Hvor får man kjøpt turbukse til gravide?

Vintermamsen

Flørter med forumet
Jeg finner ingen steder bortsett fra Stormberg, og ut fra produktanmeldelsene er ikke de så veldig gode da magestrikken er meget lang, og kommer opp under armene nesten...
Jeg bruker mye fritids-/turklær, men favorittbuksene mine fra fjellreven og twentyfour passer ikke lenger... Hjelper ikke med strikk på knappen heller, da jeg har lagt på meg en del på rumpe/lår... Så de er supertight og ukomfortable....
Så hvis noen har tips til turbukser for gravide blir jeg veldig glad :)

Turbukse for gravide er litt nytt på markedet tror jeg, og stormberg er faktisk eneste jeg har sett som har det :) om den skulle være helt feil, er det hvertfall mulig å returnere via en butikk.
Det finnes også tights for gravide fra ulike produsenter, men det er jo ikke helt likt bruksområde som turbukse da.
Jeg gikk med min bukse åpen forrige skogstur, så det var vel siste runde med den i dette svangerskapet :p
I regnvær har jeg lånt mannen sin regnbukse, også tror jeg det blir å bruke langrennskibukse fremover, den er såpass elastisk at jeg tror det skal være mulig å bruke den en stund til.

Jeg vet heller ikke om andre en. Stormberg. De har ulike varianter.
Ellers kjøpe en med større str/annen passform?

Jeg har kjøpt Stormberg skalljakke og -bukse brukt på Finn - funker helt greit. Ikke perfekt passform eller toppkvalitet, men tenker at de kun skal brukes en sesong, så da går det greit. Viktigst å ikke fryse eller bli våt! God plass til ullundertøy under (jeg kjøpte str jeg vanligvis bruker). Og når jeg kjøpte på Finn ble prisen også snillere: jakke, bukse + fleecejakke til ca 700 kr.

Jeg leter etter det samme og sett bare Stormberg. Tror jeg lander på å kjøpe meg en billig, stor herre langrennsbukse.

Bruker mannen sin jeg. Tror den fungerer hele svangerskapet. Tenker og brette ned når magen blir stor og jeg ikke kan trekke den over lengre. Softshell type så ganske elastisk.

Jeg finner ingen steder bortsett fra Stormberg, og ut fra produktanmeldelsene er ikke de så veldig gode da magestrikken er meget lang, og kommer opp under armene nesten...
Jeg bruker mye fritids-/turklær, men favorittbuksene mine fra fjellreven og twentyfour passer ikke lenger... Hjelper ikke med strikk på knappen heller, da jeg har lagt på meg en del på rumpe/lår... Så de er supertight og ukomfortable....
Så hvis noen har tips til turbukser for gravide blir jeg veldig glad :)
Synes turbuksa fra Stormberg er kjempefin, jeg! Ja det mageinnlegget er litt voldsomt og rart, men jeg brettet det bare ned.

Bukseseler og åpen knapp/glidelås brukes her Med lang genser/jakke over. Fungerer fint enda magen har begynt å få god størrelse.
Prøver å klare meg uten å kjøpe så mye gravidklær, synes de har så "kort" brukstid.

Bukseseler og åpen knapp/glidelås brukes her Med lang genser/jakke over. Fungerer fint enda magen har begynt å få god størrelse.
Prøver å klare meg uten å kjøpe så mye gravidklær, synes de har så "kort" brukstid.
Smart med bukseseler! Det skal testes ut.

Kjøpte meg en bukse fra Bergans med strikk i livet og gikk opp en størrelse. Fungerer fint og tror jeg kan bruke den nokså lenge. Kjøpte gravid bukse fra Stormberg også, men var ikke så fornøyd med den. Kanskje jeg blir mer fornøyd med den etterhvert når magen er større.

Kjøpte en i to størrelser større enn vanlig, tror den går fint an å bruke å bare ha under magen når den ikke går igjen over

Kjøpte meg en bukse fra Bergans med strikk i livet og gikk opp en størrelse. Fungerer fint og tror jeg kan bruke den nokså lenge. Kjøpte gravid bukse fra Stormberg også, men var ikke så fornøyd med den. Kanskje jeg blir mer fornøyd med den etterhvert når magen er større.
Hvilken bukse fra bergans kjøpte du? :)

Eg er mykje på tur, og tredje svangerskap nå. Har aldri kjøpt ny turbukse. Bruker lundhagsbuksa mi med åpen smekk og belte, og så har eg ei frå patagonia som vanlegvis er vel stor i livet, den får eg fortsatt igjen nå som eg er 19+4.

Hugser eg for nokre år sidan såg reklame for eit amerikansk merke med turtøy for gravide, ellers har eg bare sett Stormberg.

Brukt bukse på finn, eit par str større enn du vanleg bruker, bør jo gjera jobben.

Back
Topp