Hvor farlig er EGENTLIG svineinnfluensa?

Snuppeluppe

Gift med forumet
Det står så mye forskjellige i avisene, og siers så mye forskjellig på tv, at jeg vet ikke hva jeg skal tro...
Leste et innlegg her inne at det er spesiellt farlig for gravide? [&:] Og i avisen i dag leste jeg at halvparten av befolkningen her jeg bor trolig vil bli smittet..
Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig på dette før, men nå begynner jeg å bli oppriktig bekymret....

Er ikke sikker jeg.
Men når vaksinen kommer hit, står gravide først i køen for å få den, så er kanskje litt farligere for gravide?
Bor på Island forresten[;)]

ORIGINAL: Tøsa

svineinfluensaviruset er ikke særlig mye farligere enn andre influensavirus.
men media elsker å skremme, siden det heter SVINEinfluensa.
det dør folk hvert år i norge av influensa, så det kommer sikkert til å gå noen liv pga dette viruset også, men det er jo de med lavt immunforsvar som dør av influensa, dvs som regel de eldre.

når det går influensaepidemier så er det forksjellige virus som kommer, svineinfluensaviruset er egentlig bare et av disse.

Er det jeg har lyst til å tro også... Men nå sies det jo at det er unge mennesker som er mest utsatt, fordi det kan se ut som de eldre er resistente mot dette viruset? Men det høres jo litt rart ut...

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

ORIGINAL: StoresøsterJan10

Er ikke sikker jeg.
Men når vaksinen kommer hit, står gravide først i køen for å få den, så er kanskje litt farligere for gravide?
Bor på Island forresten[;)]

MEN, så blir ikkje vaksinen testa før folk får an heller, så plutselig så e den farligare enn sjølva flonso..[:D]
Trodde de holdt de tilbake for å teste de bedre jeg, kanskje bare jeg som har missfortsått

Jeg kommer i alle fall ikke til å vaksinere meg dersom vaksinen kommer på markedet allerede før jul, da er den altfor lite testet. Dette gjelder særlig siden jeg er gravid. Gravide blir generelt anbefalt å IKKE ta vakseiner i svangerskapet, men nå skal de plutselig stå på førsteplass til en uferdig vaksine. Nei, det er altfor mye skremselspropaganda i medie. De TJENER penger som aldri før, trenger ikke grave fram en eneste agurk denne sommeren. Influensa A er svært smittsom, men den er som en hard vanlig influensa. Det er jo til og med barn som har hatt den, og som har blitt friske igjen her i Norge. Har man kroniske sykdommer, eller tilstander som ellers påvirker helsen som storrøyker ol, er situasjonen noe mer dramatisk ja.

ORIGINAL: barba

Jeg kommer i alle fall ikke til å vaksinere meg dersom vaksinen kommer på markedet allerede før jul, da er den altfor lite testet. Dette gjelder særlig siden jeg er gravid. Gravide blir generelt anbefalt å IKKE ta vakseiner i svangerskapet, men nå skal de plutselig stå på førsteplass til en uferdig vaksine. Nei, det er altfor mye skremselspropaganda i medie. De TJENER penger som aldri før, trenger ikke grave fram en eneste agurk denne sommeren. Influensa A er svært smittsom, men den er som en hard vanlig influensa. Det er jo til og med barn som har hatt den, og som har blitt friske igjen her i Norge. Har man kroniske sykdommer, eller tilstander som ellers påvirker helsen som storrøyker ol, er situasjonen noe mer dramatisk ja.

ORIGINAL: Andy Dufresne

ORIGINAL: barba

Nå har flere forskere uttrykt bekymring nettopp fordi den har vist seg svært hard mot gravide. Vist en tilbyr vaksinen er det fordi sykdommen er vesentlig farligere en eventuelle bivirkninger med vaksinen.

Hvor mange som kommer til og dø av denne influensaen er jo umulig og vite men at det kan bli mange hundretusen på verdensbasis er høyst sannsynlig. 

Og husk nå ikke overdrive bruken av antibac da. Det er faktisk farlig å ha et sterlit samfunn også!

Back
Topp