Hvor går ferieturen i år?

Papillon

Elsker forumet
Noen som har planlagt ferieturen sin i år, kanskje allerede bestilt billetter til noe spennende? Vi har vært på bilferie de siste årene (etter vi fikk barn...) og kommer nok til å gjøre det i år også. Skal i alle fall besøke familie på Elverum og i Oslo, ellers får vi se hva det blir til videre. Tar gjerne imot inspirasjon fra dere andre her...

Vi skal til Kristiansand for å være sammen med familien, men også for å være i Dyreparken og på alle de fine strendene og stedene som finnes på Sørlandet.

Også tenker vi å leie feriehus ei uke i Danmark. Også det med familien.

Er ikke så originalt eller spennende. Men koselig, fint og trygt for små barn og barn med matallergier. Jeg gleder meg, jeg.

Vi skal en uke til Spania i mars :)
Sommerferien har vi ikke planlagt enda, men tror ikke det blir så langt. 

Sonja Borge skrev:
Vi skal til Kristiansand for å være sammen med familien, men også for å være i Dyreparken og på alle de fine strendene og stedene som finnes på Sørlandet.

Er ikke så originalt eller spennende. Men koselig, fint og trygt for små barn og barn med matallergier. Jeg gleder meg, jeg.

Du er opprinnelig dansk, er du ikke? Ringer liksom ei lita bjelle om det da jeg så den setningen der. Vi har også vurdert Danmark som ferieland i år og da helst nordjyllands vestkyst. Har tenkt at vi muligens tar båten over fra Larvik til Hirtshals og leier feriehus for en uke et sted omkring Blokhus, Saltum, Løkken, Lønstrup... 

Forøvrig er jeg bittelitt misunnelig på dere andre som skal til varmere strøk ganske snart. Ikke fordi jeg er så veldig glad i varme, men fordi det hadde vært helt fantastisk med et avbrekk fra hverdagen... Vi var ti dager på Azorene i 2007. Alle år etter det har blitt tilbrakt enten hjemme eller på bilferie i Sverige.... 

Papillon skrev:

Sonja Borge skrev:

Du er opprinnelig dansk, er du ikke? Ringer liksom ei lita bjelle om det da jeg så den setningen der. Vi har også vurdert Danmark som ferieland i år og da helst nordjyllands vestkyst. Har tenkt at vi muligens tar båten over fra Larvik til Hirtshals og leier feriehus for en uke et sted omkring Blokhus, Saltum, Løkken, Lønstrup... 

Ja, det er utrolig fine steder. Vi syklet der med eldstejenta sykkelhenger den sommeren hun ble to. Kort vei til Fårup sommerland er det jo også, hvis dere skal ha en morsom dagstur.

Er jeg dansk...? Tja...er dansk statsborger og pappas familie er dansk. Men jeg er født og oppvokst i Norge og mammas familie er norsk. Kan ikke snakke dansk, selv om jeg kanskje er bedre enn mange nordmenn til å late som.

Liker Danmark utrolig godt, men kunne ikke bodd der. Det er altfor flatt.

Sonja Borge skrev:

Papillon skrev:

Sonja Borge skrev:

Ja, det er utrolig fine steder. Vi syklet der med eldstejenta sykkelhenger den sommeren hun ble to. Kort vei til Fårup sommerland er det jo også, hvis dere skal ha en morsom dagstur.

Er jeg dansk...? Tja...er dansk statsborger og pappas familie er dansk. Men jeg er født og oppvokst i Norge og mammas familie er norsk. Kan ikke snakke dansk, selv om jeg kanskje er bedre enn mange nordmenn til å late som.

Liker Danmark utrolig godt, men kunne ikke bodd der. Det er altfor flatt.

Hehe, DET skjønner jeg godt. Jeg bodde på et paddeflatt sted i Canada (faktisk!) i ett års tid og det var helt MERKELIG å ikke se et eneste fjell. Men har hørt at Danmark er et fint ferieland for småbarnsfamilier, så gleder meg til å oppleve det selv. 

Her blir det også bilferie, snakker litt om å ta en tur på besøk hos mitt søskenbarn og barnas "fadder" i brønnøysund, håper vi får til en liten tur dit :)
Ellers går turen til Danmark, jeg går jo på skole der så blir en tur i forbindelse med min eksamen, satser på 1-2 uker i Kolding og en tur eller to til legoland. Gleder meg, har en god venninne som fikk en jente ca en måned før meg så det blir stas å være litt sammens med dem. Kommer forhåpentlig til å bo i leiligheten til naboen deres som bor i sommerhus hele sommeren, var det vi gjorde sist vi var der på ferie.

Best av alt er at vi skal ha ferie, i fjor hadde ikke min kjære krav på lønnet ferie så da ble det begrenset hvor mye ferie han kunne ta, i år har han deler av permisjonen sin i jun i og juli så da blir det lang "ferie" sammen :) (han tar ut 25 uker permisjon så er ikke sånn at han bare tar ut når jeg har ferie altså ;)

Ser det er mange som skal til Danmark iår, og det er virkelig et herlig land å feriere i<3 selv skal vi til naxos med svigers og jeg gleder meg:-d>

Lucmam+Vic skrev:
Ser det er mange som skal til Danmark iår, og det er virkelig et herlig land å feriere i<3 selv skal vi til naxos med svigers og jeg gleder meg:-d>

Åh, der har jeg vært for lengelenge siden. Stakk innom Kykladene på interrail i 1996, så var innom Ios også. Naxos var en veldig fin øy som virket velegnet for par og familier. Mye roligere der enn på Ios i alle fall. Har du vært der tidligere?

Papillon skrev:

Lucmam+Vic skrev:

Åh, der har jeg vært for lengelenge siden. Stakk innom Kykladene på interrail i 1996, så var innom Ios også. Naxos var en veldig fin øy som virket velegnet for par og familier. Mye roligere der enn på Ios i alle fall. Har du vært der tidligere?

Så godt å høre at den var fin for barnefamilier. Aldri vært der, så jeg gleder meg masse! Eneste jeg gruer meg til er reisen ned og hjem. Vi flyr på natta, og lander på Santorini så vi må sjekke inn på et hotell der begge veier. Også er det ferje over til Naxos... Men så fort vi har kommet oss til rette, skal jeg nyte ferien og slappe av.... i den grad det går med barn, da

Back
Topp