Jeg ammer, men siden vesla var veldig liten når hun kom så må vi gi 2 flasker i døgnet med morsmelk tilsatt ekstra proteiner og fett. De gangene vi gir flaske så pumper jeg rett før eller etter med mindre far gir flasken da pumper jeg samtidig. De siste par dagene har jeg droppet å pumpe 2 ganger fordi jeg fikk sånn melkespreng om natten og jeg hadde ganske mye melk. Fikk somregel ut 60 ml i det brystet som ble ammet sist og 100 i det andre. Hun drikker ikke stort mer enn 50 per måltid uansett. Vi har nettop økt fra 40 til 50 på flaske og da er det ikke alltid hun drikker opp. Så da har jeg i de siste 3 dagene bare pumpet en gang. Nå har jeg plutselig veldig lite melk. Får kun ut 20 av det brystet som ble ammet sist og 50 i det som ikke ble ammet sist.
Kan mengden seriøst halvere seg på 3 dager? Hvordan kan jeg da justere slik at jeg har akkurat nok når 2 ganger er for mye og 1 gang er for lite?
Kan mengden seriøst halvere seg på 3 dager? Hvordan kan jeg da justere slik at jeg har akkurat nok når 2 ganger er for mye og 1 gang er for lite?