Hvor flinke er dere?

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Hvor flinke er dere til å spise sunt? Og unngå søtsaker, brus Ol.

Jeg prøver, men jeg drikker litt brus omtrent hver dag... Jeg gjorde det ikke før jeg ble gravid, men det er det eneste som holder kvalmen nogenlunde borte!

I dag skal jeg spise sjokolade, men gjør det som regel ikke i ukedagene!

Jeg er ikke sånn kjempeflink. Når jeg er på jobb blir det nok sunt, men nå har jeg gommlet masse fruktkarameller[:D] Og potetgull er ALLTID kjempegodt!!! Brus drikker jeg også innimellom, men det går det mye vann også. Har ikke vært så flink til å spise frukt den siste tiden..

jeg er totalt usunn... må ha noe søtt, snop eller chipsomtrent hver dag, men drikker til gjengjeld ikke brus... [:D][:D] men slik har jeg omtrent alltid vært..

oki, det er bra å høre at det ikke bare er meg! :)

ble litt letta nå! :)

Man må jo kose seg litt også! forrige svangerskap var jeg livredd for å legge på meg mye, og bestemte meg etter da for at neste gang skulle jeg unne meg selv litt mer! :)

Har litt dårlig samvittighet. Er ikke spesielt sunn jeg heller. Blir en del godis. Men prøver å la være. Men noen ganger blir jeg ikke mett uten  noe søtt!![:)]

ORIGINAL: Wibe^

oki, det er bra å høre at det ikke bare er meg! :)

ble litt letta nå! :)

Man må jo kose seg litt også! forrige svangerskap var jeg livredd for å legge på meg mye, og bestemte meg etter da for at neste gang skulle jeg unne meg selv litt mer! :)

Ja, en må unne seg noe - ellers blir det kjedelig!![:D]

I dette svangerskapet er jeg velsignet med fruktdilla! Lever og ånder for ananas, druer, pærer, appelsiner og plommer... I tillegg smaker ikke sjokolade noe godt, og jeg blir uvel i magen etterpå. Har også fått avsmak for brus, jeg som til vanlig er pepsimaxoman! Så nå er det kun vann som duger. Må si jeg er heldig, for i forrige to sv.skap var det stikk motsatt, da måtte jeg ha noe søtt hele tiden - men da ventet jeg jenter, nå er det to gutter i magen, kanskje det har noe å si likevel[;)]

Jeg spiser ganske sunt, men sliter litt med fem-om-dagen, siden jeg ikke helt er venner med kokte grønnsaker for tiden... Ellers blir det både brus og godteri, men langt fra hver dag og ikke i store mengder. Heldigvis er søte ting ikke like fristende nå som det har vært.

Var flinkere i begynnelsen av svangerskapet... har sklidd ganske bra ut i det siste med både feit mat og godteri, og det merkes på vekta... Det einaste positive eg kan skilte med må være at eg drikk meir vatn enn eg gjer til vanlig...

Jeg har aldri drekt noe særlig brus tidligere heller da.. Men den sjokoladen den er farlig..hehe må ha det, bare må..hehe ellers så har jeg faktisk mest lyst på vann og frukt + knekkebrød og litt saftis jeg..hehe så hadde hvert sund hadde det ikke hvert for den dumme sjokoladen..hehe[:)]

er skikkelig søtsugen nå...spiser mindre fett og salt enn vanlig, men blir en del sukker (vanligvis rører jeg ikke sukker omtrendt i det hele)...men prøver å spise søte frukter i stedet når behovet melder seg....er i alle fall sunnere type sukker og har litt næring i tillegg. Blir mango hver dag og sånn[;)]

Jeg er nok ikke veldig flink nei.... Spiser og drikker som før jeg ble gravid jeg... Og da var jeg heller ikke veldig sunn....[8|]

Blir mindre sjokolade nå enn før, men så kunne jeg spise en stoooor en hver dag før da... Frukt har jeg så lyst på, men får bare halsbrann.. sunfs!!! Og potetgull må jeg ha litt hver dag, pga kvalmen. Som ENDA ikke slipper taket!!! Men er blitt så glad i middag, kunne spist det til alle måltider. Og så er jeg så elendig til å lage mat....

spiser det jeg har lyst på, men faktisk så har jeg fått dilla på alt som er friskt. så det blir mye frukt her, mmmm det er så godt[;)]

ORIGINAL: Iroim

Jeg er nok ikke veldig flink nei.... Spiser og drikker som før jeg ble gravid jeg... Og da var jeg heller ikke veldig sunn....[8|]

Signerer

I begynnelsen synes jeg at jeg var flink...
Haadde jo ikke matlyst og godteri og brus smakte ikke, men nå... Hm... nå er hungeren der ja...
Hva gjør vi med det da????

Back
Topp