Hvor engasjerte er mannfolka?

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Hvor engasjerte er mennene deres? Sist jeg var gravid var vi to om alt, han var med på alle kontroller og hver gang jeg kjente spark ville han kjenne. Han interesserte seg kjempemye for magen og det som skjedde.

Men nå som vi har vært gjennom dette en gang tidligere er det liksom ikke så stas. Føler meg til bry noen ganger, for da vil jeg at han skal kjenne, og han gjør det når jeg spør, men aldri ellers.

Huff, syns det er litt trist jeg! vil liksom være to om dette, vi hadde det så koselig sist! :)

same som med min...han er meir "bekumra" for meg nå enn for barnet,forrige gang var det liskom barnet som var i senter..
men syns faktisk selv at det er ikkje det same som forrige gang heller da..da var alt så spennande mens nå veit eg liksom kva det er og javel...

min er heller ikke så engasjert denne gangen... [:'(][:'(]

Min er engasjert, men kanskje ikke så mye som jeg hadde håpet på.
Han har ei datter fra før, men det er min første

Her er vi nok med like mye begge to. Begge er såå spente og synes det hele er kjempespennende, men det er jo første gangen for oss. Sambo stryker meg ofte på magen, og så ser han på meg på en speisell måte[:)] Det varmer mye at han viser så stor omsorg for lillegutten (viser litt omsorg for meg også da..). Han skal og vil gjerne være med til jordmor på tirsdagen.  

Min er mest bekymret for meg. Han har heller ikke vært med på svangerskapskontroller etter at vi fikk nr. 1. Han mener vel at han ikke har noe der å gjøre og jeg er i grunnen enig med han i det. Hadde det ikke vært for at det er mitt blodtrykk som skal måles og min kropp som skal veies og måles, så hadde jeg ikke orket å dra dit jeg heller.[:D] Vi har jo vært gjennom dette 3 ganger tidligere så det er jo ikke så mye nytt å få med seg kan en si.

ORIGINAL: dua

Her er vi nok med like mye begge to. Begge er såå spente og synes det hele er kjempespennende, men det er jo første gangen for oss. Sambo stryker meg ofte på magen, og så ser han på meg på en speisell måte[:)] Det varmer mye at han viser så stor omsorg for lillegutten (viser litt omsorg for meg også da..). Han skal og vil gjerne være med til jordmor på tirsdagen.  

Dette er akuratt som  oss[;)][;)][;)]

ORIGINAL: gunnemor

ORIGINAL: dua

Dette er akuratt som  oss[;)][;)][;)]

Ja, er det ikke spesielt[;)][;)][;)]

Hjemme hos oss er det omvendt. Da jeg gikk gravid 1gang,var han med til legen og til jormor da vi skulle snakke om fødselen+et fødselsforberedende kurs. Han kjente på magen innemellom,.men var lissom ikke like "med" som meg. Men nå er det han som ligger med hånda på magen for å kjenne, og han snakker masse til babyen. Han spør om han skal bli med til jordmor og er veldig bekymra for om babyen har det bra.. Han syntes det er mere morro nå får nå vet han hva som venter han fremover...

vil nå si min mann engasjerer seg absolutt..men dette er første for os da... han snakker med babyen og stryker på magen..men han sliter vel litt med å holde ut mitt humør for tide...hehe..jeg er ikke lett nå..men men sånn er det jo bare..

alle kontroller går jeg på alene (han var kun med første gangen vi skulle høre hjertlyden) men ul er ha med på. Skal forresten tilbake til ul i uke 32, da skal han være med igjen[:D]

Siden dette er hans første så er han superivrig, har vært med på alle kontrollene og har støttet meg veldig. Spesielt den tiden jeg spydde og var kvalm (gikk ned 5 kg på ei uke), da var han der å gjorde ALT for meg.
Skal på ny kontroll i morra og han har jo lyst å være med siden vi får UL (hver gang), men denne gangen har jeg lyst å gå alene for det er ting jeg vil spørre legen om, men er litt usikker.

syns at min sambo kunne vært litt mere engasjert.. men tror han bruker mye tid på å bekymre seg og å tenke på de matrielle tingene.. er jo hans første så jeg trodde kanskje engasjementet burde være litt større... men.. kommer nok etterhvert..(håper jeg)

Back
Topp