Hvor engasjert er den kommende pappaen i graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Leser han like mye som deg? Er han på forumet? Har han lastet ned apper og følger med uke for uke? Eller er han litt mer avslappet, og lar deg oppdatere på det mest nødvendige? :)

Mer avslappet, og lar meg oppdatere han om hva som skjer.
Jeg skulle ønske han hadde en app om hva som skjer med hans kone da så han kunne tatt det litt inn over seg hva jeg går igjennom. Alt fra plager til hormoner ;)

Han har to apper, men bruker de nok ikke aktivt nei [emoji23] er heller ikke slik superengasjert, men googler ting og tang om vi sitter med noen spørsmål :)

Han er engasjert når jeg forteller, men leser ikke selv som jeg vet om. Vi pleier å ha høytlesning fra gravid-boken sammen hver nye uke. Men han er veldig forståelsesfull for min form og mine utbrudd, så av og til lurer jeg på om han kanskje googler litt selv også. Men ikke i nærheten så mye som meg :smiley-ashamed008:hilarious:

Veldig hjelpsom som regel. Lettere for ham denne gangen. Når jeg har fått utbrudd har om Han skjønt det bedre.

Engasjert på de samme tingene som meg kanskje. For jeg er roligere og har vis kontroll nå.

Men ikke no app nei

Leser den Verdens beste Pappa boken, den er jo så bra så den har jeg også lest [emoji3]
Han er engasjert på sin måte ved å pusse opp barnerommet og handle inn ting til det. Koser stadig på magen og gleder seg veldig. Nå har han riktignok ønsket en til veldig lenge [emoji28]

Ikke veldig engasjert på emnet nei, men lytter og er med når jeg setter i gang med gravidpraten :D og vi reflekterer sammen om fremtiden med baby :) alt fra fødsel til utstyr til oppdragelse.

Vi pendler sammen, så han får daglig oppdateringer fra appene der ☺️ Ellers er han med på alle kontroller og ultralyder. Han skriver ned spørsmål han selv lurer på, og stiller de når vi er på kontroll. Han er også den av oss som vil på fødselsforberedende kurs ☺️

Han er ikke på forumet her nei, og jeg tror ikke han har noen apper og slikt (trenger vel ikke det når jeg "tvinger" han til å se på mine apper :hilarious::hilarious:). Men han er støttende, er med på ultralyder og slikt. Og engasjerer seg nok enda mer i å ordne praktiske ting når tiden er inne for det. Han har nok ikke like stort behov for å prate om situasjonen som jeg har, og er mer avslappa selv om han nok kjenner på litt nerver han også.

Han er langt mer entusiastisk enn meg :P Gleder seg helt enormt, og har tatt på seg rollen som informasjonsansvarlig for å sile alt jeg ikke MÅ vite. Deilig! Han er ikke på forumet her (og skulle nok ønske at jeg ikke var det heller, da han mener at jeg fort henger meg opp i de tingene som er usannsynlige.. skjønner ikke hva han mener :P ), og har ingen app - men er lynrask til å besøke helsenorge eller andre seriøse aktører om jeg akker, uffer eller lurer på noe. (Eller hvis jeg oppfører meg rart, og han lurer på hvorfor :P )

Han er også veldig opptatt av å få med seg det som skjer av undersøkelser, har mange meninger om det meste og stilte veldig gode spørmål under den kontrollen vi har vært på så langt. Også må jeg få lov til å skryte av tålmodigheten hans - jeg har hatt et energinivå på minussida siden uke 7 eller 8, og han har tatt så mye ansvar for middag, handling, stell i huset etc. Jeg blir helt rørt! (Og litt redd for at han skal gå på veggen med sin typ 200 % stilling vedsiden av pleieansvar for ubrukelig samboer).

Hvis engasjementet hans under graviditeten sier noe om hans evner som pappa, så er det i alle fall ingen tvil om at Konrad (prosjektnavn for graviditeten - vi aner ikke kjønn) er en heldig unge! <3

Min er veldig engasjert i MEG <3 duller og tar vare på
Meg. Spør om å hjelpe meg med alt mulig, kjører i butikken ørten ganger om dagen om jeg trenger, koser på meg, spør om jeg har det bra osv <3 han gleder seg helt enormt, men jeg er nok googleren av oss (det er jeg på alt :P) men han vil være med på alle kontroller, og syns det er koselig. Liker å vite ting, ha en form for kontroll.

Syns han er enestående jeg <3

Back
Topp