Hvor fort kan jeg prøve etter en SA?

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei! Litt info først;

Jeg var på TUL på lørdag da jeg følte det var noe som ikke stemte. Da fant de en tom fostersekk (fosteret hadde ikke utviklet seg) og jeg var 6+3 den dagen. Jeg fikk henvsining til sykehus for MA og fikk komme inn dit på mandag. Dagen før TUL hadde jeg startet å spotte og lørdag kveld, og hele søndag startet jeg å blø som en vanlig mens (skjønte at kroppen nå ordner opp selv) Mandag da jeg var på sykehuset blødde jeg som en foss og det kom ut alt fra store klumper i blod til en kraftig mens blødning. Legen sa at kroppen ordnet opp selv og at det var ingen tegn til noe mer svangerskapsrester så jeg trengte derfor ingen tabletter ol.

Så spørsmålet mitt er, hvor fort kan vi starte å prøve igjen? Virker som det er så mye forskjellig svar og hvorfor er det slik? Jeg fikk beskjed om at jeg bør vente til en vanlig mens er kommet for ellers er det stor sannsynlighet for å SA på nytt? Samtidig leser jeg om mange som startet rett etter SA blødningen å ble gravid før mensen kom- og det har gått fint.

Kan også nevne at dette var første pp og vi ble gravid på første forsøk.

Takk for svar:greet025

Hei:)

Leit å høre at du mistet.

Ja dette er et tema som er diskutert. Mange mener at en bør vente til en har hatt en syklus, så kroppen har normalisert seg. Jeg har hittil ikke sett noen god dokumentasjon på hvorfor en skal vente. Men kjenn etter hva kroppen sier og hva som er rett for dere:)
Masse lykke til, håper dere snart blir gravide igjen:)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp