Hvor åpne er dere om prøverørsforsøket?

MissSunshine

Betatt av forumet
Vi har foreløpig bare fortalt det til mine + sambos foreldre. Kan godt være at vi forteller det til flere, vi får se litt hva vi føler for underveis...

Har dere fortalt det på jobben?

her veit de fleste at vi ikke kan få barn naturlig, og flere at vi snart skal i gang (iløpet av året tror de), men ikke at vi faktisk er det. de som veit det er NÅ:
sambos side:mamman og pappan, søstra og mannes hennes
min side:pappa og stemor, storesøster og mannen hennes
venner: 2 veninner i klassa mi, en kompis av sambo, to vennepar av oss, og ei veninne av meg utenom. de veit at jeg er på medisiner og at det er uttak og slikt snart (noen vet uke 9)

er åpen om barnløsheten, men er hemmelig at det skjer nå på en måte. er så kjipt om det ikke funker, for vil ikke fortelle det til alle lissom. og disse personenen er de som kjenner oss nærmt, og vi omgås mye. så naturlig at de veit det for oss[:)]

foreldre og søsken på begge sider vet det, sjefen til mannen min og alle på min jobb vet det pluss noen vennepar

De fleste av vaare venner vet vel at vi skal igjennom proeveroer, og jeg har sagt det til en av sjefene mine, slik at han skjonner hvorfor jeg har en del fravaer ifm alle de testene og UL etc vi maa igjennom..

Men tror ikke vi kommer til aa si til noen naar vi endelig er i gang, av den enkle grunn at jeg vil ikke at "alle" skal vite det om det gaar galt.. Tror det kommer til aa bli litt saart da om det ikke skulle funke..

Hos oss er det ganske mange som vet egentlig. Var litt i stuss over hvem vi skulle si det til. Men er gald nå for at mange fikk vite. Godt og ha noen og støtte seg på, og så er mange veldig forståelsesfull hvis man har en dårlig dag innimellom på denne berg og dalbanen.

nærmeste familie vet det,og ett vennepar. Sjefen på jobben vet om det og ett par andre som eg har sakt det til i forbannelse[:@]for de maste så felt

nærmeste familie + sjefene våre på jobb vet om det

kun to venninner som vet at vi skal igang.
ellers skal vi kanskje muligens fortelle det til foreldre når vi har noen datoer å forholde oss til.

Jeg har ingen jobb for tiden så det blir ingen der å fortelle ting til, men derimot alle mine venner og foreldrene mine + det samme gjelder for samboer, vet hva vi driver med...[:)]

Skulle liksom ikke være åpen om det, men det blir bare flere og flere som vet om det.... Men akkurat når er det de færreste som vet...

Alt for åpen tror jeg..... kjennes ihvertfall ut som om jeg "skuffer" venner og bekjente om det ikke blir noe resultat etter rugeperioden..... [&:]

Måtte fortelle det på jobben til slutt. Fortalte det ikke før vi hadde vært til utredning. Hadde tenkt å holde det for oss selv, men følte at jeg måtte. Siden jeg skulle bli en del borte, men det gikk kun på samvittigheten min.
Satte meg ned sammen med sjefen og butikksjefen. Klarte ikke si ett ord før jeg begynte å gråte. [:(]
Da ble vi enige om å skrive ett skriv for å informere de jeg jobber sammen med. Så de ville forstå hvorfor jeg ble så mye borte ( så det ikke skulle bli så mye visking og tisking, jobber kun med damer ), men at jeg ikke ville bli bombandert med spørsmål. Og det har de akseptert. Men de vet at jeg har 2 misslykket forsøk bak meg.
Ellers vet familien vår det (de nærmeste) og de nærmeste venneparene. [:)]

Back
Topp