Hvor finner dere inspirasjonen?

En tråd i 'Navn' startet av Moderator Astrid, 6 Jan 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Astrid Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Hvor finner dere inspirasjonen til navn? Er det viktig å kalle barnet/barna opp igjen? Er det fine navn dere finner sammen? :)

2. dagosi Elsker forumet Novemberbarna 19

Jeg forelska meg i navnet Helle. Så fant jeg mellomnavn som passet. Så fant jeg mellomnavn som passet med det mellomnavnet og fant fornavn som passet til det mellomnavnet igjen. Hehe så var reine pusslespillet. Prøvde gjøre det samme med guttenavn, men det funket ikke! Tror hans navn valgte han og vi var ikke med på prossesen. Men godtok det da det ble en type oppkalling :cool14

3. Reana Gift med forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi bladde gjennom bygdebøker på hytta og så på dødsannonser :p

4. Tigerlilje Forumet er livet Himmelbarn Oktoberlykke2020❤ Aprillykke 2017

Vi fant mye inspirasjon i familietreet. Jeg har gjort en del slektsforskning så har en lang liste med navn derfra. I tillegg leste jeg gjennom kirkebøker og noterte ned navna jeg likte. Det er ikke et must med oppkalling, men jeg synes selv at det er veldig koselig.

5. Solbrille Glad i forumet

Hos oss var det tilfeldigheter. Det eneste kriteriet for navn var at det ville passe en voksen mann, og at vi begge var enige og likte navnet. Til slutt falt valget på et av svigermors mange forslag, som vi ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Måtte bruke noen dager på å "smake" på navnet før vi fant ut at det var det rette. Er utrolig fornøyd med eldstemanns navn.
    Hadde samme kriteriene på navn til baby nummer to, og ville gjerne ha et navn i "samme gate" som storebrorens. Lanserte flere alternativer, og det var den nybakte storebroren som fikk siste ordet. Veldig fornøyd med hans navn og :)

Del denne siden