Hvor fort skal man få svar på henvisning om tul?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Ble henvist på tirsdag, med grunnlag at jeg ikke vet helt sikkert hvor langt på vei jeg er og at det er litt arvelige sykdommer som skal sjekkes opp rundt uke 12 (som de som tar tul må henvise meg videre til). Sist gang fikk jeg vite når jeg hadde time dagen etter allerede, men nå har jeg ikke hørt noe. Når er det innafor å «mase»?
Er litt redd for at jeg bare er over gjennomsnittet stressa og bare burde roe meg ned

Ble henvist på tirsdag, med grunnlag at jeg ikke vet helt sikkert hvor langt på vei jeg er og at det er litt arvelige sykdommer som skal sjekkes opp rundt uke 12 (som de som tar tul må henvise meg videre til). Sist gang fikk jeg vite når jeg hadde time dagen etter allerede, men nå har jeg ikke hørt noe. Når er det innafor å «mase»?
Er litt redd for at jeg bare er over gjennomsnittet stressa og bare burde roe meg ned

sniker
Mener det er innen 2 uker. Men var det meg ville jeg ringt på mandag for å høre :p
Kommer helt an på hvor du er henvist til da, jeg har blitt henvist til privat gynekolog med avtale, og der har de svart meg innen 48 timer og jeg fikk time 1-2 uker etterpå. Så har jeg også blitt henvist til sykehus og der har det tatt alt fra 1 dag til 2 uker, avhengig av hvor raskt jeg skulle ha time og om jeg fikk beskjed inne på helsenorge eller per brevpost.

Fikk beskjed om at sykehuset svarer opp innen 2 uker. Hadde time 27 mai, fått time 8 juni. I brevet stod det at jeg hadde krav på time innen 25 juni.

Jeg ringte sykehuset dagen etter henvisningen var sendt fra lege. Ikke at jeg forventet å få time allerede, men heller for å pushe litt. Hadde exu i uke 7 forrige svangerskap og fikk beskjed om at ved nestr svangerskap skal jeg ha tul innen uke 7 denne gangen også. Har time nå på torsdag og er da 7+4, og det er da 14 dager siden henvisningen ble sendt.

Takk for svar alle! Har fått time på onsdag allerede, kunne jeg lese på helsenorge nå. Så da slapp jeg å purre på :)

Back
Topp