Hvor blir det av det gamle tradisjonelle???

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
JULEBUKKEN!!! Den savner jeg!

Har ikke sett julebukk på mange mange år jeg.. og kommer definnetivt til å innføre det når jenta mi begynner på skolen

Heller julebukk fremfor tiggingen Halloween! Julebukken synger i alle fall!

Har dere julebukk hos dere? Sikkert 10-15 år siden det har vært noe sånt her..

Vi har julebukk både her og der jeg kommer fra. To litt ulike tradisjoner, men like koselig. Vi har ingen barn, men når den lille i magen blir større skal h*n få mulighet til å oppleve :)

Vil dere oppleve julebukk må dere ta initiativ til å være med for å holde liv i den!

Det har vi ikke hatt på årevis vi heller.

Man kan si hva man vil om julebukk om at det er så koslig og at ungene gjør det for å spre glede osv. Jeg husker vi gjorde det for godteriet...

Sambo mumler noe om at han er glad det ikke er så mange sånne lengre for han synes det er dritkleint å stå å late som om han synes ungene synger fint.. Også skal de jo synge alle versjene. I kulda. Midt i julekosen..

hahahha, skjønner at han ikke vil tradisjonen skal innføres igjen.

Her har ikkje vore ein einaste halloween'er på døra så langt i alle fall. Trur ikkje det var nokon i fjor heller. Men det var eit par julebukkar på nyttårsafta. Eg er ikkje så prinsippfast på dette at eg ikkje lar ungane kle seg ut til halloween viss dei vil, når dei er store nok til å ha interesse.

I går var det halloweenfeiring på Akvariet i Bergen, og det hadde guten vår superlyst til å gå på. Så då tok vi turen. Mørkt i lokala, lommelykter, hekser og skjelett, nokon gjekk rundt og delte ut snop (ingen tigging...), alle som ville fekk holde edderkopp og slange, og kunne klappe ei øgle. Superspennande for alle!

..men eg sender han ikkje frå dør til dør på snopejakt. Synest det er nok med ein sånn dag i året, og den tar vi på nyttårsafta slik skikken er her.

Påskeharen skrev:
Vi har julebukk både her og der jeg kommer fra. To litt ulike tradisjoner, men like koselig. Vi har ingen barn, men når den lille i magen blir større skal h*n få mulighet til å oppleve :)

Vil dere oppleve julebukk må dere ta initiativ til å være med for å holde liv i den!

Nettopp det jeg har planer om Når jenta mi begynner på skolen så skal jeg ta initiativet til at barna kan begynne å gå julebukk igjen;) Det er sååå koselig!!

Helene Burugle skrev:
Det har vi ikke hatt på årevis vi heller.

Man kan si hva man vil om julebukk om at det er så koslig og at ungene gjør det for å spre glede osv. Jeg husker vi gjorde det for godteriet...

Sambo mumler noe om at han er glad det ikke er så mange sånne lengre for han synes det er dritkleint å stå å late som om han synes ungene synger fint.. Også skal de jo synge alle versjene. I kulda. Midt i julekosen..

hahahha, skjønner at han ikke vil tradisjonen skal innføres igjen.

Hehe, sant det Mange som ikke kan sangene.. og da blir det litt kleint. hehe

Men jo, savner det masse;) Husker det var såå stas når jeg var liten.. vi kjørte til og med hest og kjærre vi;)

De siste julebukkene jeg så, fikk så jævlig grisekjeft her, at de kommer neppe tilbake 

mammatileijente skrev:

Påskeharen skrev:

Nettopp det jeg har planer om Når jenta mi begynner på skolen så skal jeg ta initiativet til at barna kan begynne å gå julebukk igjen;) Det er sååå koselig!!

Ja, fikk med meg at du har planer om det. Kjempe flott! :)

Back
Topp