Hvor aktiv klarer du å være?

Katjakai

Flørter med forumet
Jeg har blitt aktiv igjen etter to mnd. Med dårlig form og har vært på sykkel -og fjellturer. Men hva som er for langt og hva som er for bratt synes jeg er vanskelig å kjenne. Hva er din turlengde nå og hva Kjenner du som gjør at du Ev. Kutter ned på lengde og treningsnivå?

• Liker
Reactions: Wii
Synes det stopper seg selv mhp energinivå. Blir mye fortere sliten i tillegg til litt leddsmerter, og da er det mer behagelig å ta ned tempo litt.
Jeg er på en 6 dagers fjelltur nå, hvor jeg går mellom 4 til 6 timer i behagelig tempo. Føler det går ok hittil, men savner jo den gamle formen min:wacky:

Forsøkt å trene CrossFit 2-3 ganger i uka, men presser ikke meg selv. Er jeg dårlig eller har lite energi så dropper jeg treninga og går en tur istede. Litt er bedre enn ingenting!

Å! Så flott at dere er på så lange turer! Jeg var på en 5 timers fjelltur og var redd jeg gjorde noe som var potensielt farlig. Det var en del stigning på denne turen og jeg opplevde litt stramming på slutten og gikk derfor veldig sakte. Uten at det nødvendigvis var noe jeg måtte. Er bare så glad for ikke å bli så andpusten lenger! Føler jeg kan gjøre vanlig trening igjen og har masse energi plutselig! Så deilig!

Jeg er så dårlig på trening... Men går tur med hunden daglig. To småturer og en tur på alt mellom 40-60+ minutter. Så det er jo bedre enn ingenting! :hilarious:

Jeg er så dårlig på trening... Men går tur med hunden daglig. To småturer og en tur på alt mellom 40-60+ minutter. Så det er jo bedre enn ingenting! :hilarious:
Både jm og fastlege har sagt til meg at det å gå tur er noe av den aller beste aktiviteten for gravide. De anbefalte det fremfor jogging/spinning/tung styrke. Men man kan gjerne gå så man blir litt svett på ryggen/i litt kupert terreng.

Jeg har vært nesten helt inaktiv siste 2 månedene:sour: Har vært 100% sykemeldt (ikke pga svangerskapet i utganspunktet), og med svangerskapskvalme og oppkast flere ganger daglig og liiiite energi I tilegg har ikke trening vært aktuelt! Har bare blitt småturer med ungene. Kjenner kroppen har forfalt noe helt vilt, men nå er formen endelig i bedring, og jeg skal ut på første skogstur på evigheter nå i ettermiddag! Gleder meg så, selvom jeg vet at jeg vil bli skuffa over hvor dårlig kondisen er:p Pga hvordan formen har vært disse måneden kommer jeg nok ikke gå tilbake til tung styrketrening før etter fødsel. Blir styrke med kroppsvekt, turer, litt spinning og svømming tenker jeg!:) Fort å sammenligne seg med andre, og tidligere svangerskap hvor jeg var i 100% jobb og trente som vanlig helt frem til fødsel begge gangene, men hvert svangerskap er unikt, og det er viktig å tenke at dette bare er for en periode før man får kroppen tilbake igjen❤️

Back
Topp