Hvor er det best å bo som aleneforsørger

MiaSofie

Flørter med forumet
Hei. Vurderer å selge leilighet i Oslo med min lille toårs tulle og flytte til mer barnevennlig sted i nærheten. Har noen noen tips å komme med ift hvor det bør være? "Kravene" er:
- det finnes ulike familietyper der (ikke bare mor, far og barn, men også aleneforeldre).
- det er gode Bhg
- små men gode skoler
- det er organisert idrett som " alle" driver med (eks håndball)
- det er et aktivt lokalmiljø hvor veldig mye skjer så man kan bli fort kjent
- det er lett å komme utenfra og inn
- det er en del innflyttere der.
- gode kommunikasjinsmuligheter til Oslo
Har sett på Hagan i Nittedal, har noen erfaringer derfra eller fra andre steder rundt Oslo? Mottas med takk.

Fetsund
Der er det flere skoler, og gode barnehager, familier av alle slag, og et godt miljø det er lett å komme inn i :-)
Det er også et godt kollektivtilbud :-)

Sa jo ingenting om hva som er bra her da!! Så lister opp noe nedenfor;)
- Gode bussforbindelser til Oslo og Lillestrøm. I rush går det ekspressbusser til byen. Og Blystadlia er startholdeplass så får alltid sitte! Sjekker faktisk ikke når bussen går, bare går til holdeplassen;)
- 2 fantastiske barnehager (1 til nå, men den avvikles og erstattes av den nye som akkurat har åpnet).
- barneskole innen 5 minutter uansett hvor du bor her (ligger ved siden av nevnte barnehage)
- nærbutikk (ny, flott Kiwi)
- pub og fastfood (er jo kjekt å ha like i nærheten:p )
- supergodt nærmiljø med familier av alle slag
- ungdomsskolen 5 min unna
- på nevnte ungdomsskole er det både basseng og håndball-bane (Rælingen trener der, og Sandbekken er konkurranse-basseng og åpent for oss andre i tillegg)
- leiligheter, rekkehus og hus til litt normale priser (alt er jo dyrt nå, men vi grenser til Kurland i Lørenskog som er hinsides dyrt)
- skog og turområder er rundt hele området (helt fantastisk)
- Åmotdammen er en liten skogstur unna, hvor vi kan bade på sommeren
- de beste solforhold

Har som du skjønner bodd her noen år og kan aldri tenke meg å flytte! Er opprinnelig fra Lørenskog, og mente jeg aldri skulle flytte "opp til lia", men er såååå glad jeg tok feil og vi flyttet opp til høyden! ;) :)

Kolbotn, Langhus, Ski :)

- Gode bussforbindelser til Oslo og Lillestrøm. I rush går det ekspressbusser til byen. Og Blystadlia er startholdeplass så får alltid sitte! Sjekker faktisk ikke når bussen går, bare går til holdeplassen;)
- 2 fantastiske barnehager (1 til nå, men den avvikles og erstattes av den nye som akkurat har åpnet).
- barneskole innen 5 minutter uansett hvor du bor her (ligger ved siden av nevnte barnehage)
- på nevnte ungdomsskole er det både basseng og håndball-bane (Rælingen trener der, og Sandbekken er konkurranse-basseng og åpent for oss andre i tillegg)
- leiligheter, rekkehus og hus til litt normale priser (alt er jo dyrt nå, men vi grenser til Kurland i Lørenskog som er hinsides dyrt)
- de beste solforhold

Har som du skjønner bodd her noen år og kan aldri tenke meg å flytte! Er opprinnelig fra Lørenskog, og mente jeg aldri skulle flytte "opp til lia", men er såååå glad jeg tok feil og vi flyttet opp til høyden! ;) :)

Hvilken av barnehagene skal avvikles? Har bodd i lia selv og hatt barn i en av de som var der, så ble nysgjerrig :-)
Ellers hadde vi sannsynligvis blitt boende der vi og om vi ikke flyttet til en annen kant av landet :-)

Hvilken av barnehagene skal avvikles? Har bodd i lia selv og hatt barn i en av de som var der, så ble nysgjerrig :-)
Ellers hadde vi sannsynligvis blitt boende der vi og om vi ikke flyttet til en annen kant av landet :-)
Mårbakken avvikles! Har åpnet en ny barnehage, i underetasjen på skolen; Blystadlia Barnehage!
Velkommen tilbake en gang da;)

Mårbakken avvikles! Har åpnet en ny barnehage, i underetasjen på skolen; Blystadlia Barnehage!
Velkommen tilbake en gang da;)

Åååå, storebrors gamle bhg det, gikk der hele bhgtiden sin, nå ble jeg nesten litt trist her...
Ser jo at skolen og den nye bhg har blitt veldig fin (er der oppe av og til enda når vi er i området),men nå tok sentimentaliteten over litt hos den gravide her, haha :p
Vi havner gjerne i det området om vi flytter på oss igjen, så det kan godt hende vi dukker opp om noen år, :)

Åååå, storebrors gamle bhg det, gikk der hele bhgtiden sin, nå ble jeg nesten litt trist her...
Ser jo at skolen og den nye bhg har blitt veldig fin (er der oppe av og til enda når vi er i området),men nå tok sentimentaliteten over litt hos den gravide her, haha :p
Vi havner gjerne i det området om vi flytter på oss igjen, så det kan godt hende vi dukker opp om noen år, :)
Blitt veldig fin skole og barnehage! Litt trist å legge ned Mårbakken, men samtidig litt bra med fornyelse da barnehagen ikke har vært så godt drevet de siste årene, med mye gjennomtrekk - har jeg hørt!
Tror imidlertid vi trenger også Mårbakken hvis all planlagt utbygging skjer da! ;)
Er flott her så skjønner hvis dere vil tilbake etter hvert:) ;)

- de beste solforhold

Signerer denne :) Bor ikke der nå, men er derfra opprinnelig

Back
Topp