Hvor fort ble du gravid etter prevensjonsslutt?

Ble gravid 8mnd etter jeg slutta på Nuvaring.. 4mnd etter jeg slutta på den begynte vi aktivt å prøve! Så ble 4 mnd med intens(!!!) prøving;)
 
Jeg hadde gått på p-piller i 14 år, ble gravid ca 3 mån etter jeg sluttet. Men den andre gangen var jeg prevensjonsfri og da tok det 9 måneder :p
 
Etter 6 år med p-plaster: 4 mnd
Etter 1 1/2 år med hormonspiral: 3 mnd
 
Gikk på hormonspiral, gravid på første forsøk, men andre el etter uttak (mannen var vekke med jobben)
 
11 mnd etter uttak av hormonspiral. Hadde hatt den i 6 år.
 
Hvor lang tid tok det før dere fikk hjelp av helsesystemet? Jeg er gravid med nummer to, men har ei venninne som har prøvd i 6 mnd uten hell - føler litt på det siden jeg ikke har prøvd noen av gangene

Vi fikk hjelp med en gang, fordi jeg hadde så ustabile sykluser, og fordi jeg ga klar beskjed om at vi ikke hadde noen intensjon om å prøve i et år før vi fikk hjelp. ;)
 
4 mnd etter pilleslutt :) Gikk på p-piller, microgynon.
Samme jeg gikk på. Tok en test igår med kveldsurin, negativ. 9 DPO vel å merke. Tar en på lørdag og, så får jeg vente til neste mnd å prøve igjen :) Håper jeg er en av de 60% som blir gravid iløpet av de 6 første mnd. Skal ikke være noe i veien med meg heller, såvidt jeg vet. 23 år, så årene er på min side iallefall :)
 
1 år etter p-pille slutt. Hadde begynt å miste håpet og sluttet å tenke på det helt, og da uteble mensen endelig og vi fikk positiv test :)
Godt å høre at det klaffet til slutt :)
 
1: 2 mnd(sa)
2: 4 mnd(nå en gutt på 8 måneder <3 )
 
4 år etter pille slutt. Men var en periode inni deg vi ikke prøvde pga en operasjon.
 
P-piller, Mikrogynon, tok 9 mnd fra jeg sluttet til jeg ble gravid, ikke aktiv prøving, men håpet jo fremdeles at det skulle skje ;-) Syklusen tok lang tid før den stabiliserte seg, og fordi vi ville ha to relativt tette brukte vi bare kondom mellom nr 1 og nr 2 og da gikk det på første forsøk :)
 
P pille, ble gravid uten å slutte med første.

P pille med andre også, men da slutter jeg i sept, gravid i november :)
 
Back
Topp