Hvor fort startet man opp eller forsamtale??

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
ETTER forsamtale skal det stå i overskriften.. beklager skriveleifene, men får ikke rettet dem!?

Hei, jeg lurer på om det er noen ca lengde på når man starter behandling eller forsamtalen? Nå venter vi i over 7mnd på å komme inn til forsamtalen, så ser for meg at det er noe venting etter den og?

Saken er den at jeg startet i ny jobb dagen etter denne samtalen. Vil gjerne ha noen uker på meg til å sette meg inn i det jeg skal gjøre før jeg begynner på hormonkurer etc. Vil jo ikke virke utakknemlig, men jeg skal balansere psyken med alt som skjer også. Så kan man si at man ikke ønsker å starte med en gang eller vil man da ansees som om at man ikke ønsker det nok?? For det gjør vi virkelig..:love017

Hei, jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men lurer på hvilken klinikk du hører til? Jeg står i kø fremdeles og har ventet i 3 mnd på Riksen/Ullevål og lurer på om jeg må forvente 4 mnd til før forsamtale. Holder for øvrig på med et privatforsøk i mens, håper selvsagt det klaffer. I det private fikk jeg for øvrig starte så fort jeg fikk mensen etter forsamtalen:)

Vi og startet rett på etter samtale, vi lå sånn ann at vi fikk starte på syklusen vi var i der og da :)
Lykke lykke til :)

Hei!
Vi var på forsamtale i slutten av september, måtte ha laparaskopi først, så måtte uansett vente. Noen starter rett på, kommer litt an på syklusen, sikkert hvor du hører til og hva du ønsker selv. Vi fikk Ringebrev med info og tlf nr uken etter vi var der,så vi kunne ringe inn når det passer for oss. Dette er Riksen/Ullevål. Du er godkjent et år etter du mottar brevet, venter du lenger enn det må du ringe å si at du fremdeles er interessert. Jeg skal gifte meg i februar og hadde ikke lyst til å starte før etter det. Det var ikke noe problem :) De ser ikke på deg som uinteressert, det er viktig at man selv er klar for det. Det er jo noen krevende uker man skal igjennom :)

Her kunne vi starte etter ett par uker, nå valgte vi å vente men skal i gang neste år. Mulig vi ha ny godkjenning da..

Var på forsamtale på syklusdag 3, startet med medisiner samme syklusen. :)

Er det privat tar de inn så fort det passer for dere og er det offentlig kan det ta alt fra opptil flere mnd kanskje gjennomsnittlig 3 mnd men der er jeg litt usikker vel og merke for det varierer på hvor lang kø det er...

Vi fikk starte opp 3 mnd etter forsamtalen! Dette var på Riksen:-)

Jeg hører til Haukeland :-) Er ikke du der og Trudelutt'n?? (Hvordan tagger man personer?) :-) Var jo såååå skuffet når vi måtte vente så lenge, og vi kan jo risikere at det tar tid, men føler samtidig at jeg må ha litt overskudd til å gjennomføre alt.. :-/ (vet heller ikke hvordan jeg får smileys fra iPhone :-P) Om det ikke går på første forsøk, hvor lang tid beregner man i gjennomsnitt mellom hvert forsøk? :-)

Om det tar 3mnd er det virkelig ikke noe problem, da er jeg klar som et egg!! ;-) He He... Håper selvfølgelig vi klarer det på første forsøk da det er klart hva som er problemet, men prøver å forberede meg på at det og kan ta tid..

Dytter opp igjen :-)

Jeg hører til Haukeland :-) Er ikke du der og Trudelutt'n?? (Hvordan tagger man personer?) :-) Var jo såååå skuffet når vi måtte vente så lenge, og vi kan jo risikere at det tar tid, men føler samtidig at jeg må ha litt overskudd til å gjennomføre alt.. :-/ (vet heller ikke hvordan jeg får smileys fra iPhone :-P) Om det ikke går på første forsøk, hvor lang tid beregner man i gjennomsnitt mellom hvert forsøk? :-)
Ååå så gøy!! :D :D jepp jeg hører til Haukeland :) noen ufatteliiiig koselige sykepleiere der bare gled deg de kommer til å sette mange smil om munnen din :) når va d du hadde forsamling nå igjen? Om det ikke går på første forsøk kan du hvis du får fryseegg ha nytt innsett ganske fort etterpå hvis det lar seg gjøre ( da som meg ha en hvilesuklus etter negativ test og så bruke syklusen deretter) hvis du ikke får fryseegg må du ha nytt uttak og da kan det gå opp mot ca 4 mnd pga de har jo sommerstengt og julestengt som kan klusse til ventetiden, også spørs det jo i tillegg på hvor mange som også skal ha ivf..

Ååå så gøy!! :D :D jepp jeg hører til Haukeland :) noen ufatteliiiig koselige sykepleiere der bare gled deg de kommer til å sette mange smil om munnen din :) når va d du hadde forsamling nå igjen? Om det ikke går på første forsøk kan du hvis du får fryseegg ha nytt innsett ganske fort etterpå hvis det lar seg gjøre ( da som meg ha en hvilesuklus etter negativ test og så bruke syklusen deretter) hvis du ikke får fryseegg må du ha nytt uttak og da kan det gå opp mot ca 4 mnd pga de har jo sommerstengt og julestengt som kan klusse til ventetiden, også spørs det jo i tillegg på hvor mange som også skal ha ivf..

Vi har tid til samtale 30. mars 2015 :-D Ja jeg ringte opp til dem, og makan til hyggelige mennesker. Er liksom ikke så vant til at folk er så hyggelig i telefon lenger :p Men tror de hadde mye å gjøre for de mente vi kanskje kunne tenke på å gå privat ;-) Vi har i første omgang ikke tenkt det av økonomiske grunner, da vi har barn fra før av som og trenger oss og en stabil økonomi. Kjenner jeg er spent allerede på hele prosessen, grugleder meg :)

Vi har fått innkalling til samtale 15/1! Er utrolig spent på hva som vil skje videre nå! Dette har vi ventet på siden august :-) og prosessen før det har tatt tid grunnet litt surr fra fastlegen... Håper ikke vi må vente veldig mye lenger før vi er i gang. Hører til Rikshospitalet Oslo. :-)

Back
Topp