser?

Som regel går alt fint, men med et såpass høyt blodtrykk ville jeg uten tvil fått sjekket det ut! Ring fødeavdelingen nå, og si at du kommer inn for en sjekk og forklar at du har målt blodtrykket iløpet av dagen og at det er høyt. For dette er høyt blodtrykk altså! :)
 
Blæ... har målt jevnlig i dag og det ligger på 157/97.. aner ikke hvordan jeg skal tolke det :( lå på 127/77 i går! Var voldsomt til greier som skulle skje med meg nå da...
Det var voldsomt høyt ja.
 
Det har stabilisert seg igjen og blitt normalt igjen! Jeg forstår ingenting....
 
Det har stabilisert seg igjen og blitt normalt igjen! Jeg forstår ingenting....

Godt å høre at det har stabilisert seg!
Uansett om alt er bra nå tror jeg det er på tide med en sjekk.
For din egen del slik at du kan slappe litt av :)
 
Håper du får kontroll ofte etter dette. For det blodtrykket var faretruende høyt. Prøv å slappe mest mulig av å ikke stresse, drikk mye vann :)
 
Føler meg helt fin igjen, var ikke på føden i går.... jeg stusser over at det kan gå så opp og ned:( hadde litt proteiner og noe forhøyet blodtrykk hos jordmor på onsdag også, har slitt med hodepine og kvalme de siste ukene... men fikk beskjed om at det ikke var svangerskapsdiabetes. Skulle gi beskjed om det ble værre! Ringte føden i går og de sa at siden blodtrykket hadde gått ned så var det ikke noe å bekymre seg for...:(
 
Føler meg helt fin igjen, var ikke på føden i går.... jeg stusser over at det kan gå så opp og ned:( hadde litt proteiner og noe forhøyet blodtrykk hos jordmor på onsdag også, har slitt med hodepine og kvalme de siste ukene... men fikk beskjed om at det ikke var svangerskapsdiabetes. Skulle gi beskjed om det ble værre! Ringte føden i går og de sa at siden blodtrykket hadde gått ned så var det ikke noe å bekymre seg for...:(

Gud, jeg kjenner at jeg blir sint på dine vegne.
Som regel går alt fint, men de skal alltid ta inn gravide hvis de er bekymret.
Spesielt førstegangs.
Hvor i landet er dette?
 
Gud, jeg kjenner at jeg blir sint på dine vegne.
Som regel går alt fint, men de skal alltid ta inn gravide hvis de er bekymret.
Spesielt førstegangs.
Hvor i landet er dette?
Ja... ikke sant :( dette er på KK i Bergen..
 
Ja... ikke sant :( dette er på KK i Bergen..

Tror du at jordmoren din/fastlegen din tar deg mer alvorlig? Men de jobber vel ikke idag..
Prøv å bare forklar at du er veldig bekymret, de burde virkelig sjekke ut når blodtrykket var så høyt som det var selv om det er sunket og alt sikkert er fint... Alltid på den sikre siden først.
 
Ja... ikke sant :( dette er på KK i Bergen..

Håper det går bra med deg, Scarlett :) Oppdater oss gjerne om ting går fint med deg :Heartpink
Tenk at snaaaart har du babyen i armene dine! Nesten i mål!
 
Back
Topp