Hvor får man kjøpt SKIKKELIG mopp?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg vet at de finnes, som stuepike har jeg sett dem, men selv er jeg på min tredje jif-mopp. Jeg haaater den! Ikke sitter moppen fast i skaftet, den bare løsner hele tiden. Skaftet tåler ingenting før det knekker, og ikke samler den støv heller.
De selger vel noe greier på Europris og Nille, men jeg vet ikke om det er noe bra?

Hvor kjøpte dere som IKKE har jif-mopper deres mopp?

Edit: Langkost er uaktuelt. ;)

Vi  hadde fra Europris, og den var like grei som de man bruker når man vasker offentlige bygg osv. Har gått over til Jif vi da, for jeg synes den er praktisk og grei.. Aldri opplevd at den ikke tar til seg støv eller knekker og sånt.

mamma kjøpte til meg.Et firma som selger til "profesjonelle" Men liten butikk på landet,så aner ikke navnet på den eller om de har nettbutikk.Tviler :P
Men elsker den moppen hvertfall.HELT noe annet enn jif mopp.Også var det med en tørr mopp også,og fy hvor den er effektiv!

Jeg googlet litt og er ganske sikker på at mamma har kjøpt sitt moppe-sett hos dette firmaet for over 10 år siden, og det er like godt den dag i dag. Så nå har jeg satt henne til å skaffe et til meg, siden hun vet av en som selger det. Tørrmoppen er helt suveren på støv og hundehår, selv etter 10 års bruk.

_tanja_ skrev:
Jeg googlet litt og er ganske sikker på at mamma har kjøpt sitt moppe-sett hos dette firmaet for over 10 år siden, og det er like godt den dag i dag. Så nå har jeg satt henne til å skaffe et til meg, siden hun vet av en som selger det. Tørrmoppen er helt suveren på støv og hundehår, selv etter 10 års bruk.

den tørrmoppen med pelsfiber der er ganske identisk med den jeg har og.Elsker den :)

jeg bruker enjo mopp.... eeeelsker enjo... har tørrmopp og våtmopp og støvklut... suger til seg alt :) Det skal ikke brukes med vaskemiddel da, bare litt kaldt/lunka vann på golvet. ikke gjennombløtt... moppen sitter godt på stanga... verdt hver en krone!! 

Jeg har moppeskaft fra Europris, beregna på 60 cm mopper. Har noen mopper derifra også som fungerer helt greit, ellers kjøper jeg mopper fra Lilleborg.  De er desisert beste er min erfaring som renholder :)

toneany skrev:
Jeg vet at de finnes, som stuepike har jeg sett dem, men selv er jeg på min tredje jif-mopp. Jeg haaater den! Ikke sitter moppen fast i skaftet, den bare løsner hele tiden. Skaftet tåler ingenting før det knekker, og ikke samler den støv heller.
De selger vel noe greier på Europris og Nille, men jeg vet ikke om det er noe bra?

Hvordan bedriver du vask egentlig? Hatt min jif mopp siden den kom på markedet nesten og ser like fin ut. Knekke skaftet? Da måtte jeg med mine 120+ kg stått på den....

Jeg har det fra nille. Helt ok, men ikke supert... Jeg var heller ikke fornøyd med jif, bare løsna i festet sånn at da jeg vaska så måtte jeg skru til hele tiden... Jeg ligger stort sett på alle fire og vasker jeg da, selv om jeg ikke burde... Men synes det blir best resultat...

Har Europris. Veldig fornøyd med den! Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe fra Enjo med mindre jeg får det, for det er altfor dyrt.

Har også Jif-moppen, og den vasker overraskende dårlig rent. Jeg vaska gulvet godt med mikrofibermoppen til Jif, og dertilhørende vaskemiddel. Trodde jo det var rent, helt til jeg skulle tørke opp noe fra gulvet med en hvit klut. Kluten var svart! Så da gikk jeg på hele gulvet med fille og grønnsåpe, vannet var helt svart altså! Så aldri aldri mer Jif-mopp.

Miss Fat skrev:

toneany skrev:

Hvordan bedriver du vask egentlig? Hatt min jif mopp siden den kom på markedet nesten og ser like fin ut. Knekke skaftet? Da måtte jeg med mine 120+ kg stått på den....

Når jeg tenker meg om så er det vel sambo som har gjort vaskingen de gangene de har brekt. Jeg syns uansett at jifmoppen er kjempedårlig, så den skal skiftes ut. Den er brekt øverst inni gummihåndtaket den vi har nå.

Vi har hatt to stk jif-mopper, og begge to knakk etter kort tid. Tror verken jeg eller mannen vasker spesielt hardt Vi bruker mopper fra europris.

Lille Rosin skrev:
Jeg bruker tråmoppene fra clas ohlson jeg, og er super fornøyd.

Bortsett fra at ved å bruke dem, så flytter du bare på lorten. Men for all del

Jeg bruker sånne som de bruker i offentlige bygg osv, sånn hvite. Kjøpte de på Binders (av alle steder!) og de kostet 70-80,- stk.

Jeg bruker sånne som de bruker i offentlige bygg osv, sånn hvite. Kjøpte de på Binders (av alle steder!) og de kostet 70-80,- stk.

Back
Topp