Hvor fort merker man graviditet?

Rainbow87

Betatt av forumet
Kjente dere noe allerede i dagene etter befrukting? Murrende mage, stikkinger i rygg osv? Det er altfor tidlig, men jeg er merkelig i mageregionen... Kan jeg innbille meg så mye?? :p

Det tar vanligvis rundt 2 dager før egget blir befruktet.

Jeg kjente det i brystene etter ca2 uker, pluss at jeg var SUPER sulten hele tiden ;-) Håper at det er en spire som tar plass i magen din
Lykke til =)

Takk for svar:) Oppdaterer dere om et par uker;) Hehe

Jeg kjente halsbrannen satt seg 1 uke etter det som er antatt EL (jeg har ikke fulgt med på EL da jeg virkelig ikke trodde spiren hadde tenkt å sitte så kjapt ).. og kjente det var noe annerledes i kroppen..

Jeg fikk ømme bryster tre dager etter EL og har hatt det siden.  Mensmurringer hadde jeg allerede en uke før EL og fremover helt til nå.  De fleste symptomene på graviditet (sånn som ømme bryster feks) er på grunn av at hormonet progesteron produseres, og det produseres jo enten en er gravid eller ikke.  Men hvis vi er gravid fortsetter det å produseres forbi ikm for å forhindre utskillelse av egget og ny eggløsning.
Med andre ord er det ikke så lett å vite om symptomene er pga graviditet eller ikke før en test viser positiv.
Men min erfaring er at følelsen ofte stemmer - jeg har vært sikker på at jeg var gravid alle tre gangene jeg har vært det.  Et veldig tydelig tegn for meg har vært lukt.  At jeg har reagert veldig positivt/negativt på lukter.  Normalt sett gjør jeg ikke det.

Krysser fingrene for at det er en spire hos deg! :)

jeg var kjempe kvalm 5 dager etter el.. Det fortsatte til da 8-9 etter el.. Jeg hadde på følelsen av at noe var annerledes enn det pleide å være.. testet positiv 10 dpo :D

Back
Topp