Hvor fort etter barn nr 1 ville du ha barn nr 2?

Jente24år

Glad i forumet
Hører så mange sier at når du først har fått et barn, så vil du ha flere :p
Stemmer dette? Og i såfall hvor lang tid tok det fra nr 1 til nr 2?

Både jeg og samboer er enige om at vi ikke vil ha to tette, vi vil at det minimum skal gå 3 år før vi lager en til :p men er redd for at vi eller værtfall jeg, kanskje kommer til å endre mening om dette når den første er født :p
Hva tror dere?

Min er 10 månder nå. Og her blir det ingenting de neste 2 årene iallefall.
Ligger faktisk an til å bli enebarn [emoji4]
Veldig glad i han jeg har. Men jeg tror det holder med 1 på en stund åsså..

Tre uker? Lillegutt er snart ti måneder og vi har hatt kjempelyst på en til i månedsvis. Vil gjerne ha to tette, men jeg har ikke fått tilbake mensen ennå så må nok smøre oss med tålmodighet.

Har alltid ønsket mellomrom på 1 og 2. Nå blir snuppa 4 år i mars og vi har begynt å prøve :) hun vil uansett være rundt 4,5 år + når en liten til kommer :)

Vi brukte fire år på å få første og var enige om å starte forsøket på neste når første var halvannet og ta det derfra. Ville heller ha to tette, enn 5-6 år i mellom, så avtalen var at om vi ikke klarte det før eldste var 4,5 år, skulle vi ikke ha fler. Da ville vi vært for gamle og aldersforskjellen for stor mellom barna.

Ganske raskt[emoji87] Nummer 2 ble født tre dager etter at nummer 1 fylte to år. Nå er minste 2 måneder og jeg tenker allerede på nummer 3[emoji23] Men håper likevel det går noen år før det skjer[emoji6]

Tok meg ganske lang tid å ville ha en til, begynte å prøve da vesla var 4,5 år :) å med termin på mandag blir det 5,5 år mellom dem :) syns det er akkurat passe.

Vi ønsket to år mellom, men tenkte ikke så mye på det og «glemte» det litt. Da første var rett over året slo det meg at hvis vi ville ha to år mellom måtte vi faktisk starte prøvingen allerede! Så kom nummer to seks uker før toårsdagen, så vi klarte det :p

Med en gang, men det ser ut til å drøye desverre

Siden det tok oss 2 år å bli gravid med nr 1, så hadde vi vel bestemt oss for å prøve på nr 2 allerede før nr 1 var født. Startet aldri på prevensjon og prøvde fra mensen kom 6 mnd etter fødsel. Er likevel 3 år i mellom de. Vi lager ikke barn raskt.

Tok nærmere 4 år før jeg var frista gitt. Og det er 4 år og 9 mnd mellom de. Fra vi bestemte oss til å bli gravid gikk veldig kjapt for oss. Vi var heldige der.

Elsker aldersforskjellen mellom de. Tette barn har jeg aldri hatt lyst til gitt.

Jeg ville bli gravid igjen med en gang :)

Vi var sikre på at vi ville ha 2 eller 3 barn. Men ikke noe bestemt før eldste var 1 time gammel. Ville ha ny baby med en gang. Ble 2.5 år mellom dem

Jeg er såpass gammel at vi ikke har den luksusen at vi kan velge å vente i flere år på et evt søsken. Så jeg satser på å ikke starte på prevensjon igjen etter fødsel.

Selv om tanken på et nytt svangerskap gir meg lyst til å spy... 1. trimester var et helsikke, og det blir jo enda verre når man har en liten en hjemme og ikke bare kan ligge langflat på sofaen hver dag etter jobb...

Vi fikk første i april å er veeldig enige på at d ikke blir en til baby på en stund.
Jeg er ikke sikker på om jeg vill ha flere, blir såklart babysjuk innimellom å får lyst på en å dulle med men jeg er så sliten om dagene å f kun av en... så vi får se, om det blir en til så blir det iallefall 5 år til!

Back
Topp