Hvofor liker de meg ikke?

• Trådstarter Trådstarter Pena
  • Opprettet Opprettet
P

Pena

Guest
Jeg fikk i dag vite av en annen mamma i barnehagen, at grunnen til at mødrene til flere av barna alltid sier nei og finner på unnskyldninger til at deres barn ikke kan bli med hjem til mine barn, er pga av de syns at jeg er attraktiv og de er redd for at mennene deres skal prøve seg på meg eller begynne og flørte...

Jeg sto bare der og måpte når denne mammaen fortalte meg dette.

Jeg er godt gift med pappaen til alle 3 barna mine, ikke er jeg 20 år heller men i midten av 30 årene. Ikke kler jeg meg utfordrende eller sexy. Ingen korte topper og skjørt. Går ikke engang i trange jeans. Ikke er jeg oversminket. Bruker bare maskara og litt rush til daglig.

Ikke flørter jeg med noen av mennene heller. Smiler og sier "hei" eller "god morgen" om jeg treffer på noen av de andre foreldrene.

Jeg er lei meg, spesielt siden dette går ut over ungene som så gjerne vil ha venner fra barnehagen med seg hjem. Mannen min lo godt når jeg fortalte han dette og menet at dette skulle ikke jeg bry meg noe om. Men det bryr meg jo siden dette går utover ungene mine..

Hva kan jeg gjøre ???

Det meste er positivt med et vakkert utseende, men det er desverre negative ting med det og. Er alltid noen som vil være sjalu eller synes at det kan være skremmende.
Jeg ville bare prøvd å være normalt hyggelig med de og prøvd å konversere en stund, slik at de gjerne blir litt mer kjent med deg. Da blir de gjerne litt mindre opptatt av utseende ditt og ser mer på deg som et menneske i sin helhet:) Og deretter prøvd igjen om at ungen deres er velkommen hjem til en lekedate?
Lykke til!

Last edited:
Jeg har opplevd noe lignende. Alle jentene i vennekretsen fryste meg ute av den gode grunn at jeg var "blond og tynn med store pupper"... heller ikke jeg flørtet, kledde meg utfordrende eller brukte mye sminke. Jeg er glad jeg har flyttet til ny by, funnet drømmefyren og fått gullungen:) skjønner at det er kjipt for barnas del da :/ noen damer er bare utrolig usikre på seg selv, og stoler tydeligvis ikke på mennene sine.

Og det skal være sagt, hårfarven og puppene er naturlig, og jeg spiser alt jeg har lyst på. Jogger kanskje to ganger i uka, og er slettes ikke motebevisst. ..

Kanskje du kunne tatt opp med dem, eventuelt skrevet en lapp til dem om hvordan du opplever dette? At det ikke er greit at det går utover barna? Ikke noe krasst, men din ærlige mening?

Må si jeg ble litt provosert på dine vegne...

Sent from my iPhone using BV Forum

Førstår deg veldigt gott. Synd att det ska gå ut øver Dina barn som har så lust å går besøk hjemma .

Flytt til en barnehage med flere vakre mødre?

Nei, huff, dette er jo helt tragisk. Skjønner at det finnes noen som sliter med sjalusi og dårlig selvtillit, men at det gjelder mange av mødrene? Det er så rart. Dessuten trenger jo ikke mennene deres å omgås deg selv om barna dine og barna deres møtes.

Du får vise dem at du er veldig lykkelig gift og ikke har øyne for andre menn enn mannen din de gangene foreldrene treffes. Hvis det er viktig for deg å ha et godt forhold til dem, så får du legge inn en ekstra innsats med de mødrene som er problemet. Vær ekstra hyggelig med dem, gi dem komplimenter, prøv å legg inn noen utsagn som viser at du er etablert og satt og setter pris på "familieverdier".

Har møtt på et par sånne damer (men aldri i så stor skala, jeg er ikke oppsiktsvekkende attraktiv, haha), og det jeg har opplevd at hjelper er å bombardere dem med ros og kos så de skjønner at vi er "på samme lag".

Last edited:
Er det virkelig mulig?! Virker som de andre som har større problemer med seg selv, men kjedelig når det går utover barna dine..

Jeg fikk i dag vite av en annen mamma i barnehagen, at grunnen til at mødrene til flere av barna alltid sier nei og finner på unnskyldninger til at deres barn ikke kan bli med hjem til mine barn, er pga av de syns at jeg er attraktiv og de er redd for at mennene deres skal prøve seg på meg eller begynne og flørte...

Jeg sto bare der og måpte når denne mammaen fortalte meg dette.

Jeg er godt gift med pappaen til alle 3 barna mine, ikke er jeg 20 år heller men i midten av 30 årene. Ikke kler jeg meg utfordrende eller sexy. Ingen korte topper og skjørt. Går ikke engang i trange jeans. Ikke er jeg oversminket. Bruker bare maskara og litt rush til daglig.

Ikke flørter jeg med noen av mennene heller. Smiler og sier "hei" eller "god morgen" om jeg treffer på noen av de andre foreldrene.

Jeg er lei meg, spesielt siden dette går ut over ungene som så gjerne vil ha venner fra barnehagen med seg hjem. Mannen min lo godt når jeg fortalte han dette og menet at dette skulle ikke jeg bry meg noe om. Men det bryr meg jo siden dette går utover ungene mine..

Hva kan jeg gjøre ???
Huff så kjedelig prøve å kanskje prate med de andre mødrene om dette?
Men du kan å ta som ett komplimang med at du er naturlig pen men dumt at det går utover ungene dine å jeg syns det er rett å slett barnslig av de andre mødrene.

Hva er det generelle inntrykket ditt av disse damene? Hvor gamle rense egentlig????? Kunne du tenkt deg å bli venner med dem?

Dessverre er det slik at man ikke alltid er klar over hvordan enkelte signaler oppfattes. Jeg har selv fått beskjed om at jeg er "luremus". Kanskje du bare er for hyggelig. Altfor mange er ikke hyggelig i det hele tatt i hverdagsmaset. Kanske mennene har sagt til damene sine at "mamman til ... er alltid så hyggelig" og så blir der mistolket.

Ja hehe.. :-D
Noen som trenger litt oppmerksomhet i hverdagen :-)

Da eg skjønner mindre av er hvordan fantasien klarer å komme på slike historier som trollene kommer opp med. :p men denne ligner veldig på hvordan de andre troll-trådene har vært de siste mnd. Syns det hadde vært litt stille fra den fronten no i det siste :p

Da eg skjønner mindre av er hvordan fantasien klarer å komme på slike historier som trollene kommer opp med. :p men denne ligner veldig på hvordan de andre troll-trådene har vært de siste mnd. Syns det hadde vært litt stille fra den fronten no i det siste :p

Enig :-)
Noen som kjeder seg... :P

Back
Topp