Hvor aktiv var den lille under de forskjellige fødselsfasene?

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Hvor aktiv bra den lille fra dere begynte med rier til dere var ferdig? Noen som la merke til noe? Vil gjerne tro den lille. Kansje kan være rimelig aktiv i første fase...
 
Jenta mi var veldig aktiv i åpningsfasen eller hva e skal kalle det, å så ble ho roligere jo lenger jeg kom ut i fødsel [emoji5]
 
Tja, fødslen min startet med vannavgang, normalt sett ville de nok bedt meg om å bli hjemme til riene startet etc.

Men grunnet lite aktivitet ba de meg komme inn.

Ble jo da innlagt på sykehuset ca kl 6.30 og fra da til ca kl 21.00 hadde jeg økende rier og 1-2 cm åpning men tøyelig til 3. Var noe aktivitet på hun inni magen da i denne fasen, men ikke så fryktelig mye, og mindre etterhvert som riene kom oftere og ble sterkere. Mellom kl 21 og 23 hadd jeg veldig intense rier nesten uten pause og da kjente jeg ingen bevegelse, men ctg viste at hun hadde det fint i magen. Fikk epidural og lå i epiduralhimmelen ca mellom 23-00 (epidural stoppet riene) da kjente jeg litt bevegeler. + hørte bevegelsene på ctg målingene. Ble satt på drypp ca kl 00 hadd ca 10 kraftige rier før pressriene begynte og da kjebte jeg ikke noe mer bevegelse.

Er vel ikke så rart at den lille kan bli litt rolig under riene, de blir jo faktisk klemt inni der de også når riene står på:)
 
Helt ærlig så kjente jeg ikke etter noe til babyen under fødselen. Hadde mer enn nok med å håndtere smertene. Heldigvis er jordmødrene flinke til å lytte til babyen underveis, så ble jo betrygget når dem sa alt var bra med han :)
 
Her var babyen veldig aktiv rett før og i begynnelsen av fødselen. Når jeg kom i aktiv fødsel, gikk det såpass fort i tillegg til at jeg hadde nok med å fokusere på rier, pust og pressing.:)
 
Back
Topp