Hvor er det best å bo som aleneforsørger i/rundt Oslo?

MiaSofie

Flørter med forumet
Hei. Vurderer å selge leilighet i Oslo med min lille toårs tulle og flytte til mer barnevennlig sted i nærheten. Har noen noen tips å komme med ift hvor det bør være? "Kravene" er:
- det finnes ulike familietyper der (ikke bare mor, far og barn, men også aleneforeldre).
- det er gode Bhg
- små men gode skoler
- det er organisert idrett som " alle" driver med (eks håndball)
- det er et aktivt lokalmiljø hvor veldig mye skjer så man kan bli fort kjent
- det er lett å komme utenfra og inn
- det er en del innflyttere der.
- gode kommunikasjinsmuligheter til Oslo
Har sett på Hagan i Nittedal, har noen erfaringer derfra eller fra andre steder rundt Oslo? Mottas med takk.

Jessheim, det har blitt en ganske stor by, de har masse å velge i å drive med på fritiden, mange gode barnehager og skoler :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har som alene bodd på Rasta, Fjellhamar og Fjerdingby, alle de tre stedene er greie steder å bo. Eneste bhg og skole jeg har erfaring med er i Blystadlia, og de erfaringene er gode.

Jeg har lyst til å anbefale vårt lille tettsted, men det er muligens for langt. Vi bor 1 time unna Oslo med bil. :)

Bydel Søndre Nordstrand! Billigste bydelen i Oslo, vi har alt, miljøet er godt og lite "jålete". Finnes alle slags mennesker og familier her, fra sosialklienter til høyt utdannede. Oppfyller alle kriteriene dine. Kom, kom! Kan kanskje foreslå Mortensrud f.eks, kjenner mange der. De får ny t-bane nå, men to avganger i kvarteret. Ekstremt mye barnehager og i alle fall en skole som er kjent for å være veldig bra!

Trives veldig godt i Sørum :)

Hei. Vurderer å selge leilighet i Oslo med min lille toårs tulle og flytte til mer barnevennlig sted i nærheten. Har noen noen tips å komme med ift hvor det bør være? "Kravene" er:
- det finnes ulike familietyper der (ikke bare mor, far og barn, men også aleneforeldre).
- det er gode Bhg
- små men gode skoler
- det er organisert idrett som " alle" driver med (eks håndball)
- det er et aktivt lokalmiljø hvor veldig mye skjer så man kan bli fort kjent
- det er lett å komme utenfra og inn
- det er en del innflyttere der.
- gode kommunikasjinsmuligheter til Oslo
Har sett på Hagan i Nittedal, har noen erfaringer derfra eller fra andre steder rundt Oslo? Mottas med takk.
Jeg bor faktisk i Nittedal, og er innflytter :D kan ambefalles på det sterkeste :) kort vei til Oslo, godt utvalg av bhg, bare å velge og vrake for å si det sånn ;)
Er riktig nok ikke aleneforsørger men jeg kan igjen ambefalle Nittedal/Hagan :)

Bor i bydel Grorud, og vi trives utrolig godt. Her er det et veldig variert miljø, utrolig koselig strøk, nærhet til naturen, kort vei til sentrum og god kommunikasjon. Kunne ikke tenkt meg et bedre sted å bo. Og det er relativt billig, vi fikk en 4-roms for 1,8 mill i mai i fjor (nå skal det sies at vi var veldig heldige, for noen måneder senere gikk prisene opp til 2,2-2,5). Det er store villaområder er også, så det er liksom en blanding av husbebyggelse og blokker. Og ikke mange er klar over at det er så stor variasjon her. :)

Jeg anbefaler Oppegård eller Ski kommune, gjerne rett ved toget :) Mange fine boligområder, veldig barnevennlig, greie barnehager og veldig godt idrettsmiljø. Både Ski og Oppegård/Kolbotn har mye å tilby :D

Back
Topp