Hvor finner jeg malt? OPPDATERT. Og oppdatert igjen.

Glad70

Forumet er livet
Sånn som skal gjøre babybæsjen mykere vet dere, hvor finner jeg det? Har hørt at man får det i vanlige butikker, men i hvilken hylle, liksom? Tittet rundt der babyproduktene var i en butikk i går, men kunne ikke se det. Og hvordan ser det ut, forresten? Er det pulver? Flytende?

Marielle har ikke vært på "do" siden tirsdag eller onsdag nå, og siden hun får grøt så bør hun vel "gå" litt oftere. Jeg tror kanskje det var når jeg begynte å blande grøten med NAN at hun ble så hard.[:(] 

Får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke gidder å pumpe da, for hun likte nok grøten bedre også når den ble blandet med mm. Sov minst like lenge om natta også, så det at de sover bedre av MME enn av morsmelk, det tror jeg ikke stemmer.[8|]

Prøvde å gi henne sviskemos i stad, hun spiste det, men DE grimasene...[:'(] Ville ikke presse henne, vil ikke at hun skal få dårig forhold til mat, føle at hun blir tvunget. Det kan være at grimasene kom fordi hun egentlig var trøtt, så jeg skal gjøre et nytt forsøk enten senere i dag eller i morgen, men jeg tror ikke hun likte det.[;)]

Oppdatert søndag formiddag (19.10.)

BEBI HAR BÆSJA![:D] (som Isabelle ville ha sagt det[;)]).

Jeg prøvde sviskemosen igjen i dag, og hun aksepterte den litt bedre, så fikk i henne noen teskjeer (4-5 "voksenteskjeer" omtrent). Vet ikke om det var dette som gjorde susen, men i hvertfall tok hun en lur like etterpå, og ikke lenge etter at hun våknet så fylte hun bleia![8D]

Hun har vært ganske urolig i natt, våknet flere ganger, fikk pupp allerede i 2-tiden osv., så jeg tror magen har plaget henne litt.

Får håpe hun får mer matlyst også nå da, nå som magen er tømt.[:)]

Oppdatert søndag kveld:

Hun orket lite av grøten i kveld også. Men da hun ikke orket mer så gikk vi på badet for å ta kveldsstellet, og da oppdaget jeg en brun flekk som hadde trukket igjennom bodyen hennes på magen. SOM den sviskemosen har virket.[:o] Det var skikkelig løs bæsj, og det var "all over the place". Var ikke annet å gjøre enn å ta et bad.[:-]

Får nok gi henne litt mindre om gangen heretter, et par teskjeer kanskje.[;)]

Men hun er like urolig i søvnen, var våken og ynket seg litt osv. i 21-22 tiden, og det var hun i går også. Så jeg lurer på om hun kanskje rett og slett får vondt i magen av NAN? Da hun fikk grøt blandet med mm virket det som om hun sov tyngre enn vanlig, var ikke så var.

Trodde d stod i babyhyllene jeg. Sviskesaft gjør iallefall det.

Neida, det står der vitaminer osv står[;)] I alle fall gjør det det her... Det er et glass, samme som syltetøyglass nesten, med brunt innhold. Det er seigt og klissete som litt "løs" honning[:)]

Martin spiser sviskemos, sånn litt under tvil... Dytter i han det han vil ha, og det hjelper det asså... Også får han en del fruktmos, det hjelper også[:)]

OG det at de sover bedre av mme enn mm.... Bare tull!!! Eirik gjorde ALDRI det, og heller ikke Martin de gangene vi har gitt mme....

ORIGINAL: snuppa80

Neida, det står der vitaminer osv står[;)] I alle fall gjør det det her... Det er et glass, samme som syltetøyglass nesten, med brunt innhold. Det er seigt og klissete som litt "løs" honning[:)]

Martin spiser sviskemos, sånn litt under tvil... Dytter i han det han vil ha, og det hjelper det asså... Også får han en del fruktmos, det hjelper også[:)]

OG det at de sover bedre av mme enn mm.... Bare tull!!! Eirik gjorde ALDRI det, og heller ikke Martin de gangene vi har gitt mme....

Æsj, kunne de ikke laget noe lettvint da, enten flytende eller pulver, det hørtes litt tungvindt ut med den seige gørra.[:-] 

Men jeg nevnte for ei venninne i stad at Isabelle ble så løs i magen av de multivitaminene hun fikk før, og da foreslo hun at jeg kunne gi det til Marielle, og det kan jeg jo forsåvidt prøve. Det smaker jo snadder.[8D] Kan jo gi det i stedenfor D-vitamindråper.

Frukt og sånt er sikkert bra det, men vi har i grunnen ikke kommet så langt at vi gir flere forskjellige måltider her. Hun virker ærlig talt ikke så sulten likevel, når det kommer til stykket, spiser litt grøt, men blir fort mett. I dag prøvde jeg å gi henne grøten litt tidligere også, i tilfelle hun var litt for trøtt sånn like før leggetid, men da gikk det supertregt med spisingen, og hun orket lite. Det er litt rart, for hun virker ofte litt misfornøyd når puppen er tom på ettermiddag/kveld, men det er kanskje fordi det er mindre melk, men fetere, så hun blir vel mett likevel sånn etterhvert, når den får "sunket" litt kanskje.[8|]

I og med at "problemet" er at hun ikke legger på seg tenker jeg liksom at det er dumt å fylle opp magen med frukt, for det er jo lite kalorier i det. På den annen side blir man jo ikke særlig mett av frukt heller, og hvis det får fart på magen så kan det jo hende matlysten øker også, forstoppelse gjør henne vel ikke akkurat mer sulten.[:-]

Står sammen med vitaminene og kosttilskuddene.
E best å blande inn ei lita tskje når grøten e varm, da smelte den inn på null niks[;)]

ORIGINAL: Snuppe*mor*

Jupp, der står det[;)]

ORIGINAL: Glad70

Æsj, kunne de ikke laget noe lettvint da, enten flytende eller pulver, det hørtes litt tungvindt ut med den seige gørra.[:-]

Tror jeg har sagt det tusen ganger nå; den som finner opp malt i pulverform blir millionær!!

Her har vi kuttet ut malten nå, ble så lei det klisset. Men blåbær funker liker bra altså, og går ned på høykant her[:D] Kjøpte blåbærpure i Sverige, er fra 4mnd, og den er helt super[:D]

Men atte - blir det ikke flekker (som ikke går bort) på alt mulig da? Har jo gulper jeg vettu, dessuten er det ikke så veldig kontroll på spisinga enda, så mye kommer ut av munnen igjen.[:-]

Jupp, der står det[;)]

Tror jeg har sagt det tusen ganger nå; den som finner opp malt i pulverform blir millionær!!

Her har vi kuttet ut malten nå, ble så lei det klisset. Men blåbær funker liker bra altså, og går ned på høykant her[:D] Kjøpte blåbærpure i Sverige, er fra 4mnd, og den er helt super[:D]

Men atte - blir det ikke flekker (som ikke går bort) på alt mulig da? Har jo gulper jeg vettu, dessuten er det ikke så veldig kontroll på spisinga enda, så mye kommer ut av munnen igjen.[:-]

Her bruker vi sånne heldekkende plastsmekker - med lange armer[:D] Nå har lillesnupp her sluttet å gulpe også da, så et problem mindre her!

Mange av klærne til storesnupp ble røyk- og vannskadet i en brann i våres, og da ble alle klærne hennes kjemisk renset. Det tok bort alt av gulpeflekker og andre vanskelige flekker som Vanish og 20 maskinvask ikke har klart, så om man er redd for og desperat nok om klærne er jo kjemisk rensing en løsning da[8D][:D][:D]

Tror jeg heller finner et annet "løsemiddel" for bæsjen hennes jeg assa...

Hun gulper mye mindre enn hun gjorde, men hun kan liksom gulpe nårsomhelst, ikke bare i tilknytning til måltider, og hun kan jo ikke ha på heldekkende plastsmekke hele døgnet heller.[&:]

Har aldri gitt tran jeg da, så gulpeflekkene går fint av i vask. Storesøster fikk flytende jern, det satte flekker, men nå gulpet hun heldigvis lite, og vanish tok disse flekkene.

Oppdatert i 1. innlegg.[;)]

du får knuse maltblokker[;)][8D]

har du gitt ho noe fruktpure??
hipp eller småfolk har en m blåbær og[:)]

ORIGINAL: pupple

du får knuse maltblokker[;)][8D]

har du gitt ho noe fruktpure??
hipp eller småfolk har en m blåbær og[:)]

Nå fikk jeg jo i henne sviskemosen likevel. Litt i meste laget altså.[&:] Se oppdateringen i 1. innlegg.[;)]

Og som jeg skrev litt lengre opp (pupple da, nå har du virkelig ikke fulgt med her[;)]), så synes jeg ikke blåbær er så lurt for en gulper. Blir så mye flekker som er vanskelige å få bort. Det blir jo ikke bare like etter de har spist heller, i går, etter sviskemosen, gulpet hun brunt i timesvis.[:o]

jeg leste bare fort[:D][:D][:D]

Endre fikk skikkelig magevondt av NAN da han fikk det en gang. Han var 3 mnd.
Var vel på dåpsdagen hans,  husker ikke hvorfor han fikk NAN for jeg fullammet jo, men uansett.
Skreik og hadde DEN drit-bleia dagen etter[&:][&:]

Back
Topp