Hvor dyr bryllupspresang?

ca 500 :)

Kommer ann på HVEM som gifter seg i grunn :P

Må legge til at det kommer ann på om vi skal begge to eller bare en av oss også:)

DET kommer veldig an på!

er det nær familie,søsken,foredre osv,nære venner blir det fort over 1000kr.

når jeg var forlover sist har jeg faktisk ikke noen sum,men det ble en hel del. reise til og fra utdrikningslag,reise til og fra bryllup, 100% hjelf fra ons-søn bryllupshelgen, pluss gaven,denkom på ca 1500kr fra meg og mannen. det var da ett av våre næreste vennepar.

ca det det koster for bryllupsparet at vi er der, altså kuvert x2! ca. 1000 kr, med andre ord..

kommer selvsagt an på hvem det er. kan bli mer, kan bli mindre.

vet ikke hva som er vanlig, men vi skal i bryllup nå i sommer. både paret som gifter seg og jeg og min kjære er studenter og har da ikke kjempemasse til over hver mnd. Vi kjøpte 6 tallerkner av servicet som stod på bryllupslista og verdien på de var rett over 1000 kr, men siden akkurat det servicet var på 50% betalte vi jo bare 500. jeg syns det var en grei pris og tror ikke brudeparet forventer noe mer heller..

Vi har stort sett gitt for mellom 1200-1500kr om vi er invitert til hele festen, kun til kaffe gir jeg ca 5-600kr og skal vi ikke dit i det hele tatt, men har lyst å gi en liten symbolsk ting havner jeg på rundt 250kr.

spørs på om det familie,nære venner eller venner en ikke har så god kontakt med men alt fra 500-1000kr

Dette er venner av sambo som vi egentlig har null kontakt med nå, men vi er innvitert i middag. Vi har masse utgifter nå, så vil helst slippe unna med så billig presang som mulig. Hadde nok ønsket å gi mer dersom jeg kjente brudeparet. Er det smålig å gi under 500? Går jo en del penger til utdrikningslag og klær også.

Zol80 skrev:
Dette er venner av sambo som vi egentlig har null kontakt med nå, men vi er innvitert i middag. Vi har masse utgifter nå, så vil helst slippe unna med så billig presang som mulig. Hadde nok ønsket å gi mer dersom jeg kjente brudeparet. Er det smålig å gi under 500? Går jo en del penger til utdrikningslag og klær også.

Tenk så masse penger de bruker på at dere skal komme da....
Syns ikke utdrikkningslag og klær til dere skal tenkes som utgifter som kan trekkes fra i gave men...

Diffuse venner/bekjente: 200-250,-
Gode venner: 500,-
Familie og nære venner: 1000,-

Kommer an på hvor nære de er, og om vi er invitert med på alt eller bare kaffen på kvelden, men sånn mellom 500 og 1000 pleier vi å kjøpe for ihvertfall :)

Tips: SALG! Da kan man finne fine gaver, til verdi på 500-1000kr, men betale bare halve liksom. Du kan jo finne mye fine, årntli gaver til under 500kr da. Bare man leter litt, man trenger ikke dra på nille liksom. 

Synes det er tåpelig å si at brudeparet ikke vil like gaven, bare fordi den koster under så å så mye penger. Det er tanken som teller, er det ikke?

Værre å komme uten gave i hele tatt, å attpåtil bli snurt fordi du ikke får takkekort :/

Back
Topp