hvor fort øke mat?

nancy drew

Forumet er livet
vet det er mye matspørsmål her om dagen, men her er enda ett...

om de første smaksprøver går fint hvor fort øker dere til fult måltid?

Gutten min fikk smake middag i går for første gang og elsket det. fikk igjen i dag og satt og tok sit ups opp til skjeen og var virkelig rasende da jeg ikke ga han mer. 

er med å dytter..

har begynt med smaksprøver, har prøvd pære, banan, banan/fersken på glass og grønnsakspure.. men foreløbi har hun bare fått noen få skjeer. i de nærmeste dagene blir jeg også å prøve grøt.. har tenkt til å fullamme til hun er 6 mnd (hun er 5 nå), tro om jeg bare kan øke gradvis frem til da? har ikke noe system på når hun får de forskjellige tingene, bør jeg begynne med det kanskje?

og hvordan måltid burde først erstatte puppen?

vel hadde egentlig ikke tenkt å gi fulle måltider enda. Men når han blir illsint over å ikke få mer og hverken griser eller spytter ut så vet jeg ikke lenger

LeonoraD skrev:
wenche_ skrev:
er med å dytter..

har begynt med smaksprøver, har prøvd pære, banan, banan/fersken på glass og grønnsakspure.. men foreløbi har hun bare fått noen få skjeer. i de nærmeste dagene blir jeg også å prøve grøt.. har tenkt til å fullamme til hun er 6 mnd (hun er 5 nå), tro om jeg bare kan øke gradvis frem til da? har ikke noe system på når hun får de forskjellige tingene, bør jeg begynne med det kanskje?

og hvordan måltid burde først erstatte puppen?

Det sies at man fortsatt skal tilby puppen ved hvert måltid, også fordi melk er tørsteslukkende. Så de fleste ammer litt før eller etter et måltid. Det anbefales at man forsøker annen mat til lunsj først slik at man ikke får en kveld med mye skriking hvis magen fortsatt er litt skjør for forandring.

takk takk =)

Back
Topp