Hvor er katten deres om natta?

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg har en pus på 11 mnd som hele tiden har sovet i senga med meg om natta.
Men nå som jeg har fått ny pus (9 uker gammel) så er det den som sover med meg.
Etterhvert skal begge sove med meg, men de er ikke så gode venner enda.
Jeg liker ikke at storepusen min er ute på natta, nå som det begynner å bli litt kaldt.
Han har sovet i stua i to netter nå, men har drite inne begge gangene:(
Så i natt måååå han være ute.. :( Dårlig samvittighet...

Gleder meg til pusene mine blir venner, og kan sove i armene mine hele natten!

Hva med deres katter?

Den er ute å jakter;) Når klokken nærmer seg 12 vil den selv ut å kommer ikke hjem før formiddagen.
Katten får ikke komme i sengane våre... Har hatt fuglelopper ei gang å aldri mer.....

Både ute og inne. Vår har aldri sovet i senga vår, liker ikke helt det..

Stort sett er de inne på natta. Hender de er ute i ny og ne, men veldig sjelden. Så er de mye ute på dag tid.

Det spørs hvor snill jeg føler meg... Hvis jeg synes at katten har hatt en dårlig dag, eller hun har vært mye ute så får hun være inne på natta. Hvis hun har sovet store deler av dagen så er det rett ut på jakt ;)
Jeg er ikke så fan av katter, så for meg kan hun egentlig være ute hele tiden.. Hehe. Hun har fått et isolert hus i låven som blir flittig brukt om hu ikke gidder å jakte da.
Men som oftest blir nettene tilbragt på en av kjøkkenstolene her.

På sommern er hun forøvrig alltid ute, på vintern er hun veldig slapp og kaprer ofte ett av burene til bikkjene ;)

De er ute...

Men om du har fått ny pus som har overtatt førstepus sitt sovested og han er forvist til stua forstår jeg GODT hvorfor han driter inne... :-P ... høres ut som en helt normal reaksjon. Kan de ikke begge sove i stua frem til de bli venner?? Eller la det stå åpent så de kan snike seg inn i senga som de vil om nattan.. kanskje de blir venner raskere.... 

TonjeJenta skrev:

De er ute...

Men om du har fått ny pus som har overtatt førstepus sitt sovested og han er forvist til stua forstår jeg GODT hvorfor han driter inne... :-P ... høres ut som en helt normal reaksjon. Kan de ikke begge sove i stua frem til de bli venner?? Eller la det stå åpent så de kan snike seg inn i senga som de vil om nattan.. kanskje de blir venner raskere.... 

Katta har hatt diarè, så er nok bare det at han ikke klarer å holde seg stakkars.
Storepus får mye mer oppmerksomhet enn lillepus, så tror ikke han er sjalu.
Jeg prøvde å ha de på rommet mitt om natta, men storepus er så hardhendt med den lille, så det nytter ikke. Men de er mye sammen på dagen når jeg er der. De får ikke være aleine enda. Men det går så smått fremover.

Vår katt får ikke lov til å nærme seg soverommet engang, så hvertfall ikke i senga vår...
Den er enten ute eller lukket inne på badet der den har det godt og varmt, vann og mat. Liker seg som regel best i skittentøykurven (av alle ting!).
Har ikke dårlig samvittighet om den er ute på natta heller, er jo langt fra minusgrader her enda. Dessuten er den veldig glad i å være ute emoticon

Anni81 skrev:
Vår katt får ikke lov til å nærme seg soverommet engang, så hvertfall ikke i senga vår...
Den er enten ute eller lukket inne på badet der den har det godt og varmt, vann og mat. Liker seg som regel best i skittentøykurven (av alle ting!).
Har ikke dårlig samvittighet om den er ute på natta heller, er jo langt fra minusgrader her enda. Dessuten er den veldig glad i å være ute emoticon

Får den aldri være med dere? Dakar lille da...
Mine er helt avhengige av kos, og jeg får aldri sitte i fred i sofan..
Enten har jeg en katt på fanget, eller en svær bikkje:P

smash skrev:

TonjeJenta skrev:

De er ute...

Katta har hatt diarè, så er nok bare det at han ikke klarer å holde seg stakkars.
Jeg prøvde å ha de på rommet mitt om natta, men storepus er så hardhendt med den lille, så det nytter ikke. Men de er mye sammen på dagen når jeg er der. De får ikke være aleine enda. Men det går så smått fremover.

Hvor hardhent da? Ser man ikke blod pleier det å gå bra... men jeg ville nok prøvd å ha storpus i senga.... og heller la minstemann løpe rundt senga og heller ligge på gulvet. Om du tar den yngste og plasserer foran i hierarkiet hjemme hos deg tuller du til hele rangordninga og storpus kan være tøffere mot lillepus enn han ellers ville vært. Jeg ville latt de ordne opp selv.

De er ute året rundt, av egen fri vilje. Om vinteren har de tilfluktssted med tepper o.l., men de er ute mesteparten av året

Den har egen kattedør, så den går ut og inn som den selv vil. Nå som det er kaldt om natten sover den stort sett i stresslessen i stuen.

TonjeJenta skrev:

smash skrev:

TonjeJenta skrev:

De er ute...

Hvor hardhent da? Ser man ikke blod pleier det å gå bra... men jeg ville nok prøvd å ha storpus i senga.... og heller la minstemann løpe rundt senga og heller ligge på gulvet. Om du tar den yngste og plasserer foran i hierarkiet hjemme hos deg tuller du til hele rangordninga og storpus kan være tøffere mot lillepus enn han ellers ville vært. Jeg ville latt de ordne opp selv.

Vet du, katta tar faktisk KVÆLERTAK på lillepus.. Og den er som sagt bare 9 uker, så den skriker av full hals.... Da tar jeg de fra hverandre, ellers så lar jeg de styre på.
Jeg hadde de sammen på rommet en natt, og de bare sloss, så jeg fikk ikke sove.. Og jeg lot de være der inne lenge.......

smash skrev:

Anni81 skrev:

Får den aldri være med dere? Dakar lille da...
Mine er helt avhengige av kos, og jeg får aldri sitte i fred i sofan..
Enten har jeg en katt på fanget, eller en svær bikkje:P

Jeg mente på natta da, var vel det du spurte om emoticon
Eller går hun fritt som hun vil, så lenge hun holder seg på golvet og i sofaen. Alt av bord, kjøkkenbenker og vinduskarmer er off limits for katter her i huset emoticon

sover i senga til hunden mens ene hunden ligger på kjøkkenet og den andre i buret sitt. :p

Den siste uken har pus insistert på å sove på magen min. Så jeg lurer på om hun vet noe jeg ikke vet.

Pus sover i senga vår fram til lillemor kommer. Da lukker vi soveromsdøra og pus sover da i en kurv i gangen. Har behov for å ha kontroll på pus med små i huset.

Liker ellers å ha soveromsdøra åpen når jeg sover. Da hører jeg ungene lettere om det er noe. Men da får vi pusebesøk også. Bor i Oslo, og her er det så mye trafikk og rare mennesker ute om natten. Vil helst ha kontroll på pus da. Så går hun ut på jakt når vi er på jobb.

katten vår er inne hver natt, og da sover han enten på loft stua eller på gjesterommet (som vi kaller det, men er der samboer sover når han snorker) han får ikke være på stua når vi enten ikke er hjemme eller når vi sover men loft stua er hans rom!!

smash skrev:

TonjeJenta skrev:

smash skrev:

TonjeJenta skrev:

De er ute...

Vet du, katta tar faktisk KVÆLERTAK på lillepus.. Og den er som sagt bare 9 uker, så den skriker av full hals.... Da tar jeg de fra hverandre, ellers så lar jeg de styre på.
Jeg hadde de sammen på rommet en natt, og de bare sloss, så jeg fikk ikke sove.. Og jeg lot de være der inne lenge.......

Var akuratt det jeg mente.... du stenger de inne på soverommet sammen med deg som du sier... og der kommer problemet. Plassen blir for liten. La døra være åpen, ha storpus i senga... og la minsten løpe fritt ... også ut av døra altså. Og lang tid er så mangt.... det tar minimum en måned med tilvenning.... gjerne mange flere før ting går seg til. Noen katter vil aldri godta en ny en inn i flokken heller... men du må gi det tid. Men ikke hiv storpus ut av fast soveplass... det er å skape større problemer.

Da gubben fant ut at bikkja vår ikke skulle sove i senga lenger.... da pissa ho på HANS dyne hver gang ho hadde sjangs.. hehe. Har gått over da, ho er mer voksen og får sove der litt på dagen og om mårran når han drar på jobb. Kattene våre sover også i senga vår på dagtid... hehe. Senga blir brukt på skift her i huset :-P
Ønsker oss kattedør :) 

Pusi er 6 måneder og det hender hun er ute på natten, men det er ikke så ofte. 
Som regel sover hun under eller oppå en stol i gangen utenfor soverommene våre. 
Vi har egentlig ikke latt hun ligge sammen med oss, men nå når mannen er borte hender det at hun ligger inne hos meg. 
Men hun liker ikke å være nede i stuen alene, så om hun ikke er inne på rommet holder hun seg rett utenfor helt til vi står opp
=)

Hun er ute om natten.
Hun er bare inne hvis vi er hjemme,og våken.

Back
Topp