hvitt belegg på tunga

Mella27

Elsker forumet
hva kan dette være? ja på baby altså..er d rester av mme tro

Kan nok være det, men hvis hun har det hele tiden kan det også være trøske (eller hva det heter). En slags soppinfeksjon tror jeg det er..

dersom det kun er på tungen er det nok bare melk. men om baby har hvite prikker på innsiden av kinnene og eller innsiden av leppene er det soppinfeksjon. da må dere begge få behandling

d har min gutt også, du kan prøve å vaske d bort med en klut, men til meg sa de d bare var melk! dersom d går bort er det bare melk (tror jeg de sa) hehe

Snuppa mi har også det.. Sopp sa helsesøster.. ho har bare på tunga. fikk beskjed og bruke farris faktisk.. pensle det med en qtips i 3 dager. ble det kke borte da, måtte jeg kontakte legen og få resept på noe annet..

første jenta mi hadde det som kalles trøske vite flrkker på tungen. det er jeg fikk berskjed om og få det vekk med var (tro det eller ei) farris på en kutips og tørke det av medden det kunne ta noen dager sa dem før det ble helt borte. jeg ammet den gangen men fikk ikke beskje om at jeg trengte og gjøre noe med "puppen"

Her begynte det som bare hvitt belegg på tunga, så etter 1 uke ble det flekkete rundt i munnhulen. Her var det trøske. Prøvde med farris først, men til ingen nytte. Kom oss til legen, fikk Mycostatin (?) og etter 1,5 dag merket vi stor bedring[:)] Flaska er dyr, men drøy.

Skal smøre det rundt i munnen hans, og på brystknoppen og det brune området rundt. Hjelper ikke bare å behandle den ene parten under en soppinfeksjon, for mest sannsynlig har du det også og da blir man gående i en ond sirkel.

Back
Topp