hvor farlig er dette?

Lille_i_M@gen

Glad i forumet
masse plager i fra meg her ser d sånn ut...[:(]

i de siste dagene har jeg hatt ekstremt med kløe i fra lår og ned til foten. til og med rumpa klør jeg. trudde først om d kunne være mygg eller edderkopp bitt, men jeg får masse nupper overalt og d klør så ekstremt at jeg grei ikke å la være å klør. og når jeg klør på meg, så blir d bare mere nupper og får sånn brennende svier...
kroppen min kjenner nesten som en sandpapir[&:][&:]
kan d være svageskapskløe og er d farlig?
leste at d kun være farlig for forster ettr uker 30, men vet da ikke helt om d er sant da...noen som har peiling og har hatt d før?
huff, denne graviditetn min har så mye plager...
kvalme, hodepine, svimmel, trøtt, blodansamling i livmoren og nå dette!
vet ikke hva jeg skal gjøre av meg her assa. blir gal av all plagene og i tillegg dritt sjef på jobb[:'(]
ingenting skal liksom være enkelt her i verden...

er forresten 13 uker idag da[:D] litt positivt er d. håper blodansamlingen er ufarlig og forsvinner for godt og at kløen ikke er noe farlig for foster...
krysser alle fingrer og tær for at d går bra med baby`n min[:-]

Synes det høres ut som en allergisk reaksjon jeg altså. Litt eksem eller elveblæst? Kroppen gjør mye rart når man er gravid. Jeg vill fått en lege til å se på det og fått noe jeg kunne smøre det med.

jeg har hatt lignende i alle mine svangerskap
og har fått antihistamin mot det
alstå alergi medisin

svangerskapskløe som du snakker om som kan være farlig i uke 30 er pga forhøyede lever og gallesyre nivåer
dette er svert sjeldent at man får i så alvorlg grad at man må ha behandling
men kan forekomme
men man får som regel ikke de symptomene før ca uke 20 og da er det mest kløre i håndflate fortsålen og en slaks klære som virker som det er på innersiden av huden og den er helt ekstrem
mange klør seg til blods når dem har det

så jeg tror nok du kan roe deg helt ned med at dette mest sansynlig er en alergisk reaksjon som ofte kan forekomme hos gravide, særlig i 1 og begynnelsen av 2 tremester[;)]

lykke til og håper at antihistamin kan hjelpe[;)]

jeg har lege time på torsdagen og smører meg nå med Eurax som skal lindre kløer litt.
ja håper ikke at d e noe alvorlig, fordi jeg har ikke hatt sånn med snuppa.
syns også at d er rart om d kunne være alergi, for jeg reagerer ikke på noe spesielt, men kan nå hender at d kommer i fra at jeg er tørr i huden..?
men hvordan ser elveblæst ut?
jeg har sånn småe nupper som er lik soleksemen som jeg bruker å ha når jeg soler meg. men har ikke sole meg så mye i år at d skulle forekommer så mye. og de nuppene jeg har nå er litt større enn soleksemen, så d er garantert ikke soleksem jeg har på leggen, lår etc.

vi får håp at d bare er alergi da. blir galen av å klør meg ihjel nå ;P hehe

Jeg hadde utslett utover hele kroppen (mest armer og mage) da jeg var gravid sist. Merkelig fenomen. FIkk anithistamin tabletter som hjalp veldig. Klødde ganske bra før det, og så bare ikke bra ut. Var ganske tidlig jeg fikk det.. tror det var rundt uke 18-19.. heldigvis var det bare den ene gangen og pillene hjalp raskt så etter det trengte jeg ikke noe mer.

Har du prøvd tjukk fuktighetskrem type acobase eller aderma kremen for å se om det er tørr hud? Disse er også effektive ved eksem om det er det du har.

Men legetime er på sin plass. Smart å sjekke ut hva det er;)

jeg er ikke flink til å smører meg, men prøver å husker på d av og til når jeg har dusjet...
men jeg fikk denne kløe enda tiligere enn deg da JuHuuu!!
kløen kom da jeg var 11-12 uker, så her har jeg klødd ei stund ja. er jo 13 uker nå.
ja godt å ha lege time unna gjort for jeg syns d ser så ekkelt ut å ha så mye nupper overalt[&:]

jeg klør ikke på foten eller håndflate, så da er d vel ikke noe galt med levere...ikke at jeg har d assa. er frisk og rask ellers. så syns d er rart om jeg skal ha d nå..[8|][8|]
hva kan være årsaken for å få sånt da? null peiling her.

Back
Topp