Hvor bor DU i forhold til fødestedet ditt?

Bor i by, og kun 5 min fra sykehuset/fødested:) Veldig fint å kunne tenke at om noe skulle skje så er vi så nære:)
 
10-15 min unna med bil...
Bor forøvrig i by, men på landet allikevel:hilarious:.
 
20 min til nærmeste sykehus, men de har kun fødestue og tar ikke førstegangs. Må likevel innom der når det starter, også videre 2,5t til neste sykehus..litt spent på den turen for å si det sånn!
 
20 min til nærmeste sykehus, men de har kun fødestue og tar ikke førstegangs. Må likevel innom der når det starter, også videre 2,5t til neste sykehus..litt spent på den turen for å si det sånn!
Oi, hva gjør man da om fødselen er skikkelig i gang når man kommer til fødestua? Blir man sendt videre uansett om man er førstegangs?
 
Oi, hva gjør man da om fødselen er skikkelig i gang når man kommer til fødestua? Blir man sendt videre uansett om man er førstegangs?
I veldig få tilfeller så vurderer den typen fødestue at man må gjennomføre der og så sendes videre..
 
I veldig få tilfeller så vurderer den typen fødestue at man må gjennomføre der og så sendes videre..
Altså gjennomføre fødselen og så sendes videre på barsel på sykehus flere timer unna? Høres utrolig stress ut.. :/
 
Det er ganske greit å ha sykehus så nærme :D da kan jeg være hjemme litt ekstra

Leste eller hørte på en forskning om det å komme for sent til sykehuset under fødsel. Faktisk de som bor nærme sykehuset som ikke kommer frem til sykehuset i tide, mens de som har lang vei stort sett alltid rekker frem.
 
Oi, hva gjør man da om fødselen er skikkelig i gang når man kommer til fødestua? Blir man sendt videre uansett om man er førstegangs?

Hvis de ser at man mest sannsynlig ikke rekker fram til det andre sykehuset, tror jeg de gjennomfører her likevel.. Ellers vurderes det visst også om man kan kjøre egen bil, ha ambulanse eller ambulanse med jordmor.. Får visst uansett ikke være mange dagene på sykehuset 2,5t unna - blir sendt opp igjen til lokalsykehuset så fort man er klar for det, også blir man på barselopphold der så lenge man ønsker.. Må si jeg er rimelig spent både på kjøreturen under fødsel og kjøreturen tilbake så fort etter fødsel...!
 
Leste eller hørte på en forskning om det å komme for sent til sykehuset under fødsel. Faktisk de som bor nærme sykehuset som ikke kommer frem til sykehuset i tide, mens de som har lang vei stort sett alltid rekker frem.
Husker det samme gjelder de som bor nært jobb og skole.. Jeg var ALLTID sein på skolen da jeg bodde rett ved siden av!!
 
Jeg har alltid bodd på tettplasser hele mitt liv. Så jeg lider av denne: kommer ikke i dag, så kanskje i morgen. Den tar nesten livet av magen til mannen min hvor ALT er langt unna, så han må alltid være ute i god tid. Da jeg fødte engelen vår, å han ikke fikk tak i legen på første oppringning så ringte han ambulansen, for himmel om man må vente 1 time på at legen skal ta telefonen :wtf:
 
Leste eller hørte på en forskning om det å komme for sent til sykehuset under fødsel. Faktisk de som bor nærme sykehuset som ikke kommer frem til sykehuset i tide, mens de som har lang vei stort sett alltid rekker frem.

Haha, ja der kan du se. Jeg tenker jeg kommer til å ta det helt med ro hjemme så lenge det går. Deiligere å være hjemme :)
 
Husker det samme gjelder de som bor nært jobb og skole.. Jeg var ALLTID sein på skolen da jeg bodde rett ved siden av!!

Ja, eldstemann er vel alltid den som er sist inn døren på skolen. Og den som bor nærmest..
 
Back
Topp