Hvor engasjert er den kommende pappaen i graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Leser han like mye som deg? Er han på forumet? Har han lastet ned apper og følger med uke for uke? Eller er han litt mer avslappet, og lar deg oppdatere på det mest nødvendige? :)

Han lar meg oppdatere han på det mest nødvendige.

Mannen min har app og følger med på den, men han er ikke med på forum selv. Han er veldig engasjert i graviditeten, noe vi begge ser på som en selvfølge. Han har hittil vært med på alt av jordmor- og legetimer, og vi snakker mye sammen om alt som skjer nå og om alt som kommer. Vi pleier å si at det er "vi" som er gravide, ikke jeg.

Ideelt sett skulle vi nok helst ha delt på graviditeten om det var opp til oss ([emoji1]), men fordi det ikke lar seg gjøre støtter han meg gjennom alt som skjer nå. Kjempedeilig å kunne være to om alt.

Mannen min er ikke noe spesielt engasjert. Syns det er litt kjedelig, prøver å fortelle å vise ham appen jeg har som viser uke for uke, men han følger ikke med.

Kjenner meg igjen på dette du
Prøvde nettopp igjen å snakke om hva gutten trenger av klær å ting når han blir født...men han svarer liksom bare ok. Jeg tar det som jeg kan bestemme innkjøpet da [emoji4]

No e ditte 3 vi venta, men han spør vær dag om e kjenne liv korset d går med oss. Han vill mer en gjerne kjenne spark og snakka masse til magen. Han va me på første lege timen, også den gangen e blei skreve inn på sykehuse me ekstrem svangerskapskvalme. Han tok se fri fra jobb for og være me på oul. Så e vill da tørre og påstå at han e ganske engasjert, sjøl om han ikke kjøpe inn ting på eget initiativ.

Han lar meg oppdatere han på det mest nødvendige.
Samme her, og det er helt greit. Han er veldig glad for at vi venter en liten, og varter meg opp, men fokuset hans er ellers på søsknene, slik som jeg føler det burde være :)

Nei, og det forventer jeg heller ikke at han skal være [emoji4] Jeg har ikke behov for å ha han med på rutinekontroller, men han er gladelig med på ultralyd - det synes vi begge er koselig. Dvs han var med på tidlig ul og oul. Har allerede hatt 3 ul og mange flere i vente fremover, men han tar ikke fri for det, og det har jeg heller ikke behov for at Han skal. Her er det hektisk med 3 barn fra før av, så vi har ikke så mye tid til å snakke om graviditeten [emoji28] Men han hører på når jeg forteller hvordan jeg eller bebisene i magen har det, og han gleder seg selvom han ikke er like engasjert i svangerskapet som jeg er selv.

Veldig avslappet, men han lar meg oppdatere han dog minimalt. Irriterer meg litt av det ganske ofte, men så kjem det små moments som at han vil plutselig lytte etter ho i magen, og da gløymer eg det heilt & smelta litt.

Han er veldig opptatt av hvordan jeg og magen har det, om jeg kjenner henne, og hvordan dagene hennes har vært [emoji173] Han hører de ukentlige oppdateringene hver uke, og googler alt jeg måtte føle på kroppen [emoji4] Han går ikke ut å handler til baby alene, men jeg vil påstå at han er veldig engasjert, og betaler mer enn gjerne av alt vi trenger til lille jenta vår [emoji177]

Mannen her er ikke så opptatt av graviditet. Han syns jeg er fin da [emoji4] Dette er nummer fire, så kan jo hende det meste er kjent. Men han har aldri vært i «gravid-modus».

Han er like engasjert som meg. Han leser de samme bøkene som meg, og har sin egen app på mobilen med uke for uke. Han er ikke på noe forum, men han googler mye på egenhånd og finner ting å lese, alt fra om svangerskap og fødsel, til barnesikring i heim og bil.

Veldig :) Har til og med meldt seg inn i termingruppe for menn på facebook :) Virker som en del menn der har litt humor. Ett av spørsmålene mannen min kom over var: "Så, hvor langt på vei er dere, 'a? Vi er der hvor jeg får kjeft hvert 5. minutt".

Han har App som han ser på innimellom, men er ikke så veldig engasjert ellers. Men sier at jenten i magen sikkert er en Cecilia Brækhus siden ho sparker /bokser hardt.

Back
Topp