Henvis til Porsgrunn eller Skien, dere kan alltid si nei til forsøk når de tar kontakt.
Vi ble henvist til St.Olav ( som vi " sokner" til). De har også bare 4 uker ventetid til dagbehandling og det gikk veldig fort.
Jeg tror ikke det vil gå så mye raskere i det private ( bortsett fra de ca 4 ukene) fordi når man først er inne til behandling, så må man ha noen venteperioder mellom forsøkene uansett. Altså mellom ferskforsøk, frys eller en evt mistet. Det går ikke an å skyndte seg så alt for mye siden kroppen må stabilisere seg mellom alle hestekurene med hormoner.
( Mener ikke å mase på deg, siden jeg har skrevet til deg før altså.Bare velment råd her fra meg. Er 39 nå selv og i gang med søskenforsøk straks )
De 100 000 kommer godt med om dere må ha mange forsøk. Og dere kan alltids ta et forsøk i det offentlige først og så gå privat, eller omvendt. Ta et forsøk i det private mens dere venter på plass i det offentlige feks.
Dere har rett på refusjon av medisiner ut over 16000 ( og noe ) til 3 hele forsøk pr barn ( for søskenforsøk også, dersom hun på 5 er fra et annet forhold ) selv om dere går privat.
https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling