Hvor fort ble du gravid etter prevensjonsslutt?

Sluttet 24 jan, hadde ingen sex under EL før i juni, da satt den. Positiv g-test 18 juni.
 
p-pille stopp januar - gravid pp5 :happy:
 
Første gang brukte jeg p-piller, da tok det 7 måneder. Denne gangen brukte jeg ingenting fordi jeg nettopp hadde født barn og ikke hadde kommet meg så langt enda, så jeg rakk å ha mensen en gang før jeg ble gravid helt uplanlagt!
 
Denne gangen første forsøk også
 
Gikk på p-piller og ble gravid samme mnd skal jeg sluttet, var veldig heldig!
 
Etter 15 år på p-piller hadde jeg trodd det skulle ta litt mer enn de 2 mnd det faktisk tok:)
 
Første forsøk med førstemann. Med andremann sluttet jeg ganske fort på ceracette for jeg reagerte på dem. Da jeg omsider fikk mensen igjen rundt 8 måneder etter fødsel med førstemann så satt nestemann også på første forsøk:)
 
P-piller. Tok 4-5 mnd før jeg i det hele tatt fikk menstruasjon (frustrerende periode), deretter gikk det 5 mnd til jeg ble gravid.
 
To måneder etter pilleslutt første gang, og 4 månder etter pilleslutt andre gang☺️
 
Har ikke brukt prevensjon siden starten av forholdet (4 år), men begynte aktiv prøving først for et drøyt år siden. Har PCOS og uregelmessige eggløsninger, så det måtte litt mer til enn bare å slutte på pillene :)
 
Jeg tok ut hormonspiralen i september, og i februar fikk jeg positiv test. Så rundt 5 mnd da :)
 
Sluttet på pillen 25.februar - hadde positiv test 19.juni :) Det tok altså ca 4 mnd.
 
Back
Topp