Hvor fort virker stikkpiller?

BabyCala

Elsker forumet
Lillegutt har hatt feber siden i går ettermiddag og han har fått stikkpille fordi han er veldig utilpass og ikke får sove. Hvor lang tid regner man med at en stikkpille bruker før den virker? Lillegutt er 11 mnd og mellom 11-12 kg.

Tror den er løst opp innen 15-20 minutter, men er ikke helt sikker.
Men vet den løses opp fortere når den tas rektalt fremfor oralt. [:)]
God bedring tiL lillegutt! [:)]

20 minutter. [:)] Innen 1 time skal virkningen være på topp.

God bedring til lillegutt! Snuppa her våkna med feber i gårmårres, var ikkje seg sjølv i heile går, men heldigvis var appetitt og drikkelyst der allikevel. Hadde feber i dag også, men no trur eg det ser ut som den er på veg vekk! Håper det! I det minste at den er helt vekke i morgen!

Takk for det! Han ble mye roligere etter 15 min ca, så da kan det jo stemme, men jeg tok ham også med ut på terrassen hvor det er kjøligere enn inne så ikke godt å si hva av de to som gjorde susen - kanskje en kombinasjon. [:)]

Appetitten har vært grei, ikke helt som før men han har spist helt greit til å ha nesten 39 i feber. Drikke er det litt verre med men jeg ammer han ekstra ofte og har matet ham vann med skje - det gikk ganske bra. [:)]

Vet ikke hva som er grunnen til feberen men mistenker noe tanngreier kanskje. Kan ikke se at det er noen nye på vei opp, men han har vært supersnørrete og slimete på natten de siste par dagene og tror ikke det er vanlig forkjølelse egentlig..
God bedring til snuppa di også [miss] vi får krysse fingrene for at barna våre straks er friske og kan være med ut i solen i steden! [:)]

ORIGINAL: [miss]

God bedring til lillegutt! Snuppa her våkna med feber i gårmårres, var ikkje seg sjølv i heile går, men heldigvis var appetitt og drikkelyst der allikevel. Hadde feber i dag også, men no trur eg det ser ut som den er på veg vekk! Håper det! I det minste at den er helt vekke i morgen!

Back
Topp