Hvor dyre gaver kjøper dere til barna?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Vi har to stk. Og det blir ca 1000 kr på de hver. Syntes det holder.
Kjøper også kun ting som de trenger, og ikke bare for å kjøpe noe :)

Det kommer helt ann på hva vi skal kjøpe!

Er det noe de trenger, eller vi føler at virkelig er midt i blinken, kan vi bruke en del. (1000-1500) Hvis det ikke er noe hun trenger eller vi kommer på noe hun virkelig vil ha glede av, kan det hende det blir noe til 200-300.

I år har vi kjøpt to små gaver, for ca. 350-400 kr. Men så kom jeg over de hinderløype tingene jeg lagde tråd om. Hvis vi finner ut at det er noe for henne, så blir det veldig dyr gave i år!! Hvis vi kommer frem til at det ikke er noe, så kjøper vi ikke mer enn det vi allerede har kjøpt!

Prisen spiller egentlig ingen rolle her! Det viktigste er hva vi det er, ikke hva det kostet, i både den ene og andre retningen.

I år er det litt forskjellig. Storesøster får to gaver til ca 400, en fra oss og en fra lillesøster. Lillesøster får en liten gave fra oss, til ca 200 kr, og en litt større fra storesøster, til ca 300. Er forøvrig enig med Tvertimot - det er ikke egentlig prisen som er viktig - selv om vi ikke har anledning til å kjøpe d dyreste gavene i år.

Her så ble det veldig billig i år, ca 200 men fordi hun trenger faktisk ikke mer og vet jo heller ikke hva hun får av andre :)
Tenker at når man skal kjøpe til ungene sine så burde ikke prisen sette en stopper så lenge man har økonomi til det, det viktigste er om de kommer til å like det/få bruk for det :)

De er så små enda, så de vet jo ikke forskjell på prisene. I år får storebror litt dyrere enn lillesøster, neste år kanskje annerledes.

Men mellom 500 og 1500. :) alt ettersom hva de trenger og sånt. :)

I år får de for ca 1200kr hver, synes det holder. I tillegg til det har de fått nye madrasser og dundyner, ikke akkurat billig det heller!

Vi bruker ALT for mye på penger på snuppa vår. Til nå har jeg kjøpt dukkehus til 500 kr(brukt. Ny koster den 1700 kr) ,sakkosekk til 900 kr og bestilt noe tøy fr 400 kr. Vi skal kjøpe spill til ds, mer klær og noe annet småting. Bruker sikkert 2-3000 kr på henne tenker jeg. Blir mange store pakker i år så jeg gleder meg til å se ansiktet hennes :)

i år har jeg faktisk brukt veldig lite{ har brukt og ligge på godt overc2tusen pr.barn tidligere} men i år hadde dei ikke bruk for noe. så på begge barna har jeg brukt 1200 til sammen. har da fått 2 brio dukkevogner, 2 puzzle spill, 1 bok hylle som en setter bøker oppi+ lekemat i tre. så føler jeg fekk mye for pengene:)

Vi har jo bare han ene nå, så nå hadde vi nok brukt den summen som skulle til for å kjøpe noe han enten virkelig trengte eller hadde lyst på (ikke at det er så lett for han å fortelle hva det er da, men). Begrenser seg vel mer naturlig når man får flere barn.
Har brukt ca. 1500 i år. Da kjøpt en fin stol til han, duplo og noe annet byggegreier:)

Her varierer det hvor mye de får, kommer ann på hva de trenger eller ønsker seg. I år kommer julegavene på ca 1400 til hver av dem. Neste år kan det blir en annen sum. Det viktigste er at de får noe de blir glade for. Om den ene ønsker seg noe til 200kr, så kjøper vi ikke ting bare for å øke prisen. Men er jo sjelden de ønsker seg bare en ting, så blir jo ofte sånn at vi kjøper flere ting. I år ble egentlig gavene litt dyrere enn vi hadde tenkt.

I år får vel storesøster for rundt 1200-1500 kr. og lillebror for ca. 1000 kr.

Det varierer veldig fra år til år. Vi ser ann hva de trenger, hva lommeboka sier osv. I fjor fikk de nintendo Ds alle 3. det var enkelt. I år får mannen sin datter 2000 kr + smykke. 14 åringen får tv til rommet sitt og minste får Ps 3. Nå er det sånn at alle våre har bursdag rundt juletider, så de fikk bare en symbolsk bursdagsgave.

Jeg er ikke så opptatt av at det skal være dyre gaver. Han får så utrolig mye og vi har tre par med besteforeldre som gjerne vil kjøpe store ting han har bruk for. Men i år får han ny dyne og sengetøy og bestikk fra coolstuff.no :) Så alt i alt ble det vel rundt 900 kr.

Her har vi kjøpt en Rubens dukke. Den kostet 389 kr med rabatt. Det er gaven fra oss. Hun får muligens noe klær også.

Til bursdagen igår fikk han for ca 250,- og til jul får han for ca 400,-.

Jeg synes dette med gaver og pris tar helt av til tider. Nå har vi bare ett barn, men vi har ikke tenkt på noen sum når vi har kjøpt bursdags- og julegave. Det går jo selvsagt en grense for hvor mye vi bruker, men fokuset ligger på hva og ikke minst kvaliteten på det vi kjøper, og ikke summen på gaven. Forhåpentligvis klarer vi å fortsette med det etter hvert som han blir eldre og dersom vi får flere. Han får så mye ellers i året, både ting han trenger og mer til, av oss og besteforeldre. Vi ønsker å lære ham verdien av å spare til noe selv også og ikke alltid forvente å få dyre gaver.

I år har vi faktisk brukt over 1000 på storebror. En bokpakke fra en bokklubb til 400, en playmo sjørøverskute og en heisekran, og smykkeperler fra lillesøster. Så 1400,- tenker jeg. Men han får jo det han trenger ellers. Dessuten får han flotte ting av besteforeldre også.

Lillesøster får ikke store greiene i år, men det vet jo ikke hun. Må legge noe dit sånn at storebror skjønner at hun også får gave fra oss,;og så skal storebror kjøpe en leke til henne. Så noe hundrelapper blir det vel likevel.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Det varierer fra år til år, et år kostet gaven 200 kr, i år koster den litt mer. Men så skal rommet oppgraderes til et liverpool rom så blir å kjøpe litt til rommet + at hun får liverpool drakt.
Så blir det alltid dyrere gaver det året hun feirer hos faren da hun får en gave med seg dit også :)

Så bra det er flere som har fokus på at man ikke trenger å kjøpe for mange 1000 kr...
Føler "alle" tenker slik.....
Mye viktigere å ha en koselig julekveld :)

Vi har brukt litt i år oxo på henne (hu er enebarn på 9 år), ligger som regel gaver for 2-3 tusen under juletreet :rolleyes: Men i år får hun spark (sånn voksen str å det var noe hu trengte ) kostet væl 1700 kr, åsså får hun litt sånne ting som hu har ønsket ... :p (blingles m/tilbehør, barbie kofført + en film) .. :)

Back
Topp