Hvitt belegg på tungen

• Trådstarter Trådstarter mammagutt
  • Opprettet Opprettet
M

mammagutt

Guest
.. er dette et tegn på sopp/trøske?
Daniel har hatt dette hele tiden. Jeg har tenkte at det er fordi han bare får mm.  Trodde det skulle være sånn jeg. Noen som vet?

Det er helt vanlig. Det er hvitt belegg i kinnene man må være ops på hvis det blir rødt og irritert rundt.

er helt normalt,men hvis du bruker litt farris på tutten eller litt på puppen når du skal amme skal det forsvinne![:D]

Jonatan har også hatt dette siden han ble født. Er ikke i kinnene, men legen på 6 ukers kontrollen ga meg resept på mycostatin. Har ikke noe vond selv og det virker ikke som han er plaga av det...[8|]

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: ra81

Jonatan har også hatt dette siden han ble født. Er ikke i kinnene, men legen på 6 ukers kontrollen ga meg resept på mycostatin. Har ikke noe vond selv og det virker ikke som han er plaga av det...[8|]

Skal man få no for det OGSÅ?? [8|] Trodde det bare var pga gulp eller melk jeg.. Da får vi nesten høre med legen på 6-ukerskontrollen vi også.. [&:]

Hehe, det skal visst alltid være noe... Legen sa i alle fall at det var trøske, jeg trodde også det var melk. Men det er jo slettes ikke sikkert at Sander har det! Håper ikke det[:)]

Vi var på helsestasjonen i går og fikk beskjed om at hun hadde trøske. Vi hadde også bare trodd det var melkebelegg/gulperester. Fikk resept på sånn soppmiddel som vi skal ha i munnen hennes 4 ganger daglig...

Jakob begynte også med hvitt på tungen.. men nå er dte på innsiden av kinnene, og jeg har fått på brystvortene. Det er sopp, og gi gir han mycostatin

Farris funker veldig bra mot trøske.

trøske/ sopp er veldig smittsomt og gjør vist ganske vondt hvis mammen får det på brystvortene.. det funker vist kjempe bra med blåfarris. Bare husk å legge smokk i farris, behandle brystvorter og munnen til ungen.. ikke vits å behandle munnen for så å gi en smukk som ikke er behandlet,, samme med puppene til mor :)

har hvit belegg her også men jeg har ikke noe ubehag og heller ikke lille gull har noe ubehag så her gidder jeg ikke bry meg om det :)

Hvis det ikke er noe ubehag og ungen spiser godt trenger det ikke behandles. Jeg fikk hvertfall den beskjeden på sykehuset, men fikk med resept i tilfelle.

Jeg ser nå at det har forsvunnet av seg selv, så det var nok bare melk/gulp. Får følge litt med hvis det kommer igjen. 

Back
Topp