hvor flinke er dere til å

shorty86

Gift med forumet
holde det pent, rent og ryddig hjemme hos dere?? jeg prøver men føler jeg kommer til kort.. gulvet blir så himla fort stygt. [:@][:)]
og jeg har en kropp som egentlig ikke tåler hus arbeid[&o]

gi meg noen tips på hva jeg kan gjøre som gjør ting litt lettere[:)]?!?

Rydder litt og litt hele dagen. Og setter meg ikke ned på kvelden før det er ryddig, dvs. alle leker er rydda bort.
Så har jeg som regel støvsugeren innen rekkevidde. Men moppe gulv kunne jeg blitt flinkere til.. Venter på ny parkett![;)]

vi har blitt mye flinkere!! men må forsatt jobbe med det til stadighet!

vi rydder om kvelden når ungene er i seng slik at det er kjøkkenet er tatt og lekene er oppe i kassen. (da er det vertfall ryddig en gang om dagen)

Sånn ellers så ble vi mye flinkere til at ting har sin plass når vi hadde vaksehjelp og MÅTTE rydde helt strigla annenhver uke.

I år har jeg tenkt å innføre ett rom i mnd utfordring på meg selv. Så da skal ett rom taes veldig nøye når det er det rommet sin tur...

AI LÅVV my new Jiff våtmopp med lukt av krystall Lettvint juks! Sånn må man når man har vogn så og si i stua [:'(] [8D] OG lurer på å investere i sånn kjappis-støvsuger, sånn lang sak som står fremme - veldig handy [:D]

Rydder hele tiden[8D] Så snart jeg letter på rompa så tar jeg med meg ett eller annet, rydder vekk litt smårot, og da klarer jeg å holde det ryddig[;)]

Gulvene er langt fra skinnende rene og pene her, men jeg vasker over de en gang i blandt[8D] Det aller likeste er sånne ferdigvåte kluter fra jif, men det er dyrt

jeg syntes jeg rydder hele tiden jeg[8|] har litt lyst til å kjøte inn sånne mopper igjen men jeg blir like skuffa vær gang.. de virker ikke på gulvet mitt.. men bruker tør mopp for støv og smuler ol.. men syntes ikke det hjelper heller.. men må jo nevne at jeg har hatt støv på hjernen i mange år.. så det er ikke så lett nå som det er nærmest umulig å holde det strøkent[8|][:)]

men en ting vet jeg er at til våren...da slipper vi å¨fyre og når jeg ikke har ved i hus daaah blir det bedre[:D]

egentlig alltid fint hos oss... ryddig.... men er ikke alltid gulvet blir vasket, men vi har en sånn trådløs støvsuger som står fremme hele tiden, så... er alltid rent lissom...

HEr er det neverending story og jeg har ingen unnskyldning heller... dårlig planlegging og allmenn nervøsitet har skylden[8D] altså jeg selv[8D]. Men jobber med saken - både å få roet meg ned ett par hakk og også å ikke bruke for mye tid på å være skuffet over megselv som ikke klarer å oppnå egne krav[:)].

Var hos coachen min forrige uke og hun gjorde en sinnsyk (enkel) øvelse på meg som forklarte HVOR avhengige kropp og sjel er av hverandre! Helt sykt!

Jeg rettet ut hånden og hun dyttet hånden min ned samtidig som jeg skulle dytte den opp. Så fikk jeg litt tid på meg til å få opp i hodet en ordentlig gladtanke og samtidig gjorde vi øvelsen igjen. Hånden kom MYE høyere opp - altså motstanden fra hennes side virket plutselig mindre[:)] Så måtte jeg tenke på noe som gjorde meg virkelig trist eller lei meg og vi gjorde øvelsen en gang til. JEg fikk hånden nesten ikke opp i det hele tatt[8|][8|][8|]

Jeg har alltid visst at det finnes en sammenheng der - men ikke så tydelig! Så jeg anbefaler deg shorty å jobbe med degselv først og fremst. Med sjelen i god stand blir alt plutselig så myyyyye lettere[:)][:)][:)]

Tja stort sett alltid ryddig, men ikke alltid like reint da, men aldri skittent liksom. Bare litt støv i krokene. Men her er det stort sett jeg som rydder og mannen som vasker når han har fri periodene sine [;)]

rydder litt og litt hele dagen..
støvsuger annen hver dag, og prøver å vaske over gulvene en til to ganger i uka.
setter meg ikke ned før kjøkkenet er ryddet og alle lekene er ryddet bort.
[:)]

Jeg har støv på hjernen og er i grunnen ganske flink å holde det ryddig hele tiden! Hvis jeg holder på med noe så legger det på plass igjen når jeg er ferdig med det. Rydder og vasker opp med en gang etter hvert måltid, osv.. Det samme prøver jeg å lære M å gjøre, alle lekene trenger ikke å ligge fremme på en gang når hun kun leker med noe av det [8D] Helt greit hvis hun har alt på rommet sitt på klart! [:)]

Gulvet her blir også VELDIG fort skittent. Støvsuger hver dag, men vasker kun 1-2 dager i uken. Er jo ikke så stor leilighet, så blir lett fort skittent da. [:'(][8D]

æsj nå føler jeg at alle tror at det er kjempe rotete og møkkete hos meg men det er ikke det altså[&:] men det er vanskelig å rekke ordentlig over 200 kvadrat med dårlig kropp.. [&o][:)]
det er vel sånn tårlig greit ryddig her til daglig men som nevt over her kan det kanskje være lurt å ha et rom i mnd som du rydder skikkelig nøye[:)] jeg tror det er en plan men kanskje et rom i uka for meg.. men som sagt jeg har litt støv på hjernen og det er nok derfor jeg ikke er fornøyd[8|][:)]

noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde leilighet[8|]

ORIGINAL: shorty86

æsj nå føler jeg at alle tror at det er kjempe rotete og møkkete hos meg men det er ikke det altså[&:] men det er vanskelig å rekke ordentlig over 200 kvadrat med dårlig kropp.. [&o][:)]
det er vel sånn tårlig greit ryddig her til daglig men som nevt over her kan det kanskje være lurt å ha et rom i mnd som du rydder skikkelig nøye[:)] jeg tror det er en plan men kanskje et rom i uka for meg.. men som sagt jeg har litt støv på hjernen og det er nok derfor jeg ikke er fornøyd[8|][:)]

noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde leilighet[8|]

Hehe da er jeg nok like rotete og møkkete som deg[8D]. ER veldig forskjellig hva folk legger i ordet "ryddig"... for meg er kjøkkenet ikke ryddig hvis det forbannede rotehjørnet inneholder rot! selvom rotehjørnet skriiiiiker etter småting som ikke har et hjem som batterier, penner, smålapper og kontaktkort... Kjøkkenet skal KUN inneholde kjøkkenting og INGENTINg skal ligge på benken!

Stuen min er ikke ryddig hvis det ligger ubrettet klær på spisebordet - eller brettet klær for dens skyld. Baderommet mitt er ikke ryddig hvis det henger genser på kroken som i utgpkt er tenkt for å henge klær (skjønner ikke at noen kan finne på å henge en knagg til klær på badet!![>:] men så står den der og da har jeg til uvane å henge feks en genser der hvis jeg har det for travelt til å løpe opp med den[8D]),

Og om jeg anses som rotete og møkkete fordi ovennevnte ting er mine demoner - så får det heller være[:D]

Jeg har støv på hjernen så til de grader så jeg takler ikke rot og graps..jobber med meg selv hele tiden, og har blitt litt flinkere til å slappe av. Har vaskedame som kommer to ganger i mnd da[:)]

prøver å rydde å vaske litt hver dag, men må vaske støv,gulver å bad hver uke :)

Back
Topp