Hvor fort kan man bli gravid etter SA?

Isobel

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei. Jeg hadde en spontanabort for et par uker siden. Sluttet å blø for 3 dager siden, så nå prøver vi på ny. Noen som vet noe om sannsynlighet for å bli gravide rett etter igjen? Har lest at HCG hormonene som enda er i kroppen kan gjør at egget fester seg bedre om man blir gravid på ny rett etter en SA.
Erfaringer?
 
Jeg hadde en vanlig mens etter SA før jeg ble gravid igjen :) Fikk ikke EL før dag 28 etter SA, og da var nok alt av hcg ute uansett.
 
Tok en graviditetstest i går som viste en svak strek, men i dag var det ingen antydning. Da er det nok på vei ut av kroppen.
 
Lurer på det samme, fikk EL den 18/7, 15 dager etter SA. Hadde negativ tidligtest før EL kom.. Hååper det klaffer fort for oss alle :Heartred
 
Hvordan vet dere hvilken dag dere har EL? Bruker dere tester eller regner dere dere frem til dato?
 
Hvordan vet dere hvilken dag dere har EL? Bruker dere tester eller regner dere dere frem til dato?

Jeg legger inn EL testene mine i Premom, åsså fortsetter jeg å teste slik at den finner ut nøyaktig hvilken dag EL faktisk skjedde. Kan ha positive tester i tre dager, men den regner ut de sterkeste :happy:
 

Vedlegg

  • 1FE6EE82-2504-412F-B694-5FFEE97B4363.png
    1FE6EE82-2504-412F-B694-5FFEE97B4363.png
    54,4 KB · Visninger: 22
Jeg mistet i uke 5/6 mellom barn nr.3 og nr.4 (har nå 5 barn), og jeg ble gravid uten å få mensen etter SA som da ble mitt fjerde barn:) Hadde EL ca.2 uker etter jeg sluttet å blø tror jeg:)
 
Jeg ble gravid på første pp etter SA. Så fikk positiv test igjen bare 3-4 uker etter jeg sluttet å blø. Da testet jeg bare fordi jeg var så oppblåst. Hadde ikke trodd jeg skulle få positiv så fort igjen. Og den babyen er nå 3 år:Heartpink
 
Hei. Jeg hadde en spontanabort for et par uker siden. Sluttet å blø for 3 dager siden, så nå prøver vi på ny. Noen som vet noe om sannsynlighet for å bli gravide rett etter igjen? Har lest at HCG hormonene som enda er i kroppen kan gjør at egget fester seg bedre om man blir gravid på ny rett etter en SA.
Erfaringer?

Har ikke lest noen oversikt over hvor sannsynlig det er, men har litt tro på at kroppen ikke blir gravid før den er klar igjen. Så det er bare å prøve igjen, tenker jeg.
Hvorvidt egget fester seg har også mye å gjøre med om slimhinnen er klar. Etter en SA kan det være litt rester igjen som trenger å skylles ut ved neste mens, eller det kan være helt klart med én gang.
Jeg hadde en menstrasjon mellom SA og nytt svangerskap. Hvor langt du var på vei kan også ha noe å si for hvor lang tid kroppen trenger på å være klar igjen, men det er ingen fasit såklart

Lykke til ❤️❤️❤️
 
Jeg fikk el ca 10-12 dager etter min sa, kjørte på og ble gravid på nytt, altså før første mens etter sa :)
 
Jeg var rundt 6-7 uker. Krysser fingrene:happy:

Hei!

Jeg mistet også i uke 7 for ei uke siden. CD 7 nå, og ferdig med å blø. Krysser fingrene for at spiren sitter for oss begge!

Jeg har tidligere hatt en SA i uke 5 og da ble jeg gravid rett etterpå uten mens mellom. Den satt helt i mål:)
 
Back
Topp