Hvor er det best å bo i Bergen?

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Ikke så langt fra sentrum, max. 15 min., barnevennlig, barnehage/høgskole/universitet i nærheten. Ja hvor?

Flytter til Bergen om 1 år ca [:)][:)]

Tja...nå er jeg oppvokst i Skålevik. Ligger i Loddefjord. veldig fint der,og barnevennlig. Er ikek noe universitet der da,eller høyskolen.men er barnehager[:)]

Nå bor jeg på Sotra,men savner å bo i skålevik/Olsvik. Olsvik ligger ovenfor Skålevik. masse lekeplasser alle veier. Gang avstand til Vestkanten. Mnagen tur muligehter.10 min med buss til byn[:)] Kunn gordt ha tenkt meg å bo der og[:)]

fana er mitt favoritt sted

Liker best fana.. Er barnevennlig, ca 15 min til byn med bil.. (kommer jo selvfølgelig ann på hvor i fana man bor da men), mye barnehager rundt her.. 

bor i skålevik, trives veldig godt[:)] 10 min med bil til byen, kan bruke askøybussen som går ofte( i tillegg til skålevikbussen), en del bhg i området[:)][:)]

ellers er jeg oppvokst i sandviken, liker meg veldig godt... men veldig dyrt også

Universitetet ligger jo midt i sentrum, så er iallefall enkelt å komme seg dit. Ellers ligger også BI og HiB midt i byn også.
Selv ville jeg aldri bodd i sentrum, men det er vel en vanesak. Er vant å ha det litt roligere rundt meg. Har bodd på laksevåg som student, greit å ha 25min bare å gå til skolen. Men skal jeg flytte til bergen igjen med familien så blir det lengre ut på landet, noe ala Fana. Evt Sotra, det er ikke lange bilturen det heller, selv om det er utenfor Bergen. Og barnehager er det vel overalt, men du bør se på dekningen, det skal være nærmere full dekning i Bergen nå, men du kan godt risikere å måtte kjøre til en annen bydel med ungen fordi det er fullt der du bor eller jobber.

Jeg bor på Søreide og trives kjempegodt her [:)]
Ytrebygda er bydelen med best bhg dekning ( om det skulle være aktuelt å tenke på)

Vi bor på Sotra, rett over broen, og vi bruker ca 15 minutt til byn, og jeg bruker 20 minutt til Høgskolen på Landås. Full barnehagedekning her ute, rolig og barnevennlig. Jeg ville IKKE anbefalt Olsvik, som noen gjør... Ihvertfall ikke sånn langtids-boing, sånn at ungene begynner på skolen... Er ikke så veldig bra miljø, hvis noe drastisk ikke har skjedd de 5 siste årene...
Jeg er oppvokst i Drotningsvik/Alvøen, rett på hin siden av sotrabroen, og det er et veldig ok, barnevennlig område, med masse turmuligheter i nærmiljøet, skoler og barnehager like i nærheten, buss til byn hvert kvarter.

ORIGINAL: En_liten_skatt

Vi bor på Sotra, rett over broen, og vi bruker ca 15 minutt til byn, og jeg bruker 20 minutt til Høgskolen på Landås. Full barnehagedekning her ute, rolig og barnevennlig. Jeg ville IKKE anbefalt Olsvik, som noen gjør... Ihvertfall ikke sånn langtids-boing, sånn at ungene begynner på skolen... Er ikke så veldig bra miljø, hvis noe drastisk ikke har skjedd de 5 siste årene...
Jeg er oppvokst i Drotningsvik/Alvøen, rett på hin siden av sotrabroen, og det er et veldig ok, barnevennlig område, med masse turmuligheter i nærmiljøet, skoler og barnehager like i nærheten, buss til byn hvert kvarter.

signerer denne:) bodd tre år på sotra og tre år i bergen sentrum og minde. var supert å bo på sotra/straume!:) der har du full bhg-dekning, stoort kjøpesenter og helsetilbud, fastlege, jordmor, tannlege osv, ca 15 min til byen med bil, nærhet til turområder og sjøen:)

Back
Topp