Hvor aktive er dere nå?

Kaja.T

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg har vært litt småsyk siste 1,5 uka, og har naturlig nok vært mindre aktiv. Men jeg kjenner meg generelt såå tung og sliten for tida. Puster og peser som en hvalross bare jeg går opp en trapp.

Min søster og bestevenninne var superspreke i sine første svangerskap og var veldig aktive opptil dagen før fødsel. Selv blir jeg bare mer og mer stillesittende og slækk for hver dag som går (35+6 i dag). Hvor aktive er dere?

Veldig lite aktiv her! Blir mye stillesitting pga lite energi og vondt i kroppen. Så fort jeg er oppe og går hagler det på med kynnere og vondt i symfysen, samt at det gjør vondt nederst i magen, så det blir ikke mye nei! Prøver å holde meg litt i gang hjemme, den mest naturlige trimmen er opp og ned trappa for å gå på do :P

Her snakker vi nesten null aktivitet. Bekkenet hindrer det aller meste. Gleder meg til å få kroppen og formen tilbake :)

Jeg har fått beskjed om å bare ruge for å sørge for at baby legger på seg optimalt (har liten baby) så her gjør jeg minst mulig og spiser mest mulig :P

Veldig lite aktivitet her..sitter stort sett i ro bortsett fra litt husarbeid og av og til butikken :) bekkenet sier stopp til det meste.. Et godt tips er å ikke sammenligne seg med andre gravide som har vært heldig med formen. Det varierer så mye fra person til person. Jeg har endelig begynt å skjønne det at det er lite jeg kan gjøre med å være uheldig med formen i graviditeten.. Slapper ordentlig av nå uten dårlig samvittighet.

Omtrent like aktiv som før.
Men nå skal det sies at jeg til vanlig ikke er aktiv da :p Er veldig flink på sofasliting ;)
Men nå i september er jeg faktisk mer aktiv enn vanlig da, men det er fordi vi passer hunden til mamma hele måneden :p
Går nok tilbake til sofaslitinga i oktober.

Bekkenet begrenser meg veldig, men trener hos fysioterapaut 2-3 ganger i uka og gjør noen øvelser hjemme. Det er så mye bedre enn ingenting som det endte med på slutten sist!:)

Går turer hver dag og passer på å få unna husarbeid og diverse så der ikke blir stående. Blir muligens litt mindre tid til det etter fødsel :p Blir kanskje litt ekstra rydding og vasking også, men passer på å hvile innimellom ;) 12 dager til termin

Går litt småturer, men er ikke veldig aktiv. Har vondt i bekkenet så det holder egentlig å jobbe 50% og leke litt med storebror utenom. Prøver å gjøre litt husarbeid også, men blir ikke mye.

Litt små turer hver dag, men ikke like nye som tidligere.. Det stikker sånn nedentil at jeg må stoppe opp og puste flere ganger, og masse kynnere :) prøver og gjøre husarbeid, men blir litt hver dag, og jeg kommer meg aldri rundt :D

Har vært totalt inaktiv hele svangerskapet pga kvalme og bekkenløsning..skikkelig kjedelig, og det syns på vekta! :p

Vil si sånn passe aktiv. Jeg er i jobb, og står og går en del der.
Ellers er det jeg som handler og styrer med det, litt husarbeid og matlaging. Men samboeren min er like flink til matlaging og husarbeid da. Så er mest forefalende jeg driver med :P Og det mannen ikke ser...
Ikke noe trening på treningssenter type aktivitet, men er med på vanntrening for gravide, som er noe bevegelse og noe avslapping og avspenning.
er 34+3 i dag.
Ellers er jeg fremdeles sosial og treffer venner, går en tur i byen, skal på kino på dagen i dag også til ei veninne på rolig kveld i kveld ;)

Går fremdeles tur med hunden og det er null problem, men merker det er lurt å holde seg der det er flatt og unngå oppoverbakker uansett hvor slakke de er. Brukte laang tid på å gå hjem fra butikken i går, ca 400m, uten å bære noe, fordi det er litt bakke. Det regnet skikkelig og jeg var ikke kledd for det, men det var ikke snakk om å gå fortere.

Jeg orker veldig lite. Har mala/pussa opp stua siste ukene, så nå er det tomt for energi. Er på gravidbading en gang i uka, ellers er det bare husarbeid, handling og besøke/få besøk av venner...

Hadde mye aktivitet og overskudd frem til for tre uker siden, men siden da har det bare blitt værre form og mere ubehag for hver dag. Har HB på 8,2, så det forklarer vel saken i tillegg til dårlig nattesøvn pga kynnere og symfyseløsning :-P Håper det ikke blir så ille hele veien mot mål, for det er mye som gjenstår av forberedelser :-P
Tror vi alle som kjenner oss slitne og trette bare må unne oss å ta det rolig og hvile når en kan, uten dårlig samvittighet. Hvis vi sammenligner oss med alle som er heldig å være sprek og rask helt frem til mål, tror jeg vi plager oss selv unødvendig :-D Prøver selv å la kroppen bestemme tempoet i disse dager, men det er ofte frustrerende og ikke alltid mulighet for avslapping når en har to små fra før, og hus og heim å stelle i :-P

Her sliter jeg ut sofa og senga :p
Bekkenløsning, maserier og nedpress gjør at alt av aktivitet blir vanskelig!
Gruer meg til en tur i butikken eller når vi på mandag skal være ca to timer i en park :(

Her begrenser kynnere meg, men prøver å få en tur ut av huset hver dag. Butikken eller møte en venninne eller noe. Og så prøver jeg å bli med på kveldsrunden med hunden hver dag. Den er bare på 10-15 min, men tenker jeg har godt av det :p
Ellers er det sofaen som gjelder og litt husarbeid..

36+5 her og føler jeg er relativt aktiv. Sykler fremdeles til og fra jobb (4km hver vei) og det er ganske deilig. Permisjonen starter neste uke da, så da går vel den ut. Ellers bor jeg rett ved treningssenteret så det et lav terskel for å gå dit. Prøver å få til 4 moderate økter i uka, to styrkeøkter (rygg, armer, stabilisering, og litt bein. Stort sett egenvekt og lette vekter) og to økter med "spinning", dvs ganske rolig tempo med snittpuls på kanskje 75%.

Jeg trener egentlig nå bare for å holde kroppen litt i gang, og merker at humøret blir veldig dårlig om jeg er i ro hele dagen. Når jeg ikke er gravid er jeg vant til et ganske høyt aktivitetsnivå med mye løping, men nå er det vondt bare det å skulle gå korte distanser og det er litt kjipt. Savner å gå tur. Men sykling fungerer kjempebra, da blir jeg litt svett og andpusten uten at det er vondt i det hele tatt, så kommer til å fortsette med det så lenge det føles rett.

36+5 her og føler jeg er relativt aktiv. Sykler fremdeles til og fra jobb (4km hver vei) og det er ganske deilig. Permisjonen starter neste uke da, så da går vel den ut. Ellers bor jeg rett ved treningssenteret så det et lav terskel for å gå dit. Prøver å få til 4 moderate økter i uka, to styrkeøkter (rygg, armer, stabilisering, og litt bein. Stort sett egenvekt og lette vekter) og to økter med "spinning", dvs ganske rolig tempo med snittpuls på kanskje 75%.

Jeg trener egentlig nå bare for å holde kroppen litt i gang, og merker at humøret blir veldig dårlig om jeg er i ro hele dagen. Når jeg ikke er gravid er jeg vant til et ganske høyt aktivitetsnivå med mye løping, men nå er det vondt bare det å skulle gå korte distanser og det er litt kjipt. Savner å gå tur. Men sykling fungerer kjempebra, da blir jeg litt svett og andpusten uten at det er vondt i det hele tatt, så kommer til å fortsette med det så lenge det føles rett.
Imponerende :)

Back
Topp