Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ønsker dere masse lykke til! Krysser fingreneFølger denne. Vi har hentet ut egg for siste gang og jeg vil også være forberedt på neste steg om det ikke fungerer.
I lige måde! Måtte det gå for oss begge på siste runde, så denne tråden egentlig er overflødigØnsker dere masse lykke til! Krysser fingrene
Har nylig booket konsultasjon hos Hausken, men det er litt over 3 mnd ventetid. Valgte dem fordi de tilbyr både ERPeak testen ogJeg anbefaler også fertilitetssenteret. Det var der jeg fikk mitt første barn. Du blir virkelig godt ivaretatt der. De tar seg tid til å snakke med deg og jeg følte ikke at de bare var ute etter pengene mine.
Akkurat nå er jeg hos Hausken , grunnen er rett og slett at jeg vil ta den ERA testen der. Det er kun Hausken som tilbyr det. Jeg har hatt totalt 15 innsett ( offentlig og fertilitetssenteret)og kun blitt gravid en gang. Lurer på.om alt er ok der inne.
Bortsett fra den ERA testen har ikke Hausken kommet opp med noe annet nytt enn det jeg allerede har testet ut hos fertilitetssenteret.
De har kort ventetid .
Har nylig booket konsultasjon hos Hausken, men det er litt over 3 mnd ventetid. Valgte dem fordi de tilbyr både ERPeak testen og
hysteroskopi. Fertilitetssenteret tilbyr også ERPeak test, men ikke hysteroskopi. Kanskje de fikk dette nylig.
Man må imidlertid være pasient ved Hausken (i Oslo) for å få ta ERPeak testen der. Gjaldt ikke de øvrige klinikkene deres sa hun. Det er fordi de har stor pågang i Oslo.
Det var jeg ikke klar over at de har startet med nå. Har tidligere spurt de om dette og da gjorde de ikke det. Jeg skal ha både hysteroskopi og Endometrio test hos de. Denne testen er ganske ny , det er 3 in 1 test visstnok.
Lykke til
Interessant!
Hva heter denne testen? Hva avdekker den? Og hva koster den?
Lykke til du også!
Tusen takk for utfyllende svar!Det er EMMA, ERA OG ALICE i en test.
ERA: hvor mottakelig livmorslimhinnen er. Implantasjonsvindu
Emma: sjekker mikrobenivået
Alice tester for bakterier som kan gi betennelse i livmorslimhinnen.
Koster rundt 10 000 kr/ 995 euro
3 in 1 testen heter endomeTrio
Firma som heter igenomix som gjør testene. Som pasient bestiller du test selv.
Skulle egentlig ha gjort det nå i desember, men selvfølgelig kom ikke mensen. Så må ta det i januar nå. Har fått tabletter så kan sette igang mensen.
Tusen takk for utfyllende svar!
Jeg vet faktisk ikke Glemte å spørre om de analyserte prøvene selv eller om de sendte det til utlandet.Bare hyggelig er det denne fertilitetssenteret også har startet med ?
Jeg vet faktisk ikke Glemte å spørre om de analyserte prøvene selv eller om de sendte det til utlandet.
Fertilitetssenteret ringte meg opp etter at jeg sendte en epost med noen spørsmål rundt ERPeak testen, og da forklarte de at de måtte gjøre denne testen i styrt syklus (ettersom jeg pleier å ha styrt syklus ved fryseforsøk), for å finne ut optimal dag for innsett. Men da kunne jeg ikke sette inn et embryo i samme syklusen. På engelsk kaller de dette en "mock embryo transfer cycle". Dette kan du sikkert, men det var nytt for meg
Problemet var at de ikke kunne skrive ut medisiner til meg, ettersom jeg ikke var pasient hos dem. Syns det var rart, for jeg blir deres pasient når de skal utføre testen på meg. De sa at jeg måtte snakke med Riksen for å få skrevet ut medisinene og planen som de bruker når de skal sette inn et tint embryo.
Ringte dermed RIksen, men sykepleieren jeg snakket med hadde aldri hørt om dette, og sa jeg burde snakke med en lege om dette neste gang jeg var hos dem. Det ble for mye styr så jeg la det litt på is.
Nå tenker jeg bare få gjort alt hos Hausken
Skjønner. Riksen pleier alltid å skrive ut resepter med god dekning. Fertilitetssenteret er av en eller annen grunn veldig restriktive på resepter. Skriver f eks bare en og en pakke for hver kontroll under ferskforsøk f eks.
Rullebånd greiene på riksen gjør at de legger inn resepter i starten av et forsøk og det skal holde lenge. Både for ferskforsøk og fryseforsøk.
Hvor mye skal Fertilitetssenteret ha for ERPEAK testen ?
Synes denne nye testen virker spennende. En for teste mye på en gang..den skal også gjøres i en styrt syklus.
Jeg skal begynne på progynova ved neste mens ( evt gå på provera for å få mens). Dra på kontroll for å sjekke slimhinen samtidig ta hysteroskopi. Starte på cyclogest også ta testen 5dager etter. Den dagen jeg egentlig skulle hatt embryotransfer.
De anbefalte meg denne fordi jeg har hatt det de kalle recurrent implantation failure. Gode embryo fester seg ikke. Det er underkant av 20% som får utslag på den testen.
Eneste dumme med Hausken Oslo er jo at du må ut med 3000 kr for den første vurderingen.
Du har helt rett i det. Riksen skriver ut resepter med god dekning, og jeg har aldri hentet ut alt de har skrevet ut for meg.
Fertilitetssenteret tar kr 7.000 for ERPeak testen. Hausken tar 7.400.
Regnet litt på hva det vil koste for en runde med IVF ved disse to klinikkene. Største prisforskjellen er på nedfrysing og lagring av embryo. Hausken tar seg godt betalt. Det koster hele 6.750 for nedfrysing og 1 år lagring. I motsetning til Fertilitetssenteret som tar 2.500 for nedfrysing og 2 års lagring.
Jeg leste litt om testen du nevner over – og syns også det virker veldig spennende! Har jeg forstått det riktig, at den avdekker ikke om man har endometriose? Men den avdekker mye annet ser jeg på nettsiden deres. Veldig nyttig altså.
Helt enig, syn kr 3.000 for konsultasjon er drøyt!
Men var du inne på første vurdering, og så går du rett på endomeTrio? Eller krever de at du gjennomfører en IVF syklus hos dem, med uttak etc.?
For denne 3in1 testen så bestiller pasienten test kit selv og betaler for den selv. Man skal kun etablert for vanlig undersøkelse hos Hausken. Det var det de sa til meg.
Hadde med meg alt gammel historikk på samtalen hos dem og de anbefalte hysteroskopi og denne testen før jeg gjør flere innsett. Jeg har to blastocyster på frys hos Riksen.
Jeg ventet også rundt 3 mnd før samtale.