Hvor feirer dere julaften?

Annet hvert år hos mine foreldre og annet hvert hos svigermor. I år blir det hos svigermor :)

Jeg har alltid pleid å feire hos min familie og gubben hos sin, men når vesle jenta viser sin ankomst så bør vi vel finne en eller annen form for tradisjon. Ønsker at hun skal vokse opp med gode tradisjoner rundt juletider og nyttår.

Kanskje vi tar grøt hos hans familie og gaver hos min familie dette året og motsatt neste år. Eller kanskje inviterer hjem til oss. Synes det er vanskelig å velge. :) :rolleyes:

Vi var hos svigers første året, så hos min mor og i år kommer min far på besøk :) Vi har også sagt at alle andre i familien er velkommen dersom de ønsker å feire med oss :) Siden det er siste julen våres uten barn, så ønsker vi å feire akkurat som vi vil og med hvem vi vil. Senere år blir det nok svigers et år, så mor, og så med far. :)

Vi er annenhver gang hos hans og min familie. I år har vi endelig stor nok leilighet til å invitere til oss.. Kanskje?

Vi har feiret hjemme hos oss selv, med få unntak, de siste ti årene. Dette fordi vi ønsker å lage vår egen tradisjon, og at ungene skal huske jula vi hadde hjemme hos oss. Så kan heller de av besteforeldrene som ønsker det, komme hjem til oss.

I starten var vi annen hver jul hos hver familie. Nå har vi helst holdt oss hjemme. Vi har utrolig mange gaver å dra på, og da tenker jeg heller at viss noen skal flytte på seg så får det være besteforeldrene :P

Jeg vet ikke hvordan det blir i år. Tror vi feirer vår første jul for oss selv. Mulig vi drar til min far. Hans familie bor 5 timer unna med bil, blir stress å reise med baby og fullpakka bil. Også bor faren hans sørpå, men han skal sannsynligvis feire i Trysil eller Hemsedal (gidder ikke skiferie i jula). Min mor har jeg ikke feirer jul med på nærmere 10 år. Før tok vi annenhver jul hos min familie og annenhver jul hos hans. Nå er vi splittet i 5 retninger.

Back
Topp