Hvor er dere fra?

Her var det mange Bergensere ;-) Gøy =) =) =) Jeg bor rett utenfor Bergen, men er opprinelig fra Oslo. Den kjærleiken tar deg mange rare steder ;-) hehehe
 
Er fra Odda, en liten plass i Hardanger (der som farmen-vinneren er fra), men bodd i Bergen de siste årene :)
 
Hehe samme sier jeg! Nesten ingen som er herfra her inne :) Når er din termin?

Her er en til som hvertfall bor i Grenland - Porsgrunn. Er ikke herfra, dog, men etter bare to år hender det jammen at "vårses" og andre rariteter sniker seg inn i språket. Ganske "utsatt" for dialekta på jobb :) Termin 2.mai :)
 
Er det seriøst ikke flere fra Stavanger/jæren område her?
 
Her er en til som hvertfall bor i Grenland - Porsgrunn. Er ikke herfra, dog, men etter bare to år hender det jammen at "vårses" og andre rariteter sniker seg inn i språket. Ganske "utsatt" for dialekta på jobb :) Termin 2.mai :)
Så kosli :D Hehe.. rart det med dialekt :) Hvor er du egentlig fra?
 
Tviler på det. Jeg belager meg på å gå overtid. Gjorde det sist, så det er best å syke seg opp ;)
Selv om det hadde vært koselig :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ja det er like greit det ;) Babyen kommer nå den er klar den... selv har jeg opplevd både å få tre uker før og enuke over ;)
 
Så kosli :D Hehe.. rart det med dialekt :) Hvor er du egentlig fra?

Egentlig fra Østfold, dvs Trøgstad helt i nord. Der er det ingen typisk gjenkjennbar dialekt, mer sånn avslepen østlandsk. Men ifb fotball har jeg vært mye med folk fra nedre deler (Fredrikstad, Halden, Moss) og særlig med lyden L skinner opphavet gjennom. Ord som halsen (haillsen), banan (bannan)... Ellers er jo mye av Fredrikstad-omegn-dialekta ganske likt grenlandsdialekt faktisk. Mannen min har endel Bø / Gvarv - dialektpreg siden han bodde der i deler av barndommen. Jeg synes dialekt er kult, og at det er litt stusselig med den avslepne østlandsken min...
 
Her er en til som hvertfall bor i Grenland - Porsgrunn. Er ikke herfra, dog, men etter bare to år hender det jammen at "vårses" og andre rariteter sniker seg inn i språket. Ganske "utsatt" for dialekta på jobb :) Termin 2.mai :)
Har også bodd her i bare litt over 2 år. Vi flyttet ned hit da jeg var høygravid sist :) har ikke tatt noe av dialekten da.. Er vestlending originalt så da er det vel ikke så mange av de Grenlandsorda som passer så godt.. ;) da er vi 3 iallefall :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Back
Topp