hvor får man kjøpt det??

Beate1

Elsker forumet
salt til oppvaskmaskinen???  el har noe dere gode tips..

Har eg aldri høyrt om. Kvifor skal du bruke det?

Salt? [:)]

salt til oppvaskmaskin er det man bruker til hvist man har hardt vann...

Hardt vann skyldes hovedsakelig høyt innhold av kalsium (Ca) og magnesium (Mg). I Norge har vi lite hardt vann, men det forekommer i enkelte grunnvannskilder. I Nordland, Troms og Finnmark og i en del av Østlandsområdet finnes kalkrik berggrunn, og grunnvannet i slike områder kan være hardt og alkalisk. Kalking av sure vassdrag, utløsning av kalk fra sementbaserte vannledninger eller bruk av kalk i vannbehandlingen kan også gi et visst bidrag, men problemer oppstår normalt bare der man bruker grunnvann fra kalkholdig berggrunn. Nordmenn opplever ofte vannet som ”hardt” ved lavere konsentrasjoner enn folk sørover i Europa, der det brukes atskillig mer grunnvann.

Mye kalsium og magnesium i vannet vil gi et gråhvitt belegg på glass, kjeler, i kaffetraktere, vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Belegget kalles kjelstein (CaCO3). Slike avleiringer kan føre til energitap og skade på elektriske varmeelementer i kaffetraktere, varmtvannsberedere, vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Ved vasking vil du dessuten oppleve at såpe skummer dårlig og du vil normalt forsøke å kompensere med å bruke mer såpe.

Okai! Då forstår eg. Får sikkert kjøpt det i ein fargehandel.

elkjøp, lefdahl og expert selger det, og også i noen dagligvare butikker!!

Jeg bruker alltid salt i oppvask maskinen, glassene blir mye penere syns jeg! Jeg kjøper den grovkorna saltet de selger på Rema jeg. Tror de har det på de fleste dagligvarebutikker[8|]

ORIGINAL: Tøydukke Anna

De selger det der man kjøper oppvaskmaskiner i allefall[;)]
Så mener jeg sun har noe lignende, og det har matbutikkene. For det brukes vell til å "rense" oppvaskmaskinen[;)]

Ja jeg har kjøpt noe på Mega'en som jeg renset maskinen med. Er det salt? [8D][:D]

Vi har brukt vanlig grovkornet salt fra dagligvaren vi og, men de har også i elektroforretningene ja! :)

Vi kjøper salt i dagligvarebutikker. Ikke alle som har det, men om de har så finner du det sammens med oppvasmidlene [:)]
Ellers har de det nok på el-foretninger hvor de selger oppvaskmaskiner. garantert på elkjøp og lefdal, for de selger jo alt mulig rart i tillegg [:)]

Back
Topp